Woensdag 6 juli Trézelles

6 juli 2011 - Trézelles, Frankrijk

Bonjour,

Na gisteren wat geluierd te hebben in de tuin, heeft Guusta voor ons gekookt en wij heerlijk gegeten, daarna tot laat buiten cannasta gespeeld, (dames hebben gewonnen).

Vanmorgen was het bewolkt en zijn we met z’n vieren per auto naar de stad Vichy gegaan, eerst koffie met gebak en daarna de waterbronnen midden in de stad bekeken en water geproefd, het meeste water was niet te drinken, er was water van 39 graden, 22 graden enz. en echt allemaal een andere smaak, bitter, zoutig of zurig, misschien gezond om een bad in de nemen, maar om te drinken heb ik liever water uit de kraan, al hoewel er hier mensen lopen met een maatbekertje en afmeten hoeveel water ze van de ene en/of van de andere bron drinken. Hier zijn thermale baden met water uit die bronnen.

Het weer knapte op de zon kwam door en op een terrasje geluncht en lopende voort een ijsje, daarna weer op huis aangegaan, via een stuk van de route die wij morgen gaan lopen, eenmaal weer in Trezelles, wat geluierd en in de tuin gewerkt, cannasta gespeeld, gegeten en gedronken, kortom we hebben een paar gezellige en ontspannen dagen, waarin we enorm zijn verwend. De heren wonnen de laatste spelletjes, maar van het najaar nemen de dames revanche.

Ook hebben we nog even geskypt met Joshua en de rest natuurlijk,want die heeft z'n zwemdiploma gehaald, Joshua van harte gefeliciteerd.

Morgen gaan we weer lopen 25 km naar Arfeuilles, een plaatsje waarna de echte bergen beginnen.

Dus tot morgen, Nanda en Leo