Vrijdag 27 mei Huy - Andenelle

27 mei 2011 - Andenne, België

Goedemiddag volgers,

Oke Agaath als we terug zijn nemen we wel een wijntje of zo, maar of het schoolplein wat wordt in oktober, dat zien we wel.

Gisteravond toch naar het centrum van Huy, om te eten, de Tunnesiër kon wel brengen maar halen geen optie te chique en te duur. Uitgerust en zonder rugzak is 2,5 km maar een peulenschil, en bij de eerste beste neer geploft en uit het dagmenu gekozen, heerlijk gegeten "Lasagna met spinazie en zalm/ tonijnsalalde met perzik en patat" het kan slechter voor een dag in de week. Weer terug nog even getracht kontact te krijgen met de slaapplaats voor vandaag, maar niet gelukt,even Baantjer gekeken, en naar bed.

Vanochtend om 9.00u op pad eerst langs de supermarkt want de koffie was op en we hadden wel brood voor een lunch pakket maar geen beleg. Verder nar Huy centrum en alle bezienswaardigheden bekeken, in de Kapittelkerk Notre Dame even binnen geweest en we kregen een stempel, hier hoef je niet om te vragen, maar door de schelp vragen ze ons of we er een willen, nog even koffie op Grand Place en toen op weg voor de dag etappe.

Huy uit was dircet raak wat we gisteren gedaald hebben in het laatste stuk, moesten we nu klimmen over een keién paadje, op weg naar st. Leonard, langs deze weg kwamen we driw mannen tegen om lampjes te vervangen, bij ons zou iemand allen dit hebben gedaan maar één droeg er de lampjes en twee de ladder. Na de kerk van St. Leonard,(geen foto Leo vond hem niet mooi genoeg) door de weilanden naar de boerderij van La Vacheresse, dit is ook weer zo'n 17e eeuwse boerderij waar ze in het boekje over schrijven maar ze zijn het aanzien niet waard van verval. De weilanden zijn hier afgesloten met slagbomen die je zelf omhoog moet doen, dit hadden we nog niet gehad. Meestal zijn het draai of klaphekjes.

Verder het bos in en langs een lange keiíge en diverse beekjes naar Soliéres, oo k dit dorpje is uitgestorven, maar wel een bushokje met een bank, hier dus ons broodje op gegeten. Nu liepen we later op een asfaltweg die klimmend en dalend door het bos, en over een boerenerf met prachtig uitzichten naar de Maas leidde. De Maas Ligt hier tussen betonnen oevers en is net een kanaal. (zagen we een koppel carolina eenden , zijn deze van ons Harry?)

we hebben inmiddels de provincie Luik verlaten en zijn beland in de provincie Namen. Ook bij een voorstadje van Andenelle, waar we langs kerk van de Sarrazijnen kwamen, deze kerk verving een oud hospitaal voor pelgrims naar Compostella tijdens de Kruistochten. Hier een boullangerie die koffie verkocht met wat lekkers, en gevraagd naar ons overnachtings adres want dit zou 2 km buiten het centrum van Andenelle liggen, nou dit klopte en we konden 2 km omhoog. Op internet zag Leo gisteren dat het ook een restaurant is, dus dachten we dat we goed zaten.

Nu zit ik buiten dit stukje te typen en volgens ons doet het niet onder voor de refugio van van de week allen staan er bedden, maar of die voor ons zijn weten we nog niet want ze zijn niet thuis. dit wisten we wel, dus afwachten maar morgen veder met deze story.

groet Nanda en Leo

1. Rita:
    27 mei 2011
    Hallo Nanda en Leo,
    ik kreeg jullie reisblog via Agaath en ben meteen gaan bladeren, lezen en foto´s kijken.
    Geweldig, al bijna 4 weken onderweg en jullie klinken nog lekker monter. Volgens mij kun je als je terug bent een boekje maken van alle nieuw ontdekte koffiestop-en picknickplaatsen!
    Hoop dat er vanavond een lekker bed voor je staat en morgen weer met goed weer op stap,in ieder geval begin je dan weer met 2 km naar beneden!
    groetjes Rita
  2. john en anja:
    27 mei 2011
    Hoi Leo en Nanda
    Jullie gaan goed het wandelen zit in het bloed jullie zijn echte verkenners niet te veel taart eten moeten jullie allemaal mee schouwen aan gewicht ha ha Leo heb je de spekkies en de drop al gevonden !
    groetjes John en Anja.
  3. Nynke en Gerard Marees:
    28 mei 2011
    Hoi Leo en Nanda,

Sinds een week volg ik dagelijks jullie wandeltocht.Getipt door Ab Hoek en Jaap Suiker.
    Eerst moest ik de drie voorgaande weken in een keer lezen en dat was best veel. Knap hoor om iedere dag zo'n uitgebreid verslag te maken. Ik geniet van jullie kilometers en de mooie foto's.

Groetjes, Nynke
  4. Vera & Marian:
    28 mei 2011
    Lieve Nanda en Leo,
    Dankjewel voor je mailtje,wat vind ik het knap dat je daar nog aan gedacht hebt.En hebben jullie daar iets meegekregen van de enorme heide brand,of iets ervan geroken.
    De vijver is helemaal lekvrij en de vissen helemaal blij,ze hebben nieuw gezelschap.We wensen jullie nog heel veel fijne en gezellige wandeldagen en blijven jullie op de blog volgen.