Maandag 4 juli Bourbon-Lancy - St-Léon

4 juli 2011

hallo,

Leo wordt vandaag 61 jaar toch byzonder om dan wakker te worden in een Grand Hotel en een grand ontbijt te mogen eten, een goed ontbijt was het wel, dus met een wel gevulde maag gingen we vroeg op weg want het zou warm worden vandaag en de slaapplaatsen te dicht bij of in Saint Leon.

Dus op weg naar Saint Leon, was Bourbon-Lancy een plaats met grote hoogte verschillen in de stad, eenmaal er uit bleef het wat vals plat, eerst langs een wat te drukke weg maar later op een mooi fiets/wandelpad naar St-Aubin-sur-Loire, een klein dorpje met een mooie picknickplaats.

Waren we net op weg ging de telefoon en werd Leo toegezongen door Ger v H., dat is toch byzonder jarig zijn zo, iedere stop hadden we wel een paar smsjes om te lezen. Een bakker kwamen we wel niet tegen maar jarig is hij zo wel.

Van uit St-Aubin-sur-Loire, moesten we klimmen naar La Brossse en weer dalen naar de brug over de Loire, toen een poos langs het jaagpad van een zijkanaal van deze rivier en langs de plaats Diou daarna ging het 5 km over een onverharde weg naar Saint Dennis, dit was een gehucht met niet eens een plaatsje in de schaduw om ons broodje te eten, Leo zag op een erf een boom met een stoepje in de schaduw en daar hebben we wat gerust en ons broodje gegeten, het was inmiddels kwart voor 2, de mevr. die er woonde ging de was ophangen en kwam even een praatje maken, er komen veel pelgrims langs soms camperen ze ook bij haar in de tuin. Ze heeft onze waterfles opnieuw gevuld, zodat we dit in ieder geval genoeg hadden tot Saint Leon.

Om half 4 bereikten we Saint Leon, waar we een terrasje zagen, neer geploft en een biertje genomen, ook kunnen we hier slapen, dus dat meteen afgesproken, of we internet hebben weten we nog niet, bier is geen probleem en er is een pizzaria, maar of die open gaat is de vraag, want de supermarkt, zou ook open moeten zijn, maar is dicht. Morgen gaan we naar Trezelles en hebben woensdag een rustdag/wasdag zodat we donderdag de reis uitgerust voort kunnen zetten.

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties, we waren er blij mee.

Tot morgen, Nanda en Leo

1. christel en yor:
    5 juli 2011
    we zagen het te laat maar bij deze
    als nog VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG LEO
    en wat gaan jullie lekker zeg
    nou nog maar heel veel plezier en succes
    groetjes Christel en Yor
  2. Dick en Marja de Waal Malefijt:
    5 juli 2011
    Alsnog van Harte Leo!
    Het bericht kwam vandaag 5-7 binnen..
    dus alsnog een late felicitatie van ons.
    Jullie maken het goed las ik, zien veel maken veel mee.
    Apart om op deze wijze je verjaardag te mogen vieren.

gr Dick en Marja de Waal Malefijt