Maandag 13 juni Chãlons-en-Champagne - La Chaussée

13 juni 2011 - La Chaussée-sur-Marne, Frankrijk

Vanochtend in het Etap-Hotel een uitgebreid ontbijt met cake, chocoladebrood, brioche, en natuurlijk stokbrood, even lekker van genoten, toen op weg het had vannacht geregend, en nu zag het er niet naar uit dat de zon erbij kwam, jasje aan, maar toch ook de korte broek.
We gingen niet terug naar het centrum, maar hebben de route lopende fort weer opgepikt, bij een bakker onder weg kwamen we 3 fieters tegen, die vorige week maandag uit Goirle zijn vertokken ook naar Compostella, zij willen er met 6 weken zijn.
We liepen vandaag op een 6 baans weg, dat is echt een uitzondering, een 2 baans autoweg, met aan beiden kanten een fietspad, aan 1 kant een echt voetpad, en langs de akker een landbouwweg. Zo liepen we naar Sarry, en kwamen we weer langs het kanaal latéral du Marne, het  jaagpad was nog steeds geasfalteerd en goed te lopen tot brug bij Cheppy, hier was aan de overkant een echte picknickplaats dus daar aan de koffie, het was inmiddels half elf, ook begon de zon weer te schijnen en konden de jasssen uit.
Nu gebruiken we de Tebulo vlag als picknick kleedje,  maar wat bleek hij is weg, in het hotel? of bij de bakker? , blijven liggen, Leo wil al opsporingverzocht inschakelen, maar dat is te dol, dus wie komt er een nieuw picknickkleedje brengen?
We pikten de route weer op, en liepen we al gauw op een grindweg, langs landbouw gronden, ook een veld met uien kwamen we tegen dit werd beregend, dit beregenen zagen we vandaag voor het eerst, we hebben vast een teken gemist want we liepen ons vast bij de rivier de Marne, weer terug op de grindweg en de route weer opgepikt bij het kanaal, weer over het jaagpad naar Pogny, inmiddels kwamen we wat plezier boten tegen, dat kijkt toch anders dan een kaal kanaal, bij Pogny staan hele grote graansilo's zelfs de grootste ter wereld, dat verbaasd ons niet want er staat wat graan in de omtrek, druiven hebben we vandaag niet gezien.
Het was inmiddels weer warm geworden, en na Pogny verlieten we het kanaal weer, het liep vandaag  wat  zwaar we hebben de lange dag van gister duidelijk nog niet verwerkt, en ook  gingen we weer over een grindweg dit loopt voor mij niet lekker, maar voor Leo z'n been is het waardeloos, dus we waren blij dat we om 3 uur in La Chaussée -sur-Marne waren en een slaapplek hadden, hebben eerst even een dutje gedaan , en zijn nou weer een beetje mens.
Morgen naar Vitry-le-Francois, en beginnen we woensdag aan het 4e deel van dit routeboekje van 6 etappes.
Wij rusten vandaag verder lekker uit zodat we morgen weer soepel over de weg gaan
Groetjes Nanda en Leo

1. frans en Marion:
    13 juni 2011
    mooi goed gewerkt weer, hier in Nederland is het erg bewolkt. Je wilt af en toe een reistip van mij, nou ik ben jullie even vooruit gereden met Google Earth...pfff beetje heuvelachtig hoor. Mocht je in Vitry-le-Francois aankomen en nog ff tijd hebben. Er is een leuk plein met een kerkje (beetje afgekeken van de kleine Notre Dame)daar is een leuk winkelstraatje met een onwijs leuk kroegje. 22 places d'armes dat is het adres. Nou veel plezier en doe vooral rustig aan. groet Frans. Oh en evt. kun je je wassen in de fontein. Links warm rechts koud water!!!!
  2. Rien en Magda.:
    13 juni 2011
    HoiLeo&Nanda.Hier geen mooi weer veel motregen.Dus jullie hebben een heerlijk ontbijtje genuttigt kan je er weer even tegen.Het is natuurlijk afwachten waar je nu weer terecht komt.Het doet me denken aan vroeger toen wij op de bonnefooi gingen kamperen werden we s.morgens wakker van leeuwengebrul bleken we vlakbij een dierentuin te staan ja in de schemering tent opgezet.We wensen jullie weer veel sukses met jullie voettocht.Hou vol.
  3. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    16 juni 2011
    Hallo Nanda en Leo, ik heb even de Michelin gids geraadpleegd en Vitry-le-Francois is een flinke plaats. Goed om af en toe een rustdag in te plannen, dat heeft een mens nodig. Je kunt dan ook de plaatsjes bekijken waar je bent.
    ochten jullie via Aubusson lopen dan is het een aanrader om daar het museum te bezoeken. In Aubusson worden de wereldberoemde tapijten gemaakt. Dan zakken jullie af naar Tulle en dan ben je bijna bij ons. Zoals het er nu uitziet is het nieuwe huis dan net niet verhuurd, zou fijn zijn om jullie daar te kunnen ontvangen. Nog veel niet te warm weer gewenst met iedere stap kom je dichterbij. Santiago de Compostelle is de moeite waard. Ook de tocht door noord Spanje, Baskenland is prachtig. Tot de volgende mail, groet van Thomas en Catherine.