Dinsdag 5 juli Saint Leon - Trézelles

5 juli 2011 - Trézelles, Frankrijk

hallo,

Nog allemaal bedankt voor de felicitaties die Leo heeft ontvangen.

In plaats van lekker uit eten en even skypen, hadden we gisteren geen internet en eten van de restjes uit de rugzak. Het was maandag en alles was hier gesloten, ik had nog wel een zakje soep, maar de hostel gastvrouw, wilde geen eten voor ons maken alles was fermé. een biertje wilde ze tappen en ook nog een kop koffie, maar eten maken hoor maar.

Vanochtend wel ontbijt en een korte route naar Gabe en Guusta in Trézelles, het wordt een warme dag en en een korte route, dus lekker rustig aan, in de schaduw van een schuur in Les Charters koffie gedronken, daarna langs les Pirauins tussen de weilanden waar druk gedorst wordt, het stro wordt hier in rollen verwerkt ipv.balen. Ook kwamen we langs een heel leuk dorpje met een kasteel of zo te ver om naar toe te lopen, maar op een afstan d zag het er leuk uit.

Toen nog een km of 3 en het werd steeds warmer, uit eindelijk om 1 uur in Trézelles werden hartelijk ontvangen door Guusta en Gabe, die een leuk huis en een mooie etage tuin hebben, hier zoeken we de schaduw op want de temparatuur is inmiddels opgelopen tot een graad of 35 , dus een ideale temp. voor een rustdag.

De eerste was is inmidels gedaan en morgen horen jullie de rest

groetjes Nanda en Leo

1. Rien en Magda.:
    Hallo Leo & Nanda.
    Wat is het warm bij jullie hier vandaag ook mooi weer op ons balcon 24 graden.Dan zijn de mensen ook veel vrolijker en de rollators en scoot mobielen gaan ook op pad.Het wordt morgen wisselvalliger maar dat is Nederland.Nou de Groetjes maar weer pas goed op elkaar. Gr. Fam.Knol.
  2. Dick en Marja de Waal Malefijt:
    Hallo Leo en Nanda,
    Bah wat een onaardige ''gastvrouw''
    Hoe jaag je mensen weg? Zo dus..!
    hmmm lekker temperatuurtje hebben jullie.
    (niet TE warm om te lopen?) Maar ik denk beter dit als regen want dat gaat ook gauw vervelen.
    geniet van alles om je heen.. Want wanneer doe je zoiets weer? Waarschijnlijk nooit meer.
    Groetjes uit de Haarlemmermeer.
  3. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    5 juli 2011
    hallo Nanda en Leo, ja zo kunnen fransen zijn. Na 12 jaar kunnen wij er ook over mee praten. Jullie schieten lekker op. Lopen jullie nu richting Moulins of ga je binnendoor richting Clairmont-ferrand?? Wij volgen jullie op de kaart. Mochten wij geen plaats hebben dan is er dichtbij ons een gite voor pelgrims, in Teissieux. Maar ik neem aan dat wij jullie daar dan wel heen kunnen brengen en ophalen, of is dit off limit?? Je loopt er geen meter minder door. Goed weer gewenst morgen en alleen leuke fransen tegenkomen, die zijn er ook.
    Groet van Thomas en Catherine.
  4. Hans Blankendaal:
    6 juli 2011
    Hoi leo / nanda
    Even een berichtje uit langedijk en tata , ik vind het ongelofelijk wat jullie aan het doen zijn , ook ik ben aan het trainen nog 2 weken en dan de vierdaagse en dat is niks vergeleken met jullie
    leo ik moet de groeten doen van ed moninxc en de rest ed is naar de vu geweest en kreeg te horen dat hij niet meer conditie krijgt dan dat hij nu heeft , dus niet meer werken voor hem gr. hans
  5. Ineke en Sjef:
    7 juli 2011
    Hallo Leo en Nanda,
    Jullie schieten al lekker op. Leo, nog gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen alsnog een borrel op je drinken en ook eentje op het goede verloop van de tocht. Hier in Lutjewinkel gaat alles goed, al weten we nog niet wie er naast ons wonen. Het is wel lekker rustig. Kobus en Miep zitten af en toe voor jullie voordeur te wachten.
    Veel succes verder.
    Tot ziens, Ineke en Sjef
  6. Bert en Tineke:
    8 juli 2011
    Hallo Leo en Nanda
    Erg leuk om jullie zo te volgen. Ik kwam er een paar
    dagen niet aan toe om te lezen, maar Leo alsnog van
    harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij passen
    vandaag op Maks, die is 22 juni l jaar geworden.
    Volgende week gaan we naar Schotland, ben benieuwd hoe we dat vinden. Jullie veel succes Bert en Tineke
  7. Gabe Hylarides:
    8 juli 2011
    Hoi Leo en Nanda,
    vandaag hebben jullie waarschijnlijk net als hier in trezelles lekker in de zon kunnen lopen. Ik heb alle foto's door gestuurd. Wij hebben hier alles weer opgeruimd en de bedden klaar gemaakt voor de volgende gasten. Het was erg gezellig met jullie in Trezelles. Jullie hebben weer een beetje energie opgedaan om je reis voort te zetten. We waren blij dat wij daar een stukje aan konden bijdragen. Wij vertrekken morgen naar Montelimar om een paar dagen te fietsen. We gaan ook nog 3 dagen richting Nasbinals. Waarschijnlijk zijn jullie daar volgende week nog niet. Veel succes met jullie reis.
    Gr. Gabe en Guusta