zondag 22 mei Maastricht - Visé

22 mei 2011 - Visé, België

Eerst even iets recht zetten, het klooster in Wittem is toch van een andere congregatie als van tante Cor die heet "de Reparatricen".
Ook is het aantal km bij de kaart op het blog anders dan we hebben gelopen, op het blog zijn het km hemelsbreedt gemeten, onze gelopen km stand op de GPS is op 20 mei 530 km.
Het weekend Maastricht is ons aangeboden door de zusters en we willen ze hierbij nogmaals allemaal bedanken voor het heerlijke weekend, we putten hier zeker kracht uit als het straks wat minder gaat.
En nu vandaag vanochtend ontbeten met de zusters en daarna onze rugzak weer gepakt, nog even koffie in de huiskamer, en daarna de mis, Ger en Carole waren inmiddels weer gearriveerd, en het was wel heel byzonder om zo in de gebeden genoemd te worden, nu was het thema van vandaag het onderweg zijn, niet voor ons maar dit viel zo samen, na de mis koffie in de aula, en heel veel zusters en broeders kwamen ons een goede reis en sterkte wensen, om ongeveer 12 uur gingen we dan echt van start, nog wat foto's voor de Beyart, en Tante Cor ging lopend mee tot het Vrijthof,Carole en Ger, tot het Onze Lieve Vrouwenplein, uiteindelijk weer uitgezwaaid door familie, ook dit geeft een goed gevoel dat ze voor ons helemaal naar Maastricht waren gekomen, nogmaals bedankt hiervoor.
Nu de route van vandaag, langs de Maas naar Gronsveld "daar stonden we dus vrijdag ook" daarna naar Oost-Maarland, langs Eijsden op naar Visé en dit allemaal langs de Maasoever de Maas is hier heel breed, om ongeveer 15.00 uur hebben we Nederland dan echt verlaten, de grenspaal nr. 43 hebben we over het hoofd gezien, maar we zijn toch echt in België,een leuke route langs veel dijk en water, alleen het laatste stuk naar Visé was saai, braak liggend land waar een hoop vuilnis langs de kant lag, maar ja, je kan niet alles hebben, in Visé hadden we al gauw ons logeer adres gevonden, leuke mensen, onze hospita spreekt hollands, maar haar man alleen frans, samen een wijntje gedronken, en toch wat gepraat met elkaar.
We konden vandaag wel zelf koken, maar geen winkel open om inkopen te doen, dus naar het centrum van Visé om te eten, heerlijk bij een italiaan gegeten en ons buikje gevuld.
Mijn voeten heb ik ondanks de nieuwe schoenen niet gevoeld vandaag, dus dat geeft hoop voor de toekomst.
Morgen naar Luik, maar het hotel waar we die bon voor hebben is op maandag gesloten, nu gaan we op de bonnevoi  naar Luik en dan naar de VVV.
Dus jullie horen wel wat het geworden is, tot morgen

Nanda en Leo

1. Lies en Ton:
    23 mei 2011
    Hallo wandelaars, nog weinig van ons gehoord maar we volgen jullie wel. Fijn dat het bij de Italiaan lekker eten was, wij gaan het de eerste 14 dagen ook proberen. Dan is het dagelijks volgen van jullie even moeilijk.Maar we kijken uit naar jullie volgende berichten. Voorzichtig en veel plezier
    Lies en Ton