Woensdag 13 juli La Chapelle- St.Georges Lagricol

Hallo volgers,

Even over gisteren de mensen die er bij kwamen was een opa met z'n kleinkinderen, een meisje van 8 en een jongen van 5, en we hadden wel de zelfde keuken, maar een andere slaapzaal. De kinderen konden prima Engels, ze hebben 'n Ierse moeder en 'n Franse vader en ze gaan 4 maanden per jaar in Ierland naar school en de rest in Frankrijk.

Verder over de route, als we volgens onze Nederlandse vertaling hadden gelopen, hadden we veel eerder op de weg van Cluny gelopen en hadden we hem nu weer verlaten om de GR3 te volgen, wij hebben besloten om de GR3 te verlaten en de weg van Cluny te volgen temeer omdat de Opa die in de Gite was deze weg dit voorjaar heeft gelopen en z'n route kaarten bij zich had en we zo duidelijk de route konden intekenen op de kaart.

De avond door gebracht, vannacht weer onweer en regen, vanochtend wel droog maar zwaar bewolkt, op weg naar Montacher dat ligt heel dicht bij en heeft iets met St Jaques, zowel de GR3 als de weg van Cluny gaan hier langs, het ligt hoog en bestaat bijna alleen uit een kerk met klooster of zo iets op de top van de berg, al denk ik dat het als klooster niet meer in gebruik is. De kerk bekeken en als het helder is kan je van alle kanten ver kijken, maar nu begon het te regenen, direct de poncho's maar aan want het zag er uit dat het voorlopig niet droog zou worden.

De route liep wisseld door bos en over de weg, eigenlijk best mooi maar als het regend, neem je dat niet zo in je op, wel staat hij goed aangegeven met de Jacobsschelp in blauw/geel. Om ongeveer 10.00 uur komen we het bos weer uit bij een gehucht en horen 'n toeter bleek van de bakker, een koffie broodje gekocht en aan het eind van de weg in een bushokje koffie gedronken, het werd droog en de zon kwam door, wij weer op weg heerlijk dat zonnetje, werden we weer even warm van. Om half 12 waren we in Usson-en-Forez, hebben buiten nog een koffie gedronken en een sandwich voor de lunch gekocht, de lucht werd weer donker en de regen kon je grijpen. De kerk nog even bezichtigd, een kaarsje opgestoken, een schietgebedje gedaan voor droog weer, maar het mocht niet baten.

Het begon al weer te regenen en het is de hele middag niet meer droog geweest we kwamen nog door het dorp Pontempeyrat, moesten daarover een drukke weg lopen, dus uiteindelijk toch weer blij het bos in. Nu ligt St.Georges-Lagricol buiten de route en hoopte we maar dat dat punt goed staat aangegeven,nu lijken de km toch wel eindeloos als het regent, dat weten we van vorig jaar laatste dag Heuvelland vierdaagse ook de hele dag regen en dan loop je ook door. Gelukkig stond de Gite goed op de route aangegeven maar lag geen 1 km maar 2,5 km buiten de route te liggen dus nog even 35 minuten lopen.

Om 16,00 uur arriveerden we bij de Gite en ja, geloof het maar nu werd het droog maar nog wel bewolkt, de route was geen 23 km maar 27 km, maar dat heeft Mse. Vincent al gemeld in La Chapelle, daar blijven ze 23 km volhouden. Mse. Vincent heeft ook voor ons gebeld om te reserveren voor morgen 14 juli een nationale feestdag hier, dan staan we in ieder geval niet voor verrassingen.

Ik ga gauw douchen en naar de Proxi (supermarkt) om eten te kopen, zal ik eens kijken wat ik vanavond ga ontdooien, begin nu echt op Gre Braadslee te lijken.

Voor iedereen bon appètit voor straks en tot morgen Nanda en Leo

1. Rien en Magda.:
    hoi Leo en Nanda.
    Nou het weer is hier ook goed waardeloos het lijkt wel herfst 15 graden op het balkon.Zondag was het mooi weer toen hebben we met zijn allen in de tuin gezeten in Assendelft want ons achterkleinkind werd 2jaar dat was mazzel.Veel sukses verder Gr.van Fam. knol.
  2. frans en Marion:
    13 juli 2011
    zo Pelgrims, nou hier giet het af en toe ook en zo erg dat e een hond nog niet alleen naar buiten stuurt. Dus laat dat maar een troost zijn voor jullie in het prachtige Frankrijk. Na een paar dagen geen Streetview op Google Earth te hebben kunnen kijken kunnen we nu de weg weer bijna stapvoets volgen. Maar ok, ik verklap niets meer. Dus jullie en je volgers moeten zelf maar ff kijken waar jullie precies uithangen. En ehhh Gree Braadslee, zorg je een beetje voor Waldo van Dungen, want als hij teveel magnetronvoer krijgt dan krijg je steevast de zelfde vraag "Zeg Gre, hebben we nog een toetje, want anders schep ik nog een keer op?" Loop ze en tot de volgende update
  3. bep en dik keizer:
    Hoi Nanda en Leo,
    Wat een prachtige foto's (vooral die met de regen cape!! Uiteraard hopen we dat jullie die niet teveel moeten gebruiken maar zo te zien is het bij jullie ook flink nat en afzien, maar het mooie weer komt eraan!!!
    liefs,
    bep en dik
  4. Rita:
    hoi tippelaars,
    kop op, vandaag slecht weer,maar gisteren liep je nog in een stralende zon en kon je mooie foto´s maken.En weet je, nu ben je toch blij dat je die haarlak niet gekocht hebt. Laat maar waaien die blonde lokken!
    groetjes en morgen weer vrolijk op!
  5. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    13 juli 2011
    Hallo luitjes, dat waszx even zoeken op de kaart maar gevonden jullie gaan geweldig vlot, ondanks dat slechte weer.Jullie zitten al onder Clermont-Ferrand. Retournac gevonden aan de Loire. Als je bij ons aan wilt komen dan zul je bijna horizontaal moeten gaan lopen. Nu moet je toch westwaarts want anders kom je aan de Cote D'azur uit. Ik ben benieuwd waar jullie plannen om de Pyreneeen over te gaan. Bij ons zitten jullie, geschat, zo een 240 km hier vandaan. Kan ook 200 zijn, alles staat of valt met de weg keuze. In Teissieux is een gite voor pelgrims. Nu veel sterkte, het weer wordt beter. In ieder geval de komende dagen. Tot de volgende mail.

Groet van Thomas en Catherine.
  6. Agaath:
    Hoi Nanda en Leo
    Het gaat ondanks af en toe wat strubbelingen toch wel goed zeg ,knap hoor .
    Enne jullie lopen nog steeds met elkaar .
    Ga zo door en het weer wordt vast een keer beter te warm is ook niet alles.
    Hier in Winkel gaat alles nog voor de wind doeg doeg
  7. Nico en Mieke:
    14 juli 2011
    Hallo Leo en Nanda,

Het gaat goed zeg, jullie vorderen al aardig zo. Ja, ja, wat en slecht weer hebben jullie en zoals anderen ook al hebben geschreven het is ook hier bar slecht. Lopen in de regen valt niet mee begrijp ik en lijken de km veel langer dan bij mooi weer. Volgende week loop ik de 4Daagse van Nijmegen en ik zie de bui al hangen. Hebben jullie nog een tip om de voeten droog te houden?
    Ik heb weer genoten van de reisverslagen en ook Mieke leest ze mee. We hebben veel respect voor jullie en blijven de reis volgen. Veel succes verder en tot de volgende keer maar weer.

Groeten van Nico en Mieke
  8. piet en annie:
    16 juli 2011
    Pelgrims: wat gaan jullie geweldig en dat ondanks weer en wind. Er komen vast weer mooie dagen om te compenseren. Kun je ook meer genieten van het toch echt wel mooie Frankrijk. Vive la France !!!
    Groeten en een kus van Piet en Annie