Woensdag 15 juni Vitry-le-Francois - Outines

15 juni 2011 - Outines, Frankrijk

Allereerst alle Alkmaarse 4 daagse wandelaars veel sucses, hopelijk net zulk weer als wij, af en toe bewolkt, met 20 graden maar als de zon schijnt wel 25, geniet ervan net als wij.

Vanochtend om 8 uur weg eerst naar de bakker, voor ontbijt en lunch, dan via de weg de route weer op gezocht, in Blaise-sous-Arzillières aan de koffie, kwamen we de pelgrim tegen die ook bij de zusters sliep, blijkt een Belg te zijn, vlak bij Luik vandaan, spreekt Vlaams en Frans, dat is erg handig, en gaat ook naar Compostella.

We lopen eerst een poosje door het bos en later weer over de velden, heb je het bos na een poosje wel gehad, de velden met z'n div. kleuren en uitzichten verveeld eigenlijk nooit. Zo kwamen we in St. Rémy-en-Bouzemont terecht,waar een bankje in de schaduw vonden, ik zei het al tegen Leo, maar die vond dat ik erg veel noten op m'n zang had, maar was wel er wel blij mee. Bij dit dorp zouden veel grijze kraanvogels zitten, maar we hebben er geen een gezien maar wel gehoord.

Na Saint-Rémy-en-Bouzemont nog 7 km naar La Pierre, waar de zusters een gite hebben, of nog 10 km naar Outines, dit zouden we bekijken als we daar waren, eerst maar op naar La Pierre, weer door de velden waar we bloeiende zonnebloemen tegen kwamen ook weer velden met tuinbonen, en toen weer een stuk bos nou ja bos het zijn velden met hoge bomen vaak populier niet zo oud maar hoog in de takoksels bossen met Mistletoe of te wel Marretak, dit had ik twee weken terug ook al eens gezien, maar nu lijkt het wel een kwekerij te zijn hiervan.

Uiteindelijk aangekomen bij La Pierre, en hebben we besloten, met het oog op de volgende slaapplaats toch naar Outines door te lopen, een leuk dorp, om te zien maar geen aktiviteit, alleen de kerk was open. Er liep nog een echtpaar Nederlanders uit Bolsward, te zoeken naar een Gite of camping, nou Gites genoeg, maar niemand thuis, dus die zijn door gelopen naar volgende dorp voor 'n camping, wij hebben iemand aangesproken en dat bleek de Mairie (burgemeester) te zijn, of we 10 min. wilden wachten, dan had hij tijd om ons te helpen, inmiddels was Robbert (de Belg uit Luik) ook gearriveerd, en kwam de Burgemeester ons helpen, die sprak geen woord Engels, maar Robbert wel Frans, dus was het gauw geregeld, een app. met 2 slaapkamers keuken enz. , maar in dit dorp geen eten, maar de Burrie had wat blikken en pakjes soep, van alles wat mee genomen, en wat diepvries stokbrood, en een kersenboom in de tuin voor het dessert.

Voor morgen moeten we nog even nakijken waar we heen lopen, maar het wordt een lange route met weinig keus aan slaapplaatsen.

groetjes Nanda en Leo

1. tineke en joop:
    16 juni 2011
    Geniet maar van het lekkere weer.
    Hier komt de regen met bakken uit de hemel.
    Ik geniet elke dag van jullie verslag!
    Blijf gezond en vrolijk,
    groetjes, tineke en joop
  2. Maik:
    16 juni 2011
    Nou die wandelaars van de alkmaarse vierdaagse kwamen vandaag als vuilniszakken over de brug zetten.
    wel aso volk trouwens die wandelaars afgekloven appels en pakjes drinken in de tuin.

Dus het weer bij jullie is beter geniet er van!!!

groeten Maik
  3. ger van honschoten:
    16 juni 2011
    Een van die aso was ik maar niets in jullie tuin hoor maik.
    Nanda het was vandaag inderdaad nootweer het kwam met bakken uit de lucht,dus wat dat betrefd hebben jullie het beter wat het weer betrefd dan
    En eten van de burgemeester wat wil je nog meer.
    groeten ger
  4. Agaath:
    16 juni 2011
    Die grijze kraanvogels zitten in Alkmaar op kantoor van de KRAAMVOGEL .
    Wij zijn reeds trg uit het zonnige Turkie erg lekker veel weinig gelopen.
    wel veel liggen eten zonnen en drinken anders droog je natuurlijk uit.
    geluk met jullie verder avontuur