Zaterdag 11 juni Reims - Trépail

12 juni 2011 - Trépail, Frankrijk

Bonsoir volgers,

Eerst even wat statastieken, we zijn nu 6 weken weg, hebben 1019 km gelopen, lopen overwegend in korte broek en mouwen, en we hebben 1 echte regendag gehad, en 2 rustdagen genomen.

Vanochtend scheen de zon weer maar het was fris dus jasje aan, en langs het kanaal de eerste 8,5 km was het een parkachtige omgeving, was het pad geasfalteerd, en lagen er wat boten in het kanaal dat ook niet zo stonk, wel kwamen veel hardlopers en wandelaars tegen en een enkele fietser, dit tot de laatste brug van Reims. Daarna werd het weer een graspad, maar beter te lopen dan van de week, dit pad wordt ook gebruikt door mountinbikers.

Hier liepen ook de eerste Nederlandse medepelgrims, 2 mannen die 21 mei, in Gorkum zijn begonnen en in 5 weken Vezelay willen halen. Ook liep er een Engelsman die naar Rome gaat en nu bij ons in de Gite zit.

Na Pont de Saint-Leonard de laatste brug van Reims bleven we langs het kanaal lopen tot Sillery, hier ging de rivier Vesle onder het kanaal door, en wij kwamen bij een jachthaven en verlieten het kanaal, toen we Sillery uit waren liepen we al gauw tussen de druiven, we lopen in het gebied Champagne, nou de druiven worden niet biologisch geteeld want ze spuiten wat af, het loopt wel gezellig, de druiven zijn niet heel hoog 1 meter ongeveer, en verder een glooiend landschap, zo kwamen we bij het dorp Verzenay, een dorp met veel champagne huizen, met veel hoogte verschil in het dorp zelf, maar niets te beleven, geen barretje of koffiehuisje niets zelfs de winkel was dicht. wij door naar Verzy,

Hier niet echt door geweest maar langs en we kwamen een echte picknick plaats tegen met bankjes en tafels veel Fransen en Belgen maken hier gebruik,en eten naast de auto, deze plaats is onderdeel van de champagne route. wij hebben hier ons broodje gegeten, en toen door het bos naar Mailly-Champagne hier was een hotel, we hadden al weer 24 km gelopen dus wilden er wel gebruik van maken, maar nee, het was vol, weer terug naar de route en door naar Trépail, daar is een Gite, en daar slapen we nu, 30 km gelopen, Leo heeft in de winkel wat brood en kaas gekocht, want verder is hier ook niets, het ontbijt is morgen om 7 uur, zijn we vroeg op pad, en lopen we naar Chãlons-en-Champagne.

Weer een dag met mooie uitzichten, en mooi weer als de zon scheen 20 graden.

Hebben we toch even een misverstand, om 19,00 uur, kwam de mevrouw ons halen om te eten, hebben we toch lekker gegeten, we kregen eerst een glas champagne, daarna rijst met kip en ratatouille saus,en kaas en yochert toe, en het ontbijt gewoon om 8.00 uur, wat een verrassing op de zaterdagavond. Nu zitten we op bed te praten in het engels, en gaan zo slapen, want morgen toch veel km. Ivm slaapplaats.

Groetjes Nanda en Leo

1. frans en Marion:
    12 juni 2011
    jullie zijn goed bezig met de statistieken.
    Ik ben maar even doorgegaan mnet rekenen.
    6 weken min 2 dagen is 40 dagen.
    1019 km in 40 dagen is gemiddeld 25,5 km per dag. Uitgaande van een totale reis van 3400 km,
    dan moeten jullie nog 2381 km en
    dat zijn zonder rustpauze 93 dagen.
    Dat betekent 13 september aankomen.
    Dat is 17 dagen na mijn verjaardag.
    Dus 17 x 25,5 is 433,5 km.
    Als je uitgaat van 93-17=76 dagen (volg je dat nog), dan moet je in feite dagelijks 5,7 km méér lopen om op tijd voor mijn verjaardag te zijn.

Mooi target of ehhhh doe maar rustig aan.

Ander leuk ding en dat is voor alle lezers van je rubriek. Als je Google Earth opstart en uiteindelijk naar streetview gaat (zakken tot de straten verticaal komen) dan krijg je een echte indruk van alle dorpen waar jullie langskomen. En als jullie straks de straatnamen noemen van markante punten, kunnen wij via Google Earth meekijken.
    Nanda, Leo dit wordt niet alleen een wereldreis, maar een programma dat dagelijks door heel Nederland gevolgd gaat worden. Zal ik het verkopen aan John de Mol???
    Veel plezier verder
  2. bep en dik keizer:
    12 juni 2011
    Hoi Nanda en Leo,
    Goed beschouwd hebben jullie het, wat het weer betreft, volgens de statistieken goed getroffen!!Hopelijk blijft het zo. Zag vanmorgen een foto van de mannen uit St Pancras, inmiddels aangekomen Santiago, poepie bruin! Leo, wat jammer dat je pas op 4 juli weer een gebakje krijg, was ik maar in de buurt met mijn overheerlijke appeltaart!!
    liefs,
    bep en dik