Jeudi 14 juillet St.George-Lagricol - l Cros

14 juli 2011

Bonjour,

Gisteravond na het douchen eerst naar het kroegje om te internetten, jullie hebben wel gemerkt, dat we een paar dagen achter liepen met verzenden, boven op de Col des Supeyres was wel internet, maar de router was stuk en konden we niet verzenden. Maar nu zijn jullie en ook wij weer bij, het was weer leuk om alle reacties te lezen,ook vonden we het fijn te lezen dat tante Cor deze week in Halfweg is.

Vanochtend dat we opstonden scheen de zon, maar eer we gingen lopen was het bewolkt, we wilden niet terug naar het punt waar we gisteren van de route zijn gegaan 2,5 km terug, maar hoe dan weer naar de route, we staan met de kaart en de GPS te kijken welke kant we op moeten, toen een meneer zei die kant op tout droit (rechtuit) dan kom je vanzelf de coqcuilles (schelpsticker) tegen.

Vandaag heel veel bos en weing plaatsen, onze schoenen waren nog nat van gisteren en werden door de vele graspaden niet droger. De plassen vielen wel mee, maar het gras was nog nat. Koffie gedronken op een boomstam, maar het windje was koud, gelukkig scheen op dat moment wel de zon. Het bleef toch een frisse dag vandaag, de jassen zijn niet uit geweest.

Toen we door het enigste plaatsje van vandaag (Peugnet) kwamen, stond er een bord Gite Le Cros nog 5,5 km. Dat ging dus goed, de gite ligt aan de route dat valt ook weer mee. Toen we hier aan kwamen waren we de eerste, maar er kwamen nog 3 wandelaars bij 1 Fransman en 2 Duitsers, allemaal pelgrims die elkaar onderweg zijn tegengekomen. In het gastenboek van deze Gite staan weinig Nederlanders die hier zijn geweest,verder is het wel een druk bezette Gite.

Van de nationale feestdag hebben we niets gemerkt geen vlaggen en optochten.

Morgen staan de heren om 6 uur op om door te lopen, dus het wordt een vroegertje, we zien wel hoe laat wij weg gaan, het is een korte route en we kijken uit naar Le Puy, waar iedere dag om 7 uur s'morgens een pelgrims mis is. Daar gaan we zaterdag naar toe en lopen daarna verder, waar we eerst de markt van Le Puy tegen komen, en dan de GR 65 ofwel de "Via Podensis" nemen.

We hebben vandaag half pension en wachten af wat we te eten krijgen.

Groetjes en tot morgen.

Nanda en Leo