Afsluiting

Hallo Volgers,

Hier het laatste berichtje uit Spanje, na 3 zware wandeldagen kwamen we vorige week vrijdag in dikke mist in Fisterre aan. We zijn vrijdag dan ook niet door gelopen naar de kaap. Maar zaterdag morgen was het bewolkt maar niet mistig en hebben we toch de laatste 3,5 km gelopen. De totaal stand staat bij kmpaal 0,000 op 3468km. Na wat te hebben rond gewandeld hebben we trek in koffie maar het restaurant gaat pas om 12.00 uur open. We wandelen terug naar de haven en drinken daar in 'n mager zonnetje koffie, en we nemen de bus van 11,45 uur terug naar Santiago.

Het is 'n mooie busrit van 3 uur veel langs de kust en door heel andere bergen dan wij zijn door gelopen. Eenmaal in Santiago worden we kasteelheer en dame, want we slapen in het Castle hotel. We hebben 3 heerlijke dagen gehad. Zondag komt de familie en die halen we van de trein we gaan naar de mis en we worden door ze gehuldigd op het plein, omdat wij nog veel medelopers tegen komen proeven iets van de sfeer die wij hebben meegemaakt.

Maandag sluiten we samen onze tocht af met wat gewandel in Santiago en het informeren naar de terugreis mogelijkheden. De familie zit in La Coruña in 'n hotel waar wij dinsdag heen zijn gegaan en we besluiten om gelijk met hun zaterdag 1 oktober terug te vliegen naar Amsterdam. We zijn nu pelgrim af en genieten met mooi weer in La Coruña van het Zalenweekend.

Iedereen nogmaals hartelijk dank voor de ondersteuning, met reacties, kaarsjes en gebeden, we hebben er veel steun aan gehad.

Groetjes Nanda en Leo

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    29 september 2011
    Hallo Nanda en Leo, wat ontzettend leuk om toch nog een mail te ontvangen. Als je maandenlang steeds mails van juliie ontvangt val je bijna in een gat. Heerlijk om zo een paar dagen te luieren. Dat ga ik ook een beetje doen als ik straks in Nederland ben.
    Die sfeer kan ik mij nog goed herinneren, in Santiago, een warm gevoel, samen met die zwoele temperatuur en de geweldige massa mensen is dit iets dat je niet gauw vergeet. En dat zonder gelopen te hebben!!! Hele fijne dagen toegewenst en een goede reis naar huis. Nog bedankt voor het kaarsje, het gaat beter met hem.
    Veel groeten van Catherine en nogmaals bedankt dat wij al die maanden jullie avonturen een beetje hebben mogen meebeleven.
    Thomas en Catherine.
  2. Agaath:
    29 september 2011
    Jeetje dan is het GROTE avontuur zo weer ineens afgelopen .
    Ben je een dik jaar bezig om het allemaal te regelen en dan is het zoweer gebeurd raar hoor om jullie straks weer trg te zien in Lut.
    Begint het (gewone) leven weer vandaag dit morgen dat .Wat zal dat weer afkikken zijn .Goeie reis en ik zie je over twee wkn weer gaan nog een weekje naar de zon met Jan .doei
  3. Erik-Jan Waag:
    30 september 2011
    Leo & Nanda goede reis naar huis!
    Erik-Jan