Dinsdag 12 juli Col des Supeyres - La Chapelle-en-

12 juli 2011 - La Chapelle-en-Lafaye, Frankrijk

Als eerste willen wij onze kleinzoon Joshua feliciteren hij wordt 7 jaar ook zijn ouders en grote zus Naomi, van harte gefeliciteerd, helaas zijn we er dit keer niet bij, maar als het goed is heeft mamma een kadootje voor hem gekocht.

Vanochtend met mooi weer vertrokken, zelfs een lunchpakket mee, eerst weer die 4 km die we gisteren te ver door gelopen waren, nou dat voelt wat fustrerend hoor, maar goed we zijn fris dus flink door stappen en met 1 uur waren we weer bij het kruispunt van gisteren, nu de weg D139 op 8 km dalen, we dalen met een snelheid van 5-6 km/uur naar St.Anthème (929 mtr), we kwamen maar door 2 gehuchtjes le Chomet en Trenel, in Trenel, even korte rustpauze op een muurtje, want daarna nog 3 km weg en daar is er niets te zitten en door lopen naar St.Anthème is te lang.

Eenmaal in St.Anthème, bleek er markt te zijn, waar een heleboel reuring, even een lange rustpauze op een terrasje tegenover de markt, konden we goed alles bekijken en het routeboekje nog even na gelezen op byzonderheden over de plaats waar we wilden slapen, nu er is van alles, maar Lundi en Mardi (maandag en dinsdag) gesloten. Dus was het zaak even naar de supermarkt te gaan voor eten, 2 hapklare maaltijden voor in de magnetron, een pakje soep en een toetje, ook heb ik een busje haarlak nodig, maar de kosten 9,71 euro vind ik veel te duur, laat het dan maar waaien we komen wel weer eens wat tegen.

Om weer verder te gaan moeten we over de markt, nu er is van alles te koop veel kramen met matrassen en spiralen, olijven, potten en pannen, dat zie je bij ons bijna niet op de markt, de kerkklok luid voor 12 uur als we net de stad uit zijn.

Ligt St. Anthème op 929 mtr. mochten gelijk weer klimmen 8 km lang naar 1250 mtr, dan hebben we een snelheid van 3 km/uur en komen we bij het gehucht Ferréol daarna weer dalen, hier stond een bankje tegen 'n huis en daar hebben we ons lunchpakket opgegeten. Nu nog 6 km naar La Chapelle-en-Lafaye, het meeste dalend maar de laatste 600 mtr nog even flink klimmen.

Hier aangekomen stond er een bord Gite de etape over 100 mtr, nou dat was nog eens goed aangegeven ook waar we ons moesten melden stond duidelijk op de deur, alles was snel geregeld, nu zijn we nog alleen, maar er komen nog 3 personen bij vandaag, ook vertelde meneer Jean Claud Jolly, dat de weg van Cluny hier langs loopt en is uitgepijld met de Jacobsschelp en 30 km korter is dan de GR 3, ook de overnachtings adressen en tel. nr.heeft hij voor ons, nu gaat de GR 3 na Retournac met een onzinnige boog weer omhoog, dus bedenken we vannacht wat we gaan doen. Als we die boog omhoog niet doen, wat we zelf kunnen uitzetten via de kaart komen we in de knoop met slaapplaatsen, als we de weg van Cluny nemen zijn het nog 3 etappe's van 23, 20 en 17 km en komen we vrijdag vroeg in Le Puy aan, hebben we alle tijd om deze stad te bekijken dat zijn dan voordelen lijkt ons.

We slapen er nog een nachtje over en morgen lezen jullie wel wat we hebben besloten.

Groetjes Nanda en Leo