Zaterdag 4 juni Rocroi - Rimogne

5 juni 2011 - Rimogne, Frankrijk

Rocroi is een vestingstadje waar je niet moet logeren, als je geen pelgrim bent, er is niets te beleven, 1,5 hotel- restaurant, en dat gaat om half 10 dicht ook het terras ook voor hotelgasten, dus vroeg naar huis, nu slapen wij toch vroeg, dus voor ons geen probleem. Om half 8 op, Leo naar de bakker, wel brood geen beleg slager was nog dicht en geen supermarkt.

Via de vestingwal opweg naar La ferme du Convent en daarna naar Bourg-Fidéle, een leuke weg half bos, half weg,in Bourg-Fidéle koffie gedronken,(een eierdopje vol) Ger even gefeliciteerd, en boodschappen gedaan, want water uit de kraan kan niet meer. Nu door naar Lac des Vieilles-Forges, Leo wou dit afsnijden omdat het een rechte boslaan zou zijn van 6 km. Daar was ik het niet mee eens, dus toch op weg, nou die mooie boslaan, was wel breed maar vol diepe karresporen, die weer vol lag met sprokkelhout, geen lopen dus. en dat 6 km, nou ja het werden er 4,5 kwamen we nog een heel sliert crosmotoren tegen, stonden we stof te happen, even gewacht, tot alles was opgetrokken en weer verder, de laatste 1,5 km ging pittig omlaag via boomwortels en stukken leisteen, tot aan het stuwmeer, een meer van 150 ha.

We moesten verder langs het meer, en daar waren visstekjes, wij dus koffie gedronken aan het water, een tijd niet gezien zoveel water. het was nogal warm maar aan het water een lekkere temperatuur, moesten nog verder langs het meer en langs een uitloper ervan daar werd het wat moerassig, de route was de hele dag alleen rood/wit uitgepijld en best ver uit elkaar, dus goed opletten, uiteindelijk zien we weer een teken, en daar zat een groep wandelaars van wel 20 man/vrouw, en die riepen ons de weg al toe, St. Jacques die kant op. toen stond de route op rechtsaf een duidelijke aanwijzing maar een onduidelijk pad, en daar hebben wij nou net een kijkje op.

Toch recht door en uiteindelijk 3 km om gelopen, maar ja je maakt een keuze, op de D22 moesten we uitkomen, en dat deden we ook, maar uiteindelijk toch de route weer gevonden. Op naar Rimogne daar scheren we langs en komen er niet echt door, U neemt de Chemin Hubert-Camp staat er in het routeboekje en dit duurt dan 3 km.maar dat staat er niet bij. we komen aan in Châtelet-sur-Sormonne, en dachten hier een Gite te vinden, nou lauw loenen, Gite bestaat niet meer, maar in het volgende dorp Murtin-Bogny is er een bij gekomen (2 km) wij er op af,inmiddels half 4, gevraagd en gevonden, maar diegene die de sleutel heeft is niet thuis, allerlei mensen helpen ons, maar even wachten, uiteindelijk zei iemand kom maar mee ik weet wel iemand die weet waar die mevr. is, wij mee, maar die meneer moest thuis zijn, en dat was hij ook maar hij deed een dutje, dus gaf op ons geklop(bellen heeft een huis maar per hoge uitzondering) geen gehoor, de buurvrouw zei, zodra ik hem zie stuur ik hem naar jullie toe, wij twijfelen, lopen we door nog 5 km of wachten we, de Gite leek vrij dus gewacht.

Om 5 uur kwam inderdaad die meneer opdagen het bleek de schoonzoon van die mevrouw te zijn, en die vertelde de Gite is geen etappe Gite (voor 1 nacht) maar voor verhuur per week of meer. Hij wilde wel voor ons bellen waar er plaats was, nou in het volgende dorp was ook geen plaats, dus dan maar een dorp terug, hij heeft ons gebracht want het was inmiddels half 6, en Rimogne ligt 4km terug. Wij inmiddels dood op, en uitgedroogd want ons water was ook op, 30 graden buiten.

Hier hebben we een appartement tot ons beschikking alleen internet is moeilijk, we hebben boodschappen gedaan net op de valreep in de winkel, en zelf pizza en quiche gemaakt in de oven, nu koffie zetten en uitrusten, o ja de was hangt inmiddels buiten aan de lijn dus echt luxe.

Morgen zien we weer verder hebben geen zin om dat nu nog uit te zoeken.

Welterusten allemaal

Nanda en Leo

1. frans en Marion:
    5 juni 2011
    he Pelgrims, alles wel en nog geen zweetvoeten? Even roddelen, dat mag wel ff. AZing M te A. u weet wel, gaat trouwen in Las Vegas............En ehhh hij heeft ook goede dingen gedaan. Ik heb 2 kaarten gewonnen van Ringo Starr and the All stars, jaja. Na zo'n zware dag wil jullie natuurlijk iets opbeurends horen. Wat dacht je ervan als ik zeg dat je al ruim over de helft bent en het voor jullie feitelijk nog een pokkenendje is??? Tja, je gaat door 4 landen, Nederland, Belgie, Frankrijk en Spanje. En je bent al in je derde land dus 50 % van de landen al gehad........ Hier alles wel, vandaag wat regen voor de boeren maar afgelopen week stralend wandelweer geweest. Ik twijfel nog of ik jullie achterna ga..... apprécier les étapes suivantes (veel plezier met de volgende etappes).
  2. Rien en Magda.:
    5 juni 2011
    hallo Leo & Nanda.Het voorspelde onweer is hier niet gekomen wel elders in het land wel regen gehad.Nou jullie maken wel het een en ander mee.Hou vol want jullie zitten nu al in Frankrijk.Groetjes van Rien &Magda Knol.