Donderdag 7 juli Trézelles – Arfeuilles

7 juli 2011 - Arfeuilles, Frankrijk

Hallo volgers,

Na het onbijt zijn we uitgezwaaid door Guusta en is Gabe een eind mee gelopen, om daarna joggend weer naar huis te gaan, Gabe en Guusta nogmaals hartelijkdank voor de heerlijke dagen die we bij jullie hebben gehad. Het is lekker weer de zon komt door, maar nog niet warm.

We gaan op weg naar Lapalisse, de weg blijft redelijk vlak en we lopen door de akkers en weilanden, het landschap is hier glooiend met veel weilanden met koeien. Het wordt steeds donkerder en killer dus de jassen zijn inmiddels aan, in Lapalisse komen we direct een mooi kasteel tegen en hebben we koffie gedronken, met uitzicht op dit kasteel en er is markt, dus erg bedrijvig met veel toeristen. Daarna door naar Saint Prix en net voor we daar zijn begint het te onweren en hard te regenen.

Nou hou ik niet zo van onweer op de weg en er was een restaurant waar we konden schuilen dus de bui maar afgewacht. Na ongeveer 3 kwartier, het was inmiddels kwart over 12, werd de regen minder en gingen wij weer op pad, nu we konden direct onze klimspieren gebruiken want het ging gelijk omhoog, ook ging het na 10 minuten regenen, maar de onweer bleef uit, de poncho’s aan en die zijn de hele middag niet meer uitgeweest want het bleef constant regenen.

We klommen door tot 480 meter,(Trézelles ligt op 280 mtr.) en daarna ging het dalend en klimmend door de hele middag, in Montciant hebben we in een bushokje ons broodje gegeten en daarna nog 6 km naar Arfeuilles. We moesten nog 2 km toen werd het droog en dacht ik dat poncho’s mooi opgedroogd zouden zijn als we er waren, maar het mocht niet zo zijn de laatste km hoosde het weer van de lucht.

Eenmaal bij de Gite was de Madam er niet, er was wel plaats voor ons, maar of we dan uurtje wilden wachten, nu waren er geen barretjes open dus maar een afdakje gezocht, inmiddels werd het wel droog maar we werden wel koud, eenmaal in de Gite hebben we een eigen kamer er zitten nog 10 personen, 8 kinderen en 2 begeleiders.

We gaan zelf koken, dus boodschappen gedaan en alvast de Gite voor morgen besproken, 30 km ver en op 1030 meter hoog, dat wordt een hele klim. Nu giet het weer van de lucht maar hopen dat het morgen weer droog is.

Groetjes Nanda en Leo