Woensdag 20 juli Aumont-Aubrac - Nasbinals

20 juli 2011 - Nasbinals, Frankrijk

Hallo,

Gisterenavond aligot gegeten dit is aardappelpuree met kaas een speciale kaas uit de streek, het is machtig eten, het wordt door elkaar gemengd en dan roeren ze dat met een houten lepel en houden die lepel met veel show omhoog om te zien of compact genoeg is, het lijkt op kaas fondue, maar wel lekker had wat pittiger mogen zijn.

Vanochtend alle regenkleding opgeruimd want internet gaf aan bewolkt en 19 graden, nou dat kan warmer maar is een goede wandeltemperatuur. Het regende met opstaan wel, maar we dachten dat is het laatste buitje.

Inderdaad eer we weg gingen was het droog, nog even de bakker opgezocht en lopen, eerst een stuk weg want we moeten onder het spoor en de A75 door, daarna en we klimmen en dalen naar de dorpen, La Chaze-de-Peyre (1040 mtr) en Les Quatre Chemins (1174 mtr.) dit dorp heet zo omdat hier 4 wegen elkaar kruisen. We drinken koffie in een bouwkeet want het restaurant wordt verbouwd, de koffie is niet lekker,blij dat we geen Grande maar een Petit hebben besteld en we zitten in ieder geval even droog en warm want het regende alweer ook was het koud en wind, was het gisteren de hele dag 12 graden vandaag doet er niet veel voor onder, Leo loopt weer met z'n handschoenen aan.

We gaan weer verder en het pad is eigenlijk prachtig, veel weilanden maar ook hele stukken met allemaal brem struiken, deze bloeien niet meer, maar het ziet wel mooi. Het pad is erg nat jammer dat kan natuurlijk niet anders met deze vele regen. Op een plek moeten we via stenen en met behulp van m'n stok overkomen met droge voeten anders is het echt in het water staan tot je knieën. We stijgen door tot Finierols (1192 mtr.) en het pad loopt tussen grote afgeronde rotsen door, we lijken wel berggeiten. Zo komen we op de Grande Daille, hier moet je eigenlijk met je rug tegen zo'n rotsblok in de zon van het uitzicht genieten, maar helaas is dit de dag er niet voor. Aan de ene kant hebben we nog wat uitzicht, maar aan de andere kant zien we een wand van regen op ons afkomen.

We dalen langs het veepad naar de beek de Bès en stijgen dan weer naar Montgros (1234 mtr.) Hier is eindeijk een bar/restaurant, dus naar binnen en koffie het is inmiddels 1 uur en we bestellen koffie met sandwich, want je kan moeilijk je eigen lunch opeten hier, maar we konden wel koffie bestellen of in het restaurant uitgebreid eten maar geen sandwich bestellen, toch koffie besteld en onze eigen lunch opgegeten. In dit dorp stond een hele rij legervrachtwagens met aanhanger, deze hadden allemaal stro gebracht voor de boeren hier die waren alles aan het lossen en reden af en aan.

Nog een klein stukje naar Nasbinals het laatste stuk weg was niet echt best een kiezelweg, maar ja niet klagen meestal zijn de paden van de Via Podiensis goed te lopen, dit brengt me nog even op de Italiaanse zij heeft 3 x maal vanuit Italië naar Compostella gelopen maar nog nooit van uit Le Puy en telkens als ze ging zeiden de Fransen en Duitser onderweg dat deze weg toch echt de mooiste is, dus loopt ze nu deze weg tot zover als ze zich goed voelt.

Wij zitten in Gite Nada in Nabinals en gaan op zoek naar slaapplaats voor morgen want vandaag hadden we de laatste 2 plaatsen hier want reserveren is toch noodzaak.

Groetjes Nanda en Leo

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    20 juli 2011
    Hallo Nanda en Leo, jullie zijn ons al gepasseerd Je zit nog even boven Figeac en lopen nu af op Perpignan. Ja en dan moet je een flink stuk naar rechts Spanje in te gaan en dan rechts aan houden, Baskenland door en dan
  2. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    20 juli 2011
    Ik ga nog even door en dan: SANTIAGO DE COMPOSTELLA. Nu wij blijven jullie volgen want het is net een spannend boek, je kunt niet wachten op het vervolg. Wij wensen jullie heel veel mooi weer en tot de volgende mail. Groet van Thomas en Catherine.
  3. Roelie van Dijk:
    20 juli 2011
    Hallo! Wij hebben jullie zondag 25 juni in Vezelay ontmoet en op het terras voor de Ste Madeleine en een praatje gemaakt voordat de mis begon. Hoewel jullie natuurlijk heel veel mensen ontmoeten, weten jullie dat misschien nog? We vonden jullie verhaal boeiend! Thuisgekomen van vakantie bleef die ontmoeting hangen en onlangs hebben we via bovenstaande datum en plaats jullie website gevonden! We volgen jullie reis met veel plezier en interesse! Goede reis verder, Roelie van Dijk
  4. john en anja:
    20 juli 2011
    Hallo kanjers jammer dat het weer niet zo mee werkt jullie houden de moet er maar in het weer zal vast beter worden we duimen voor jullie het wandelen gaat jullie goed af jullie zijn al erg ver leuk die verhalen over de verschillende mensen met diversen nationaletijten jullie maken zo veel mee zeg echt leuk en al die verschillende gerechten die jullie voorgeschoteld krijgen heerlijk hoor nou Leo en Nan ik bestel voor jullie morgen een mooie zonnige wandeldag veel plezier groetjes John&anja.
  5. Henk van der Haar:
    26 juli 2011
    Hoi Nanda en Leo,

Jullie zijn lekker aan het wandelen. Maar vergis ik mij, of maken jullie echt een omweg ? Kan ook zijn dat het erbij hoort natuurlijk. Ik heb niet al jullie dagboek aantekeningen gelezen, maar wat ik gelezen heb ziet er goed uit. Mooie ervaringen toch ?
    Ik begreep dat jullie junior binnenkort ook gaan ontmoeten ? Die mist jullie natuurlijk vreselijk!?
    :-), maar hij gedraagt zich goed ondanks dat papa en mama niet thuis zijn. Die hem maar de groeten, hoewel hij waarschijnlijk stiekem mee leest.
    Ik wens jullie voorlopig weer veel plezier, en ik schrijf nog wel een keer iets.

De zeer hartelijke groeten van Henk van der Haar