Dinsdag 26 juli - Livinhac-le-Haut - Figeac

26 juli 2011 - Figeac, Frankrijk

Hallo allemaal,

Vanochtend droog weg maar de schoenen en de poncho waren nog niet droog, het zag er dreigend uit dus alles aan de buitenkant van de rugzak. Met een kwartier moest de poncho toch aan, en klimmen we via Chaunac (330 mtr.)naar Montredon (396 mtr.) het gaat geleidelijk en veel over asfalt, ik kom tot de ontdekking dat ik heet water voor koffie ben vergeten, en dat met maar 1 horeca gelegenheid onderweg niet handig. We gaan weer door het bos en lopen flink te soppen. Het wordt weer wat droger, en we komen bij Guirande (277 mtr.) het kapelletje is dicht, maar er is een bankje en daar houden we maar rustpauze, en eten ons koffiebroodje met water en limonade, de temperatuur is niet verkeerd dus met poncho en jas is het toch zweten.

Ik krijg de pest in van dat gesop en natte zooi we moeten eigenlijk weer een stuk door het bos maar kiezen voor de weg, en zo komen we in Saint-Félix (285 mtr.) weer op de route, eindelijk koffie want hier was de horeca, hadden we gedacht, maar helaas fermé (gesloten). Dan maar doorlopen het was droog en ik kreeg het warm, jas uit, we lopen naar de volgende kerk Saint-Jean-Mirabel, deze is iets uit de route, maar we gaan hem toch bekijken, onderweg hier naar toe zien we weer wat mensen buiten bij de huizen we vragen warm water voor koffie en krijgen dit, dus bij de kerk met koffie even een flinke rustpauze gehouden, want dit schiet er bij in met dit weer en dat merk je tenslotten aan je schouders.

Nog 6 km naar Figeac eerst langs de D2 en deze is hier flink wat drukker dan eerder op het traject. De temperatuur loopt op al blijft het bewolkt maar ik loop weer in korte mouw, en dat is al heel wat. Uiteindelijk komen we bij de bodem van het dal en gaan de spoorlijn onderdoor, we komen bij 'n recreatiecentrum aan de Célé (rivier) hier staan bankjes en de zon schijnt inmiddels, dus uitgebreid ons broodje gegeten en van de zon genoten. Toen door naar het centrum van Figeac (195 mtr.) Op naar de toeristinformatie .

We hebben besloten om morgen met de trein van 11.00 (30 min.)naar Rocamadour te gaan daar 1 nacht te blijven en dan via de GR 651 terug te lopen naar de GR 65 waar we nu op lopen. Zo hebben we twee vliegen in 1 klap 'n rustdag en Rocamadour dat ik heel graag wil zien.

We zijn met de hel ploeg van gisteren in dezelfde Gite beland, wij gaan zo Figeac bekijken en daar ook eten.

Allemaal de groetjes we zoeken internet op.

Nanda en Leo

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    27 juli 2011
    Hall Nanda en Leo, leuk dat jullie naar Rocamadour gaan. Als je van geitenkaas houdt dan kun je die daar volop kopen. Het is een prachtige streek, hoog dat wel en zomers meestal erg droog, zal nu wel meevallen. Prachtige foto's die van het raam is echt bijzonder. Zal wel heerlijk aanvoelen even gereden te worden i.p.v. lopen. Nu het weer is inmiddels behoorlijk omgeslagen want wij hebben nu ook weer eens buiten koffie gedronken. Is er naar Rome ook zo een uitgezette tocht, met stempels en gites of abdijeen om te slapen?? Jullie maken mij, ondanks de regen verhalen, die beslist een hoge mate van afzien vragen, erg enthousiast. Ik hoor het graag van je.
    Groeten maar weer en tot mails. Thomas en Catherine.
  2. Rien en Magda.:
    27 juli 2011
    Hallo Luidjes.Jullie hebben toch ook veel regen.Hier
    knapt het nu wat op hebben weer buiten kunnen zitten.Het gras is nog nooit zo mooi groen geweest in
    de zomer met al die regen.Ik zal voor jullie duimen
    voor droger weer.Hou de zonzijde en tot de volgende
    mail.Groetjes Rien & Magda.
  3. bep en dik keizer:
    Hallo Kanjers!!
    Het is af en toe flink afzien voor jullie, volgens ons is er in jaren niet zoveel water gevallen in Frankrijk.
    Wat een bijzonder moment voor jullie in Livinhac!! Vandaag een rustdag!!! geniet er van, wij zijn benieuwd naar jullie belevenissen.
    Groetjes,
    Bep en Dik
  4. Marion van der Riet:
    Hoi Leo en Nanda,

Wat zijn jullie al een eind op weg he!
    Op de kaart is Spanje al in zicht :)
    Geniet van jullie rustdag want dat hebben jullie wel
    verdiend. Ik hoop dat het weer nu omslaat en dat het de rest van de tocht mooi weer zal zijn. Hier wordt het in ieder geval wat beter.
    De verslagen blijven boeiend om te lezen en de foto's
    geven goed weer wat jullie zien en meemaken.
    Heel veel loopplezier en petje af wat jullie doen.

X Marion
  5. Maik:
    27 juli 2011
    Hoe was de rustdag? Een beetje uit kunnen rusten (op jullie manier...!)? Lekker dat het met de trein kon, dan kun af en toe ook je voetjes laten rusten!
    Dikke kus,
    Irene