Woensdag 8 juni Chãteau Porcien-Brienne sur Aisne

8 juni 2011

Hallo allemaal,

We hebben een router te leen dus het gaat nu lukken.

Gisteren lekker gegeten bij restaurant Le Longchamp, maar van internet had hij of Leo geen kaas gegeten, wel een toegangs nummer maar geen toegang, balen dus. Uiteindelijk maar gestopt, want het had geen zin, weer terug naar onze slaapplek,wat bleek geen kussens, en geen dekens, ja daar zit je dan zonder slaapzak, en een kille avond, nou hadden we iedere keer dat we onze eigen lakenzak nodig hadden , wel dekens maar was het te warm, vandaag dus pech, ons vestje als kussen in de sloop, en ons goretex jasje als deken, handdoek over de benen, en zo ging het goed tot 6 uur daarna toch wel fris, maar om toen nog de kachel aan te zetten, was ons te bar, vroeg op gestaan, thee bij ons restaurantje, maar die had geen petit déjeuner, de winkel pas om half 9 open voor ontbijt en lunch, en toen van start.

Langs Canal d' Aisne, over het jaagpad, de eerste km waren goed te lopen, bij Pargny de brug over en aan de overkant weer langs het jaagpad, nu was het jaagpad hier een grindsteen breed, en wat overgroeid dus nog smaller, toen de begroeïng nog laag was liep het wel leuk, van alles te zien, knal oranje naaktslakken, en van die hele grote slakken, leuke bloemen en plantjes, die ik bij de Boet koopt loop je hier overheen te banjeren, dikke torren groen en rood, van alles, maar de begroeïng werd steed hoger het pad steeds smaller, af en toe moest je uit kijken dat je niet naast het pad in het water stapte. De route moest 15 km over het jaagpad zou dit zo blijven?

Na ongeveer 7 km waren we het zat zaten,( onze schoenen vol met zaadjes en torren en meer van die ongein) en bij een brug zijn we overgestoken en door het land langs hele velden met tuinbonen naar Blanzy-la-Solonnaise gelopen, een leuk dorpje koffie in het bushokje,(vanwege het bankje)en de route weer opgezocht, weer langs het jaagpad maar hier was het breder, net een bospad, want aan de kant van het kanaal stonden bossages, en de andere kant stonden de bomen wisselend hoog of laag. Bij Asfeld waar we niet door heen moesten toch even van de route af er stond nl. een kerk die op een viool moest lijken, ik vond het meer een banjo, maar hij was wel open en binnen wel apart, maar slecht te fotograveren want het middenschip liep rond, buiten heeft hij wel een apart model.

Verder naar Vieux-les-Asfeld, geen vieux te kopen, geen winkel in de buurt. broodje op een bankje, we hebben verleerd om op het boekje te vertrouwen, die gaf winkels en koffie aan. Nu opweg naar Neuchátel-sur-Aisne, of toch eerder afslaan naar Brienne-sur-Aisne, in de ned. vertaling staat dat daar logies en restauratie is, uiteindelijk daar voor gekozen, een chambre deux voor une nuit, met keuken maar voor de boodschappen moeten we toch naar Neuchatel, 2,5 km lopen, eerst douchen dan thee, en dan aan de wandel, nou het eerste hotel was al dicht de resturants gaan pas om half 8 (2 stuks) open, winkel niet aanwezig, alleen een boullangerie, maar brood gekocht en een quich, moeten toch wat eten, hebben geen zin om te wachten tot half 8, en heen en weer is ook te dol, we willen morgen naar Reims, en dat is tot het centrum ongeveer 26 km.

Ook is internet weer een , helemaal geen internet verbindingen, en bij onbeveiligde krijgen we hotspot.fr en moet je toch een nummer intikken, hopelijk morgen in Reims beter.

Jusqu'à demain

Nanda en Leo