donderdag 12 mei Middelbeers - Knegsel

12 mei 2011 - Knegsel, Nederland

Goedenmiddag dit keer,

Om even te reageren op de reacties, jammer Vera dat de vijver nog steeds lek is.

Verder voor de goede orde, niet Leo maar Nanda kampt met blaren, ik baal als een stekker want ik heb 2 jaar blaarloos getraint op deze schoenen, en nu, na nieuwe fabrieks zolen, blaar na blaar, maar ik geef niet op, ik zal overwinnen, al heb Leo wat moeite, dat voor mij 20 a 25 km de limiet is, en ik heb moeite met 30 km als dat moet voor een slaapplaats verder ziet m'n bil zo paars als een viooltje en m'n onderarm is ook blauw maar de schaaf is bijna genezen, en zo komt alles weer goed.

Nog even over gisteren, echt weer een byzonder onderkomen, in de woonkeuken hingen 18 kruisbeelden en stonden in het raam kozijntje 12 Mariabeeldjes en naast onze kamer was een nisje met allemaal hele grote engelen of heiligen beelden. Bea en Johan woonden hier en we dronken muntthee uit eigen tuin aten zelf gemaakte jam en eigen gemaakte sap.

Nu vandaag om half 9 waren we toch weer onderweg over de Kuikseindsche Heide langs diverse vennen naar de Landschotsche Heide, op weg naar Vessem, onder weg hoorde weer de koekoek die horen we al de hele week. Onderweg bezochten we de Jacobshoeve een gezellig onderkomen waar de koffie hier voor pelgrims gratis is.

Verder langs velden met div. beplanting o.a uien, mais, taxus, conifeer en aardappelen, en ook weer stukken door het bos, waar we koni jnen, hazen en eekhoorntjes tegen kwamen, arriveerden we in Knegsel, nu bleek de camping waar we onderdak hebben gevonden nog 2,5 tot 3 km te gaan.

Toen we hier voor de deur stonden schrok ik vreselijk, een boerderij rijp voor showroom, ik dacht als we hier moeten slapen ga ik op de weg zitten, tot Bep en Dik komen (hadden nl afgesproken) en ga een ander onderkomen zoeken, maar de vrees was voor niets in een tamelijk nieuw gebouw, waren nette kamers met eigen douche en gezamelijke keuken,allemaal verhuurd aan duitsers en polen.

Met Bep en Dik heerlijk uit eten geweest in Valkenswaard, bij terugkomst nog een rondleiding gehad, door de boerderij van de gebr.vd Ven allebei ongetrouwd en wonen nog in het ouderlijk huis en hebben er niets aan veranderd, hebben er veel plezier om gehad, en zijn weer een ervaring rijker.

Morgen gaan we naar Heeze, was moeilijk om af te spreken want alle 7 adressen namen de tel. .niet op, maar het is toch gelukt. Wij gaan nu naar bed tot morgen allemaal.

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    12 mei 2011
    Wat rot van die blaren. Ja schoenen zijn het belangrijkst. Ik heb 3x de 4daagse gelopen, altijd 40 km en nooit blaren gehad. Ik liep altijd op de Adidas loopschoen, hoe lichter de schoen hoe makkelijker je loopt. Ik geloof zeker dat je veel zult meemaken, ik zie het helemaal voor me, een hele oude zooi en dan moeten denken dat je daar moet slapen, gillen. Maar je zult vast veel mensen ontmoeten en daardoor denk ik zal het vertrouwen wat wij als mens in onze medemens hebben veel groter worden. De hartelijkheid en gastvrijheid zullen jullie dragen en natuurlijk ook goede voeten. Nu goede reis verder en veel succes met de voeten die je moeten dragen, nog een tip, doe voor de afwisseling eens andere schoenen aan.
  2. Marion van der Riet:
    Hallo luitjes.

Begrijp ik het nu goed, komen er steeds nieuwe blaren
    bij? Als dat zo is, is misschien een optie nieuwe schoenen te kopen maar dat lijkt me ook moeilijk om dat nu te beslissen.
    Het is ontzettend leuk iedere dag jullie verhaal te lezen. Jullie beleven en zien een hoop. (en wij op deze manier ook een beetje)
    Als ik het zo lees gaat het met Leo goed.
    Maar troost je Nanda je vioooltjesbil wordt vanzelf weer vleeskleurig:)
    Al enig idee wanneer jullie Nederland uitgaan? T is alleen nog ff Limburg doen:) Ik denk dat jullie hier wel wat heuveltjes zullen tegenkomen.
    Heel veel loopplezier vandaag en we zullen vanavond weer lezen wat jullie beleefd hebben.

Groetjes en dikke kus
    Marion
  3. anki:
    hallo "wandelaars"
    helaas de blaren.... Ook ik heb nieuwe zolen laten zetten en een paar keer blaren gehad. Schijnbaar zitten de schoenen dan toch weer strakker en niet meer zo spoepel. Succes verder. Geniet van jullie ervaringen.
    Enne Leo, we missen je "nog" niet voor oude TG klussenn hoor! dus geniet maar lekker.
    knus Anki
  4. Tiny&Jaap:
    13 mei 2011
    Hallo kaart maatjes het gaat fantastisch met jullie
    op de blaren na maar ik weet dat jullie bikkels zijn
    en met die heilige beeldjes onderweg moet het lukken.
    Wij moeten de verhalen even missen we gaan een weekje
    naar Duisland, maar daarna volgen we alles weer.
    ps nog geen uitslag van Tiny.
    gr van ons en de kids.
  5. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    2 juni 2011
    Hallo Leo en Nanda, ben erg benieuwd waar jullie nu zijn. Hoe is het met de blaren, al geheeld?? Erg druk geweest met de gasten en alle werkzaamheden maar ben jullie niet vergeten en hoop dat het nog steeds lekker loopt. En natuurlijk waar zijn jullie nu??
    Ik hoor het graag. Veel sterkte en groetjes van Tom en Catherine uit Frankrijk.