Zondag 7 augustus Éauze - Nogaro

7 augustus 2011 - Nogaro, Frankrijk

Goedemiddag familie, vrienden en bekenden,

Gisterenavond hier ook popweekend, van 6 tot 9 uur en ook hier ging het regenen. Maar later werd het weer droog,. Na 'n onrustige nacht want Lucy onze kamergenote snurkte behoorlijk, gingen we vanochtend om 8 uur op pad, het was nog koel 'n graad of 20 en dit bleef de hele ochtend zo.

De route liep weer door veel druivenvelden, maar ook kwamen we 'n paar bospercelen tegen met alleen eucalyptusbomen en dat hadden we nog niet gezien, ook kwamen er toen we de stad uit waren 3 herten tussen de druiven vandaan en die holden en sprongen gauw weer tussen de bomen. We liepen rustig aan want we hoefden maar 20 km, met anderhalf uur vonden we het wel koffietijd en bij 'n meertje hebben we op onze jassen, (want het gras was nog nat) koffie gedronken.

'N uur daarna liepen we Manciet binnen, de kerk was open, tenminste ze hebben in 'n zijportaal 'n raam gezet zo dat we de kerk van achter het glas kunnen bekijken. Nou dat heeft niet zoveel, alle winkels waren dicht maar de bar van het hotel was open, we hebben 'n extra koffiepauze ingelast, want we zijn al over de helft van de etappe, hier kwamen we 'n Belg tegen, die 1 april van uit z'n woonplaats de korste weg naar Santiago is gestart en nu op de terugweg naar huis is, hij komt al met al op meer dan 4000 km. De Oostenrijker die we van de week zagen loopt ook naar Compostella maar die heeft z'n terugreis al geboekt op 27 september, doorlopen dus, zo zie je maar weer we ontmoet allerlei mensen die allemaal hun eigen invulling geven aan hun reis.

Eenmaal weer op weg probeert de zon door te komen en dat merk je aan de temperatuur, we komen nog langs Eglise l"Hôpital Saint Christie en daar zitten meerdere wandelaars van de laatste dagen hun lunch te eten, dit doen wij ook, maar we zijn geen Fransen dus zijn weer als eerste weg. Nog 5 km naar Nogaro, de weg blijft wat het zelfde veel wijngaarden met af en toe wat mais. In Nogaro wat gedronken de kerk bekeken en de Chambre d'hotes opgezocht, deze zit op de route en we worden hartelijk ontvangen door 'n mevrouw, krijgen bij haar op het terras wat te drinken praten wat,(ze spreekt heel goed Engels ), dus de conversatie gaat goed.

Ze heeft het al 2 jaar vooral in mei druk met pelgrims, maar vandaag zijn we met z'n tweeën, we eten hier en wachten af wat de pot schaft dat schrijven we jullie morgen.

Groetjes Nanda en Leo

1. ger van honschoten:
    hallo nanda en leo
    de berichten kwamen nu een voor een binnen
    Als ik er een gelezen had en terug ging naar postvak in stond de volgende er in .
    geweldige verhalen hoor en toch nog steeds wisselvallig weer.
    als ik goed begrepen heb zien jullie aankomende week maick en fami'lie.
    Nou veel plezier en tot lezen groeten ger
  2. john en anja:
    7 augustus 2011
    Hoi hoi wandelaars van compestel wat een verhalen weer wat jullie allemaal meemaken je kan er een boek over schrijven leuk hoor ,alleen jullie schoenen probleem herhaald zich weer dat is dan weer jammer maar ja het is ook niet gek al je alles te voet moet doen maar gelukkig komt maik met verse schoenen probleem hopelijk op gelost Het weer is hier om te huilen het lijkt meer op herfst dan op zomer daar word je niet vrolijk van bahhhhhh .Nou veel wandel plezier morgen en hopen dat de schoenen van Leo het nog ff uit houden groetjes uit Heerhugowaard John&Anja xxx.
  3. Jan en Jenny Zaal:
    Hoi Nanda en Leo
    Wij zijn eigenlijk de stille genieters.
    Wel altijd jullie stukjes lezen en nooit een reactie.
    En nu al 6 dagen mail kijken en ....niks.
    Nu eindelijk weer internet, dus we zijn weer helemaal bij. Ook altijd even op de kaart kijken en google earth.
    Dan zien we hoe hard jullie gaan.Heel veel wandel plezier en groetjes van Jan en Jenny.
  4. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    7 augustus 2011
    Hallo Nanda en Leo, Een heleboel mails ineens. Het leest als een boek. Veel plaatsen die jullie aandoen kennen wij. Leuk om jullie zo te volgen. Wat een organisatie is zo een tocht, enorm. Daar sta je niet zo bij stil. Misschien een idee om schoenen naar gites te sturen die jullie zeker aan gaan doen. De schoenmaker, of cordonnier zoals ze hier heten daar zit veel verschil in, hele vakbekwame en vaak mindere broeders. Ben benieuwd waar jullie de grens overgaan, weet je dit al?? In gedachten zie ik jullie zitten op de trappen van de Katherdraal in San. de Compostella. Toen ik er was heb ik er veel mensen met rugzakken gezien, nooit aangedacht dat dit weleens pelgrims konden zijn!! Je loopt in een goede tijd al het fruit rijpt en geeft je zo veel extra's. Bij ons zijn er zelfs al wat druiven rijp. Is nog nooit voorgekomen. Normaal in sep-okt. Nu gaat het lopen wel in je bloed zitten, ben benieuwd
    hoe lang je het in Nederland uithoudt!! De wereld is nu zoveel groter geworden, wat een ruimte geeft dat hé. Nu geniet weer van al het goede dat deze reis je brengt en tot mails van Thomas en Catherine.