Maandag 8 augustus Nogaro - Aire-sur-l'Adour

8 augustus 2011 - Aire-sur-l'Adour, Frankrijk

Hallo allemaal,

Even 'n weetje wat we gisteren hoorde vanaf de pelgrims brug die we zaterdag overgingen is het nog 1000 km naar Santiago de Compostella, nu nog 946 km zegt de hospitaler vandaag.

Gisteren 'n gezellige avond gehad met Madam Martin (65 jaar), ze was 5 jaar geleden haar huis aan het schilderen en haar huis stond op de pelgrims route en omdat vooral in het voorjaar vele mensen langs haar heen liepen en groeten, dacht ze wat is dit en zo is ze haar Chambre d'Hotes begonnen. Ze spreekt goed Engels dus de conversartie gaat prima.

Een heel gezellige dame waar we weer van alles van moesten proeven o.a. weer Floc en ook Armagnac, Floc is 'n aperatief en smaakt wel wat op port, Armagnac is een cognac en vinden we niet lekker misschien in de koffie maar zo niet.

Vanochtend om 7.30 uur ontbijt en toen op pad, toen we de luiken van de slaapkamer open deden om 7.00 uur liepen de eerste wandelaars al voorbij het was prima wandelweer 'n graad of 20 met s'middags 'n flinke wind.

We lopen weer op akker paden die vormen de hoofdmoot vandaag ook zien we eucalyptusbomen met het langwerpige blad, gisteren met het ronde blad, we drinken koffie in het bos op 'n stapel bomen, maar voor het eten komen we picknick tafels tegen. Toen de route langs 'n spoorbaan liep (3 km) was er door iemand ook 'n picknickplaats ingericht met 'n bank en wat oude stoeltjes, dit was 'n aangename onderbreking, hier stopte namen vele pelgrims 'n stop voor de lunchtijd. Daarna weer door de akkers naar Barcelonne-du-Gers, hier liepen we door heen naar Aire-sur l'Adour en door dit stadje loopt de rivier de l'Adour, bij de toeristinfo gauw 'n Gite gevonden en om 3.00 uur waren we op de plek van bestemming.

Eenmaal in de Gite werd er gestempeld en vragen we aan Jean-Michel (de hospitalos) of hij wil bellen naar ons volgende adres, hij kijkt eens naar ons routeboekje en wij vertellen dat we de Hollandse kwijt zijn, Jean-Michel loopt weg en komt terug met 'n Hollands routeboekje van de ANWB niet het onze maar toch hebben we voor de laatste weken in Frankrijk weer achtergrond informatie.

We gaan nu boodschappen doen voor het avond eten en de lunch morgen en misschien ergens internetten.

Morgen lopen we naar Pimbo 26 km ook komen we weer wat meer in de bergen en we krijgen weer meer hoogte verschillen de komende dagen.

Groetjes Nanda en Leo

1. Rien en Magda.:
    Hoi Leo En Nanda.
    Het is nu Herfst inplaats van Zomer.Een erge wisselvallige Zomer maar het is niet anders.Groetjes
    en tot de volgende keer.Rien en Magda.
  2. frans en Marion:
    8 augustus 2011
    zo Pelgrims, Sinds zaterdag heb ik nog meer ontzag voor jullie. Ik was in Spa, Francorchamps voor een racewedstrijd en moest vanaf de parkeerplaats in de Ardennen een steile wand omhoog en omlaag. Zo'n beetje 15%. Tjonge tjonge na 100 meter al knallende kuiten en kokende enkels. Nou als je dat dagelijks doet en dan nog eens 25-30 kilometer, dan hangt mijn tong zo uit mijn waffel, dat openbare werken mij inhuurt om de straten schoon te vegen. Dus ehhh vanaf nu nog meer ontzag voor jullie tocht. en blijven genieten he. ps Leo de groeten van Toon Gerbrands, was afgelopen zondag bij AZ-PSV. Nou de kampioen komt geloof ik niet uit Brabant dit jaar............ loop ze. gr Frans
  3. bep en dik keizer:
    8 augustus 2011
    Nog maar 1000 km te gaan!!!! Jullie gaan super hoor, ook al is het af en toe flink afzien. Hopelijk geen last van de nieuwe schoenen en e.d.d. treffen jullie Mike met een paar voor Leo, loopt die ook weer op 'rolletjes'We genieten van jullie verhalen, hebben wel het idee dat het geen jaren zoveel geregend heeft in Frankrijk, maar zo te lezen wordt het nu beter.
    groetjes,
    bep en dik
  4. Joop Nota:
    Hoi Leo en Nanda
    Nog even jullie verslag gelezen van deze dag voordat ik op bed ga. Akke slaapt al want die moet morgen weer koken voor de oudjes(de kok van het verz.tehuis is met vakantie)ze kookt nu weer in grote ketels, ik weet niet of het nu lekkerder smaakt dan uit haar kleine keteltje? Jullie schieten nu echt op naar de Spaanse grens, wat geweldig!Het ga julie goed ook de groeten van Akke. Joop
  5. Marian:
    10 augustus 2011
    duizend kilometer.....als je het in cijfers zet en de nullen niet meeteld is het te doen. Maar jullie kanjers gaan er gewoon voor. En inmiddels hebben jullie er alweer minder te gaan want het lopen gaat door!
    Ik heb jullie wel steeds gevolgd, op internet dan en niet te voet!, maar even niet zoveel geschreven. Mijn ontzag is groot hoor en wens jullie nog vele goede kilometers!!!!!
  6. Harry Mieke:
    13 augustus 2011
    Hallo Nanda Leo,
    Zo te lezen schieten jullie al aardig op.
    Het weer is hier ook goed slecht,en voor morgen weer een hoop regen voorspeld.Je pakketje hebben we van de week ontvangen.Ik heb het boven in de kast gelegd,komt wel als jullie weer thuis zijn.Met de eendjes en de kipjes gaat het goed.De groententuin bij jullie doet het uitstekend,en staat er goed bij.
    Har is druk bezig met schilderen,maar moet nu weer wachten tot het weer beter word.Verder succes met wandelen.en hopelijk word het weer wat beter.Groetjes.