Vrijdag 10 juni Reims

10 juni 2011 - Reims, Frankrijk

Goedenavond volgers,

Hier een verslag van uit een regenachtig Reims, vanochtend pas om 9.00 ontbijt gehad, en toen Reims in, Leo dacht wel in z'n overhemd weg te kunnen, maar was blij dat ik de vestjes had mee genomen het bleek frisser dan gedacht.

In Reims op zoek naar een boekwinkel want ik wil de Franse routeboekjes (3 stuks) die we lopen van Vezelay naar Le Puy toch wel hebben, we hebben wel een ander boekje van dit stuk maar daar zijn de kaarten niet op zo'n grote schaal, maar helaas, toen ik zelf aan het kijken was in februari waren ze er niet alle drie, maar ze zijn in herdruk, nou in Frankrijk zelf ook lauw loenen, geen GR13, GR3 en de weg van Cluny, maar in één boekwinkel was de mevrouw zo aardig om een alternatief te bedenken, in het boekje dat ik wel heb aangeschaft staan overnachtingsadressen, en nu hebben we de GR. kaarten er bij gekocht zodat we toch uit de voeten kunnen. Als je de GPS zover in boxt dat je ook de bospaden ziet ben je gauw het overzicht kwijt, en met de kaart erbij gaat het dan beter.

En toen was het koffietijd, dus wij op het terras koffie met gebak, nou Leo moet wachten tot z'n verjaardag op weer 'n gebakje, want die prijzen gaan je fantasie te boven, 5,23  en 3,91 euro per stuk, dit gaat het budget te boven,maar ze waren wel lekker, daarna om postzegels voor een philatalist, en wat rond gekeken in de stad, mooie gebouwen goed onderhouden, ook is de stad niet zo smerig als in Luik.

Weer terug naar het hotel wat uitgerust, en op John en Anja gewacht, deze kwamen nl, op visite ja,ja ook in Frankrijk krijgen we visite,het werd wat later, ze stonden in de file, maar uiteindelijk samen wat gedronken even bij gepraat, toen gingen ze weer door, want ze moeten nog 200 km rijden.

Wij weer Reims in naar de St. Jacobsbaseliek, en de Kathedraal Notre Dame ,nog wat rondgelopen en gekeken, maar toen begon het te regenen, dus ons idee van een terras konden we wel vergeten, dus maar binnen wat gedronken, maar toch is de sfeer weg, zo'n stad leeft dan niet meer, een snelle hap gedaan,(uiteten kan ons niet bekoren op het moment) en terug naar het hotel lekker uitzakken op onze kamer. Tenslotte is het een rustdag.

Morgen weer 8,5 km kanaal en totaal 22 km lopen, en duimen voor een slaapplaats, de teller staat nu op 996 km, we gaan gewoon stug door, het kanaal is reizen te voet maar daarna komen vast weer prachtige dagen.

Groetjes Nanda en Leo

1. Eric en Wil:
    10 juni 2011
    Hoi Leo en Nanda.

Zo te lezen hebben jullie genoten van de rustdag.
    Namelijk met een gebakje, nou die hebben jullie dan ook wel verdient na bijna 1000 km lopen.
    Hopelijk gaan de volgende 1000 km ook goed en misschien nog beter.

groetjes van eric en wil en morgen weer veel wandel plezier.
  2. Harry Mieke:
    11 juni 2011
    Heeeeeeeeee Nanda Leo,
    Net even wat gelezen van jullie,liep een beetje achter.Vandaag de 1000km passeren,knap hoor.Nou maar hopen op een beetje goed weer.Hier is het weer pet,regen en koud.Nu luitjes wandelse.jullie horen weer van ons.

Groetjes van ons.