Maandag 11 juli La Chamba - Col-des-Supéyres

11 juli 2011

hallo,

Nou vanochtend scheen het zonnetje en om 8 uur gingen we op weg, naar Col de la Loge (1253 mtr) via de weg door het bos gelijk klimmen, met 50 minuten waren we boven maar ook daar geen uitzicht, nu het bos in op naar Col de Béal, de bos weg viel mee het was er nog behoorlijk nat het gras zag grijs van de dauw, maar we kwamen open stukken tegen met bloeiende heide en allerlei bloemen prachtig, de weg was behoorlijk en afwisselend grote keien, graspaden. of weer grofzand, en maar klimmen, het liep prachtig, de ruimte tussen de bomen werd breder en later kregen we ook uitzicht en nog later liepen we nog alleen in het weiland, moesten over het schrikdraad of een trappetje en kwamen tussen de koeien.

We kregen ook uitzicht over de bulten die we nog moesten nemen, het pad was al van verre zichtbaar, maar uiteindelijk belanden we op Col de Béal bij de gite cq restaurant en het was open,(dit vermelde het boekje niet) prachtig weer geweldig uitzicht, even een extra rustpauze voor koffie en gebak, het was inmiddels 11 uur en het 1e gedeelte van de dag etappe zat er op.

We kwamen hier fietsers en wandelaars tegen,Franzen en Nederlanders, veel mensen zetten hier hun auto neer en lopen een rondje om de volgende berg, of gewoon en stukje de berg op en weer terug. Ik was blij dat we gisteren toch gelopen hebben, want buienradar gaf het aan zondag regen en maandag mooi weer en dinsdag weer meer regen, nou dat voor morgen zien we wel, maar vandaag genieten we volop. Het is niet te warm en na de koffie liep er een echtpaar uit Lisse een stuk met ons mee.

Maar we moeten door naar Pierre sur Haute (1643 mtr) we lopen zien nu helemaal geen bomenstammen meer, in de verte welm maar om ons heen niet, op de Pierre sur Haute staat een televisie station en ook is het een een militairgebied, vlak hier voor zien we een skilift naar of van las Binnas, we moeten om het tv station heen en eten op een grote kei ons broodje, zien toch steeds meer wandelaars ook hier vandaan maken mensen een tochtje of lopen op en neer.

Uiteindelijk bereiken we om 16.00 uur de Col des Supeyres (1365 mtr) dit is van de route af en het preciese adres hebben we niet, op de kaart staat een gite getekend en dat lopen we heen in de veronderstelling dat het daar is, blijkt 4 km verder te zijn, maar is toch niet goed, het is toch op de col des Supeyres 20 mtr. naast de top, we kregen van een auto die we hebben aangehouden om het te vragen een lift terug en waren om 5 uur op de plek van bestemming.

Werden direct ontvangen met creme de ment limonade, slapen in een bedstee en hebben heerlijk gegeten.

Op de 4 km extra na een prachtige dag, maar ook dat kwam weer goed.

Demain Nanda en Leo