Dinsdag 14 juni La Chaussée sur Marne - Vitry-le-F

14 juni 2011 - Vitry-le-François, Frankrijk

Hallo Iedereen,

Even wat over een modern Frankrijk, in Reims kon je pinnen in de Nederlandse taal, en ik ben nog maar 1 frans toilet tegen gekomen.

Verder hebben we gisteren in het hotel heerlijk gegeten, we nemen een menu 3 gangen, weten vaak niet wat het is maar bestellen ieder wat anders, moet er toch altijd wel wat smaken, iedere keer als we dit deden prima gegeten.

In dit hotel waren 2 ned. echtparen, die we van de week al eens tegen gekomen waren, die doen ook de GR 654 , maar dan vanuit een hotel, en rijden met 2 auto van begin naar eind, zo willen ze in 3 weken van Chãteau Piercin naar Vezelay lopen, van hen kregen we nog een Franse lijst met overnachtingen voor Pelgrims.

Ondanks dat we in een hotel waren een karig ontbijt 1 croisantje, en 2 stukjes stokbrood pp. dus na vertrek eerst naar de bakker, voor koffiebroodjes en toen op weg, nu had het vannacht weer geregend, en het zag er bewolkt uit, maar het was niet koud, liepen we door de Vallei van de Fion begint het te miezeren, konden we het van de week nog redden door onder de bomen te lopen nu moest de poncho toch aan, kwartiertje ongeveer en toen was het weer droog en warm, zo kwamen we bij Saint-Amand-sur-Fion dit schijnt een van de mooiste dorpen van Frankrijk te zijn, nou mooi is het in ieder geval, allehuizen hebben het allure van een Herenlandgoed, ze zijn in ieder geval goed onderhouden en zien er prachtig uit, ook mooie tuinen, hebben hier koffie gedronken en zijn eigenlijk wat te lang blijven hangen.

Weer verder met de route die nog steeds door de Vallei van de Fion loopt, zien we opzij en achter ons toch dikke zwarte wolken, ach we moeten linksaf, het komt niet naar ons toe, positief denken zeiden we tegen elkaar, maar het mocht niet baten, net toen het routeboekje zei"u houd 6 km de looprichting aan" begon het te regen en niet zo'n klein beetje ook, dat werd dus 6 km in een flinke regenbui, wij door want er was niets te schuilen.

Zo kwamen we in Vitry-en-Perthois aan, we hebben de weg naar de top van Mont de Fourche overgeslagen, en liepen in dit dorp wat we anders niet hadden gezien tegen koffie aan, inmidels was het weer droog, en hebben we een alternatieve route genomen naar Vitry-le-Francois, kwamen we eerst langs de kerk hebben deze bezichtigd en ook het centrum hebben we al een blik op geworpen, ziet er goed uit, maar nu eerst een slaapplaats en dat lukte direct we slapen bij zusters van de Congrégation des Soeurs de Jésus Miséricordieux, midden in het centrum van Vitry,kunnen zelfs eten koken, ook gaf ze nog een adres voor morgen weer bij de zusters ongeveer 25 km verder, nou dat komt goed uit want 2 x achter elkaar in een hotel gaat het budget te boven, en zo komt alles weer op z'n pootjes terecht.

Wij gaan nog even Vitry in kijken of we internet kunnen bemachtigen, want dat hebben de zusters niet.

Groetjes Nanda en Leo

1. Carole en Ger:
    Hallo Nanda en Leo,

De tijd vliegt zeg, jullie zijn alweer anderhalve maand op weg. Werkelijk alle weertypen al meegemaakt als we het zo lezen. Op Naar de Pyreneeën, zet 'm op.

groetjes Carole en Ger
  2. Rien en Magda.:
    14 juni 2011
    Leo & Nanda.Ik vindt het ookleuk om Jullie te volgen vindt het best spannend wat jullie doen.het is toch iedere keer een avontuur.Ben blij dat ik van de winter heb leren internetten ook al ben ik pas 81 jaar.Ik weet nog lang niet alles hoor maar 1 slak en een renpaard hebben gelijk Nieuwjaar.Blijf jullie volgen .Groetjes Rien & Magda Knol.
  3. bep en dik keizer:
    Hallo Nanda en Leo,
    Helaas in Frankrijk ook regen, hier zijn de voorspellingen ook niet zo geweldig. Wij gaan de komende dagen de vierdaagse van Alkmaar wandelen maar dat is vergeleken met wat jullie doen een peuleschilletje. Wat goed dat jullie voor de komende twee nachten onder de pannen zitten bij de nonnen.
    Groetjes en geniet van de wandelingen.
    bep en dik
  4. Jacques Hof:
    15 juni 2011
    Leo en Nanda
    Hier even een reactie uit Zuid Scharwoude, bij het lezen van jullie reisverslagen krijg ik wel heel veel waardering voor wat jullie doen zijn.
    Zelf hebben we een rond trip gemaakt langs pousada's in Portugal.
    Leo nog bedankt voor de leuke atentie die ik bij mijn pensionering heb gekregen.
    Verder een fijne en gezonde tocht verder toegewenst.

Jacques en Simone Hof
  5. Hans Blankendaal:
    15 juni 2011
    Ik krijg al meer waardering voor jullie , sinds gisteren ben ik begonnen jullie reisverslagen te lezen.
    Ik ben eerst nog 3 weken op vakantie geweest ook veel gelopen , niets vergeleken bij jullie.
    En vanaf nu ga ik elke avond de verslagen lezen
    Nadat ik mijn loopie heb gedaan ivm de training voor de vierdaagse succes leo / nanda ( gr. hans)