Zaterdag 2 juli Larochemillay - Issy-l'Évêque

2 juli 2011 - Issy-l'Évêque, Frankrijk

Hallo allemaal,

Van de paarden meiden geen last gehad vannacht, zij gingen eten toen wij gingen slapen. Vanochtend om half 9 voor de deur van de bakker. Onze lunch gekocht en op weg naar Millay, de schade van de bergetappe van gisteren valt mee en het lopen gaat aardig, nu lopen we op asfalt boswegen, komen het gehucht" le Bois de Veie" tegen, en komen bij Millay over een goed begaanbare weg.

Deze route is een variant van de GR 13 en komt uit bij Luzy, we lopen vanaf vandaag zonder onze Nederlandse vertaling want die gaat een andere kant op, straks vlak voor Le Puy en Velay kunnen we deze nog een klein stukje gebruiken, maar we zullen het met de GPS en onze kaarten moeten doen.

Luzy is een wat grotere plaats waar we meteen een Lidl tegen komen de Sanex was bijna op en zuurtjes want Leo was ook door zijn benzine heen, de dropjes die hij van Han en Jose heeft gekregen zijn ook op. In Luzy een koffie stop gehouden inmiddels 12 uur, de lunch hadden we vanmorgen gekocht dus dat gaat straks langs de route, nog even de kerk bezichtigd die stond nl open, eenvoudig en sober.

Even gepuzzeld hoe we Luzy het beste uit kunnen, want we lopen wel over de weg, maar het liefst over de witte wegen op de kaart. Gedeeltelijk door bos en weilanden en onderweg tegen een weilandhek broodje gegeten, komen we in Issy-l'Éveque aan, een leuk plaatsje maar alles is nog dicht, waar moeten we heen? een mevr. doet net de luiken open, dus wij vragen nou de mevr. van de Gite woonden naast haar dus snel gevonden.

Of we even wilden wachten, ze ging op zoek naar de sleutel en de stempel, de patroonheilige van de kerk hier is St. Jacques en daar zijn ze heel trots op, in de kerk staat ook een beeld van hem en is er een afbeelding in glas en lood, men vind hun eigen stempel dan ook de mooiste van de route.

Een mooie bijna nieuwe Gite midden in het dorp vlak naast de Kerk en de winkels, de mevr. heeft nog een meneer gebeld, die Duits en Engels spreekt en ook naar Compostella is gelopen, met deze meneer nog wat weetjes uitgewissseld en volgens hem moeten we niet de GR 13 nemen, maar de GR13a, heeft ook 2 gratis slaapplaatsen aangewezen, we zullen ons beraden wat we gaan doen. Ook is er in Bourbon-Lancy waar we morgen komen geen Gite maar dat zijn zorgen voor morgen.

De temperatuur is inmiddels opgelopen naar dik 25 graden, dus eerst even naar de kerk, want die is tot 18.00 uur open, bij het restaurant gevraagd of ze internet hebben (nee dus) dan door naar de Proxi voor eten want dan gaan we wel zelf koken. De was gedaan en toen buiten met een biertje het gastenboek gelezen, het gastenboek begint in 2004 en wat lees ik bij 14-05-2005 een berichtje van Wijnanda, leuk dat we 6 jaar na elkaar in dezelde plaats slapen ,niet in de zelfde Gite, in 2008 is er een nieuwe Gite geopend, ik heb toch steeds meer respect voor haar, want zij heeft het grootste deel van de route alleen gelopen.

We hadden een heerlijke dag met goede paden, zodat de benen kunnen herstellen, morgen naar Bourbon-Lancy en dan lijkt het er op dat we midden volgende week in Trèzelles aankomen ipv, eind volgende week.

Het gaat als een speer we hebben 4 kaarten voor de route naar Le-Puy en Velay en de eerste zijn we al door gelopen maar Le-Puy is nog ver weg hoor.

Hopelijk morgen weer internet, maar Leo gaat het nog even op het stoepje van de Mairie proberen.

groetjes uit een warm Frankrijk Nanda en Leo

1. Vera & Marian:
    3 juli 2011
    Lieve Leo,vandaag is het hier zondag en wij weten dat het morgen een dag is om taart te eten.We hopen dat de Bakker langs komt met z'n wagentje volgeladen.
    We wensen jou en Nanda een hele fijne dag toe met een beetje wind zodat je een zalige wandeldag hebt.
    Hier gaat alles prima,mooi weer en genoeg regen voor de plantjes.Dikke Knuffel en we denken aan jullie.
  2. Carole en Ger:
    Hallo Nanda en Leo,

Alvast van harte gefeliciteerd en neem een lekkere borrel morgen op de grote dag. Wij zijn net thuis en hebben heerlijk gefietst, jawel de zon schijnt hier ook vol vandaag alleen blijft de temperatuur wat achter. Was wel genieten. Succes met de voortzetting van jullie tocht en geniet ervan.
    ToiToiToi
    Carole en Ger
  3. Rien en Magda.:
    Hallo Leo & Nanda.
    Vandaag Zondag het weer is zonnig en 20 Graden maar wel veel wind.Nou jullie hebben wel lekker gedineerd van de week maar dat verdienen jullie ook wel met dat vele lopen.Ik wens jullie nog veel sukses en gezondheid toe.Gr.Fam. Knol.
  4. Marion van der Riet:
    Hoi Leo en Nanda,

Het is hier nu zondag en morgen is de dag dat Leo verjaren mag:) bij deze alvast proficiat en ik hoop dat er een mocca taartje te scoren is.
    Ook een hele fijne loopdag maar moet denk lukken want jullie gaan als een speer.
    Geniet en we blijven volgen

dikke verjaardagknuffel voor allebei.
    XX Marion
  5. Dory:
    3 juli 2011
    Leo volgens mij heb je met je verjaardag of daar omheen nog nooit zo veel felicitaties gekregen als dit jaar. Want iedereen die jullie regelmatig mailtjes sturen kruipen achter de computer en gaan je feliciteren, ik dus ook. Ook Nanda natuurlijk gefeliciteerd en een mooie dag en goed wandelweer. gr. Dory
  6. frans en Marion:
    3 juli 2011
    met zoveel felicitaties houd ik het kort. Van harte gefeliciteerd met je 61ste verjaardag. Ja ja en volgende week Ringo Starr. nou dat wordt wat, komt tie terug in Nederland ben jij er niet..............
    Dat wordt als je terugkomt nog een keer Liverpool. eerste biertje voor mij???
    veel plezier morgen groeten aan Nanda
  7. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    3 juli 2011
    Hallo Nanda en Leon, ook van ons gefeliciteerd. Larochmillay, het grote huis met de vele schoorstenen. Hebben jullie de poelepataten nog gezien, bij ons zaten ze midden op de weg. Ben daar nog gebeten door een hond. Het gaat goed met jullie Zo verorber je heelwat kilometers. Nu ik ga hier, ben inmiddels weer in Frankrijk, even bekijken wanneer je in deze buurt komt. Jullie zijn welkom, dat weet je. Ik moet alleen nakijken of ons nieuwe huis niet verhuurd is. Mocht je zelf geen adressen hebben in b.v. Bretenoux dan kan ik bij de Mairie vragen of jullie in het gemeenschapshuis kunnen slapen. Er is altijd wel een mouw aan te passen. Het blijft mooi weer dus dat maakt het lopen aangenaam, doch zwaar, sprak zij!!
    Groetjes van Thomas en Catherine.
  8. cees dubbeld:
    3 juli 2011
    Beste Nanda en Leo, allereerst Leo gefeliciteerd met je verjaardag. Toch wel apart op je verjaardag even goed een flinke tippel maken. Wij lezen morgen wel hoe het geweest is. Ik heb inmiddels de vakantie er op zitten. Agnes had van 3 weken verslagen bewaard, dus leesvoer genoeg.
    Veel succes nog met de rest van jullie fantastische reis. Groeten,
    Cees en Agnes
  9. john en anja:
    3 juli 2011
    Hallo kanjers van compestel leuk en gezellig dat jullie Han en Jose hebben ontmoet het gaat jullie nog steeds goed af .Leo morgen word je 61 wij willen je ,samen met Nan een gezellige dag toe wensen van harte gefeliciteerd we drinken er een borrel op we hopen dat jullie een lekker taartje gaan scoren (moccataart? )mischien !!!
    voor morgen veel wandel plezier groetjes John &Anja XXX