Zondag 3 juli Issy-l'Évêque - Bourbon-Lancy

3 juli 2011 - Bourbon-Lancy, Frankrijk

Hallo hier France,

Gisterenavond toch geen internet bij de Mairie, maar lekker buiten gezeten bij de Gite met een flesje wijn, de was helemaal droog en ook al is het een dorp waar vanmiddag wel wat mensen waren, nu is alles stil, geen mens te zien.

Vanochtend om 8 uur op de stoep bij de bakker voor de lunch en daana op weg naar Bourbon-Lancy, we komen niet zoveel plaatsjes tegen vandaag, eigenlijk lopen we een rechte weg af, al hoewel recht, we dalen en klimmen en ook bochten komen we tegen, maar op de kaart is het een rechte weg, door bos en weiland, het is al aardig op temperatuur, dus de schaduw van de bomen is heerlijk, tegen koffie tijd komen we in Grury, een dorpje naar ons hart, met een geopende koffiebar, met daar tegenover een geopende bakker.

Het terras lag in de schaduw wij de stoelen in de zon gezet, (ivm onze natte rug) en koffie besteld, ik even naar de bakker (dat kan hier in frankrijk) om een koffiebroodje, maar deze had ook gebak, deze kans neem ik waar, als we morgen geen gebak tegen komen, heeft Leo in ieder geval een gebakje voor z'n verjaardag gehad.

Nu 11 km naar Mont, het is inmiddels dik 25 graden, waren er gisteren veel vlinders vandaag bijna niet, ook die grote (ongev. 5-7 cm) groene sprinkhanen waren er niet zoveel. We komen langs verschillende meertjes, volgens mij waterbekkens want ze hebben soms een betonnen rand aan een kant, hier zie dan wel vissers, verder lijkt Frankrijk wel uitgestorven, bij Mont nog een keer koffie bij een picknickplaats, die komen we de laatste dagen vaker tegen vlak bij een stadje of dorp.

Zo komen we bij Bourbon-Lancy aan, ook weer een picknickplaats aan de rand van de stad, hier onze lunch opgegeten, daarna de stad in, van verre zagen we de kerk al liggen het leek of hij buiten de stad lag, maar blijkt midden in het oude centrum te liggen. De kerk is wel mooi maar simpel, omdat het rond twee uur is, zoeken we de toerist informatie op en hopelijk is die open. via een stijl looppad met een dubbelle leuning in het midden dalen we naar de informatie, hier spreken ze alleen maar snel Frans, maar met een vlaams/engels sprekende Belgische mevr. komen we een eind, er is een theaterfeest in Bourbon-Lancy dus het is druk. Er worden verschillende hotels afgebeld, maar allemaal te duur, zelfs de Chambre d'Hotel is al 60,00 euro voor 1 nacht, zonder ontbijt. Het hotel voor pelgrims zit vol met een groep Japanners, dus wat nu, ze vraagt wat we te besteden hebben en belt het Grand Hotel aan de overkant, een chique tent maar deze heeft een kamer voor 36,00 euro met douche op de gang, kijk dat zijn pelgrims prijzen en in een Gite is ook de douche op de gang dus daar zijn we al aan gewend.

Om half 3 waren we op onze kamer lekker lui op bed en met internet en dat is na 3 dagen ook wel weer leuk. Leo ligt nu even de tour te kijken, ook dat ontspant even, vanavond gaan we in de stad eten, want in een Grand Hotel rekenen ze ook Grande prijzen en morgen wil ik toch ook in een hotel met internet, dan kunnen we skypen op Leo z'n verjaardag. Verder is onze ervaring dat een hotelbed niet beter hoeft te zijn dan een Gite bed, de meeste Gite bedden slapen goed, al hebben we nog niet op een volle slaapzaal gelegen.

Morgen gaan we naar St.-Léon, is dat niet toevallig op Leo z'n verjaardag?

Verder gaat hier alles goed, met warm weer starten we vroeg, zodat we met de ergste hitte op de plek van bestemming zijn, ook zijn de plaatsjes wat groter zodat er ook wat meer faceliteiten zijn dat is voor ons leuker en daar houden we jullie van op de hoogte.

groetjes van Nanda en Leo

1. tineke en joop:
    3 juli 2011
    Hallo Leo en Nanda,

Leo, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je ziet, we vergeten je niet.
    Neem maar een lekker gebakje, wij zullen een glaasje heffen en aan jullie denken.
    groetjes, tineke en joop
  2. cees dubbeld:
    3 juli 2011
    Hallo Nanda en Leo,
    Allereerst natuurlijk Leo van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Lopen jullie op 4 juli met ballonnen, zodat de mensen die je tegenkomt het weten dat je jarig bent.
    Wij hebben inmiddels de vakantrie er op zitten en Agnes had bij thuiskomst alle dagverslagen bewaard, dus leesvoer genoeg!
    Groeten en nog veel succes voor de rest van de reis.
    Cees en Agnes
  3. anki:
    4 juli 2011
    lang zal hij leven, veel taart zal hij geven...
    Proficiat Leo en nog vele gezonde jaren samen met Nanda.
    KNUS
  4. Harry Mieke:
    Hoi Leo Nanda,
    Leo van harte met je verjaardag,en Nanda jij ook gefeliciteerd met je mannetje.Kan helaas geen bakkie bij jullie doen,want ik heb al wat anders.
    Jullie zijn al een eind op weg.Toppy.
    het weer is hier ook goed,lekker zonnetje en het word ongeveer 22 graden,dus niks te klagen
    Luitjes,een gezellige dag en neem maar een extra biertje.
    Groetjes.
  5. Marian:
    4 juli 2011
    Proficiat Leo en Nanda natuurlijk!
    Wat zal het een bijzondere dag zijn deze verjaardag. Deze verjaardag blijft altijd in je herinnering met deze prachtige wandeltocht.
    Wij wensen jullie een mooie dag en gezondheid!!!!
    Peter en Marian.
  6. Eric en Wil:
    Hallo Leo en Nanda.
    Leo van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We hopen dat jullie een fijne dag hebben met veel wandelplezier.
    En vanavond een extra borreltje als afsluiting van deze dag.
    Groetjes Eric en Wil
  7. Irene:
    4 juli 2011
    Gefeliciteerd schone papa! Ik hoop dat vandaag lekker gelopen hebt, zodat je vanavond lekker kan eten, drinken en uitrusten! Nanda ook gefeliciteerd natuurlijk! Geniet ervan!
    Kus, Irene
  8. Agaath:
    Hoi Jonge Man
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag .
    Wat een kado om dit allemaal mee te mogen maken samen met je Lief Nanda.
    ga jullie goed verder Jan en Agaath
  9. Rien en Magda.:
    Hoi Leo & Nanda.
    Hartelijk gefeliciteerd met je Verjaardag Leo en nog vele gezonde jaren samen.Nou ik denk niet dat je visite krijgt of gehad hebt volgend jaar maar dubbel.Veel wandel plezier verder.Gr.Fam.Knol.
  10. De Houtkoopjes:
    Hallo Oompie,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Dat is nog eens een andere verjaardag als normaal. Jullie gaan hartstikke goed, volhouden zo. En Nanda ook gefeliciteerd met je mannetje. Dat er nog maar veel gebakjes en ijsjes langs mogen komen. Groetjes uit Almere
  11. Frans en Karin:
    4 juli 2011
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst, het puntje mokkataart hou ik wel te goed. ;-)
    We nemen een borrel op je, PROOST !
    Veel succes verder met de wandeltocht.
    Groetjes
  12. Tom & Mady:
    Leo,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel succes met de reis!

groetjes

Tom en Mady
  13. Geert Wagemans:
    Leo en Nanda
    Allereerst beide gefeliciteerd met de verjaardag van Leo. Wat een indrukwekkende foto's en...........maar dat wisten we al wat een eind lopen.... petje af voor jullie beide. Geniet er van. Mike is heel zoet en heb geen kind aan hem. Hij maakt netjes zijn huiswerk en haalt goede cijfers maken jullie je daarover maar geen zorgen. nog heel veel reisplezier samen.
    Geert
  14. piet en annie:
    Jarige Leo,
    Van harte met je verjaardag en nog vele gezonde jaren. Misschien is zo'n wens overbodig tijdens deze bijzondere reis, maar beter teveel goede wensen dan helemaal niet.
    We volgen jullie steeds en lezen met plezier de bijzonderheden die jullie onderweg ondervinden.
    Groeten en ook nog goede voeten toegewenst door Annie en Piet.
  15. Erwin, Carola en Kids:
    Hoi luitjes,

Was ik toch bijna je verjaardag vergeten...
    Volgend jaar kom ik weer een KOUD biertje bij je drinken.
    Nog gefeliciteerd!!
    Groetjes,