Zondag 10 juli Chabreloche - La Chamba

10 juli 2011 - La Chamba, Frankrijk

Hallo volgers,

Gisterenavond nog even Chabreloche bekijken werd niets, hadden we een bos met 3 sleutels 1 voor de kamer en 1 voor de achterdeur, 1 weten we niet, maar geen van de sleutels paste in de achterdeur en die zat op slot, wat een marzel dat we al eten gehaald hadden, het goot inmiddels weer pijpenstelen, dus dat rondje maar uitgesteld, maar de achterdeur ging niet meer van slot en er was niemand meer dus binnen blijven.

We hadden wel internet dus alle fotobestanden zijn weer bijgewerkt en ik heb me vast verdiept in de Via Podiensis (GR65) de route na Le Puy. Verder heeft het de hele nacht geregend en geonweerd.

Vanochtend regende het nog, om 8 uur ontbijt, wat doen we? blijven we of gaan we? het onweerde niet meer, er stond 27 km op het programma, maar we hoefden niet over de bospaden, het kon vandaag ook over de weg op een paar km na en dat kan morgen niet, eerst maar gebeld naar de gite in La Chamba en daar kunnen we terecht.

Toen naar de bakker en de supermarkt want in het boekje staat geen winkels in 3 dagen, dus moeten we eten mee. Nu zijn na vandaag 2 hele korte routes gepland die wij aan elkaar willen koppelen, toch maar reserve eten mee voor het geval dat we dat aan elkaar koppelen niet halen.

Om 9 uur met de positieve gedachte dat het vast niet de hele dag blijft regenen, zijn we vertrokken, er is eigenlijk niets aan want je kijkt 10 meter voor je uit diep weg gedoken in de poncho's, koud is het niet en omdat we gelijk aan het klimmen slaan, heb ik het zelfs warm. Na 4 km weg krijgen we toch 4 km onverharde weg, wel allemaal door het bos en komen we het eerste plaatsje tegen, le Grand Bois en vlak hier voor het eerste uitzicht, het was minder gaan regenen en de lucht brak dus konden we best ver kijken, het zag er weer prachtig uit. In le Grand Bois ( 3 huizen waar onder een geiten boerderij) was een overdekte picknick plaats waar we hebben koffie gedronken, we waren inmiddels op 1028 mtr aangekomen. Het was inmiddels droog geworden en we daalden weer naar 850 mtr, waarna de weg weer langzaam steeg, om kwart over 12 kwamen we bij de afslag Notre Dame de l'Hermitage,(976 mtr) een mooie gerestaureerde kerk, de weg er heen zag er goed uit, maar het was wel 2,5 km klimmen (1120 mtr).

Ook was het nog 7 km naar La Chamba waar we dan vroeg zouden zijn , maar daar is niets, dat gaf het boekje aan, slaapplaats was geboekt, dus hebben we het ommetje van 5 km maar gemaakt. De kerk was mooi en bij de zusters kon je eten (dat stond nou weer niet in het boekje) en het was er druk, we hebben een stempel gehaald en koffie gekregen, want eten daar? de rugzak zat mudvol en van dat gewicht wou ik wel weer af.

Dus even rond gekeken en een broodje gegeten en om 14.00 uur op de terugweg, eenmaal weer op de weg naar La Chamba bleven we weer klimmen naar 1200 mtr. waarna we weer afdaalden naar 1090 mtr, La Chamba ligt in een mooi dal en is meer een wintersportplaats nu is er niets te beleven, de meeste huizen zijn leeg, het lijkt wel uitgestorven. Leo is buiten kijken of hij bij de plaatselijke bevolking een paar eieren kan scoren maar er is niemand te zien.

Vanavond eten we Chili con carne uit blik, morgen gaan we over de Le col du Béal (1390 mtr) en daarna door naar Col de Pierre-sur-Haute (1634 mtr) en weer dalen naar de Col des Supeyres (1365 mtr) hier hebben we een Gite gereserveerd, help duimen voor droog weer, want anders wordt het een loodzware tocht.

Bonsoir Nanda en Leo