Donderdag 4 augustus Agen - Lamontjoie

4 augustus 2011 - Lamontjoie, Frankrijk

Hallo Allemaal,

Ondanks dat we gisteren geen zon hebben gezien en er s'avonds wat regenspatters vielen was het 'n warme nacht, maar vanochtend scheen de zon al bijna toen we wakker werden.

Om 8 uur op pad naar het postkantoor om m'n stukkende schoenen naar huis te sturen, ze hadden 'n passende doos waar we gelijk nog wat kaarten die niet meer nodig waren hebben bij gedaan. Dat scheelt weer gewicht in de rugzak, toen op weg het was nog 'n hele tour om de stad uit te komen, want de officiele route loopt om Agen heen en wij wilden door Agen naar Moirax, maar met wat zoeken is het gelukt.

Om half 12 zitten we aan de koffie op het kerkplein in Moirax, dan loopje eerst echt 'n stad uit dus langs drukke wegen, maar na Moirax werd het rustiger kwamen we de pruimen boomgaards weer tegen, voor de broodnodige vitamientjes en heel veel zonnebloem akkers, de meesten zijn uitgebloeid en hangen de bloemen naar beneden, wat 'n grote bloemen zijn erbij, maar sommige velden moeten nog in bloei komen. Verder hebben we prachtige uitzichten en lopen we langs mooie huizen met mooie grote tuinen. Na Moirax komen we langs de gehuchten Brimont en Bénésit, in Brimont staat 'n mooi kerkje maar de binnenkant kunnen we niet zien omdat hij opslot zit. Aan de schaduw kant zit 'n trap en daar eten we ons broodje, er waait af en toe wat wind en er staan bomen langs de weg waardoor we regelmatig in de schaduw lopen want de temperatuur is opgelopen naar wel 30 graden.

Door de warmte hebben we wel extra rustpauzes nodig en de watervoorraad is net voldoende, om 3 uur zijn we in Lamontjoie bij de Mairie, we hebben niet kunnen reserveren want als we belden gisteren kregen we de fax. Maar we zijn welkom, de Gite zit naast de Mairie midden in het centrum, nu is het plaatsje niet groot, maar er is 'n supermarkt, dus koken we weer zelf. Gelijk brood gehaald voor morgen want we kunnen niet voor half 9 brood kopen, en dat vinden we te laat 8.00 uiterlijk lopen, dan heb je voor de ergste warmte de meeste km gehad.

Ik vermoed dat het vannacht niet veel afkoelt dus zijn we toch vroeg wakker we hebben de Gite voor morgen al besproken we lopen naar Condom en zitten dan weer op de GR 65 en is ons ommetje naar Rocamadour ten einde.

Mijn schoenen lopen prima, 24 km en geen blaren, dus weer goed. Leo heeft Maik gebeld en die neemt z'n andere schoenen mee, met fiscomul 'n dun soort pleister krijgen we de blaar die hij op z'n litteken liep met deze schoenen wel onder controle, al heeft hij daar zelf 'n hard hoofd in, maar ik heb vertrouwen dat dat goed gaat.

Dus op naar Condom groetjes en tot morgen Nanda en Leo