Vrijdag 1 juli - Athez - Larochemillay

1 juli 2011 - Larochemillay, Frankrijk

Vanochtend om half 7 allebei wakker, zijn we maar opgestaan de zon scheen al, dan zijn we misschien ook vroeg op de plaats van bestemming het zou een zware dag worden dat was een gegeven.

Om half 8 aan de tippel, de temperatuur viel tegen de zon scheen wel maar het was nog kil, we gingen door het bos dus toch de jassen maar aan gedaan, de route stond slecht aangegeven, de eerste 5 km 2 tekens, maar goed dat we een goede kaart hebben, samen met de GPS ging het toch goed.

Eerst naar Corcelles (452 mtr hoog) daarna naar Le Pommoy, de streek waar we door lopen doet wat Tirols aan met de weilanden en de koeien, maar de huizen zijn anders, door naar boswachterij La Croisette (623 mtr ) inmiddels half 10 deze boswachterij is ook een Gite maar in tegenstelling tot La Breuil staan er geen stoelen buiten, er was ook niemand, dus maar koffie gedronken op het stoepie. Nu verder naar Saint-Prix, dit ging steeds dalend en toch weer klimmend, daar vandaan dalend naar rivier de d'Argentolle en daarna klimmen naar de Mont Beuvray (817 mtr) berg van de 4e categorie.

Nou een klim was het wel het laatste gedeelte door het bos maar goede bosweg, ook kwamen langs opgravingen van de Keltische beschaving die hier is geweest, we zijn inmiddels op 750 mtr aan beland en de route geeft aan nog 1500 mtr, naar de top nog 67 meter omhoog, uiteindelijk een prachtig uitzicht, hier hebben we van genoten tijdens het van ons broodje, maar er kwam een frisse wind en de ging zon weg.

Inmiddels 14.00 uur nog 8 km te gaan, nou die mochten er ook zijn, eerst via een goede bosweg later een keïenafdaling 4 km naar beneden naar 410 mtr, waren Leo z'n voeten bijna beter, nu is het weer pet, de laatste 4 km gaan gedeeltelijk over de weg, maar ook toch weer via het bos, deze paden vielen mee. Tegen vieren zijn we in Larochemillay en hier zijn ze van alles aan het opbouwen en we gaan kijken wat er gaat gebeuren.

Nu is er morgen ook de 100 km van de Morvan (hardlopen) je kan ook 75, 50, 25 of de 100km in estaffetevorm(4 pers.) lopen. Mocht je maatje liever fietsen allebei 25 km is ook mogelijk, dus Tassers als je eens iets anders wil, zet het eerste weekend van juli 2012 in je agenda de start is in Château-Chinon, om 6 uur s'morgens. Misschien hebben de festiviteiten hier wel mee te maken?

Nu we toch geen internet hebben kan ik vertellen, dat er morgen vanaf 5 uur s’middags en zondag de hele dag een cultuur en culinair weekend is.Gaat aan ons dus voorbij. Wel (genieten??)we van een paardenkamp, dachten we de Gite voor ons alleen te hebben,komen er 8 paardenmeiden met een kok aan lopen, de meiden met paard en 1 heer met de auto, dat leek wel een toverdoos allemaal kisten met eten, schrikdraad apparatuur, van alle meiden hun reistas en slaapzak, paardenvoer drinkbakken voor de paarden je kan het zo gek niet bedenken, nu zitten alle zadels en hoofdstellen en verzorgkisten in de auto en genieten de meiden van eten door de kok gemaakt, ondertussen zingen ze mee met een zelf meegebrachte stereoinstallatie. Ook hebben de meiden zich opgetut als of ze een avondje uit gaan. De paarden staan onder tussen op een veldje lekker gras te eten. Er wordt hier veel gecrost met de paarden,volgens mij gaan ze morgen weer verder voor een rondrit door de Morvan.

Wij gaan morgen naar Issy-l’Évêque ongeveer 25 km en de luiken vallen bijna dicht dus we gaan te bed, nog even m’n glaasje wijn opdrinken. Morgen gaan we over Luzy daar schijnen onbeveiligde internet in de lucht te zijn, misschien tot morgen.

Groetjes Nanda en Leo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade