Dinsdag 10 mei Drunen - Vught

10 mei 2011 - Vught, Nederland

Hallo Luitjes,

Na een heeeeel uitgebreid ontbjt om half 9 uit Drunen vertrokken, wel met de jasjes aan want het regende een beetje. Uitgezwaait door Ria en Mari, liepen we langs Drunen en de 's Hertogenbosche Drongelen door het bos van de Loonse en Drunense duinen. In het bos waren erg veel muggen en was het goede dat we lange mouwen hadden.

Na veel zand bospaden die erg rul waren kwamen we bij de Capucijnenberg op weg naar deze berg ging het bos langzaam, en later heel stijl omhoog. een maal boven keken we uit over een zandvlakte, op een bankje hier koffie gedronken, en uitgerust. Daarna over nog meer zandpaden cq ruiterpaden. De hele dag liepen we in het bos dat behoorde tot de Loonse en Drunense duinen, langs Distelberg en Cromvoirt naar Vucht, ergens in het bos nog ons lunchpakket opgegeten, want er was vandaag geen horeca en weinig bankjes langs de route.

Onze slaapplaats was vandaag in Vught van de lijst van Pelgrims voor Pelgrims. Dit was vlakbij het treinstation in Vught, hier arriveerde we om 15.00 u na 24 km.Het was een zware dag, niet door de lengte maar door het rulle zand. Dit was gewoon bij mensen thuis en we zijn erg in de watten gelegd. Na de thee (wat wij graag na het lopen als eerste drinken) gedoucht de kleren weer in de wasmachine, in de tuin aan een biertje/wijntje, toen ging de gastheer voor ons koken en hebben we wokbamie met grote garnalen en ijs/kwark  toe gegeten. Weer koffie in de tuin met daarna nog een slaapmutsje. Om half 11 naar bed, dus geen tijd om nog even een stukje te schrijven, dus doe ik dat vandaag de 11e maar.

We hebben het eerste route boekje nu uit, in samen spraak met de hospita van vandaag hebben we besloten niet naar Den Boch te gaan, de Jacobskerk is museum geworden, en vorig jaar hebben we al een weekend Den Bosch gedaan, ook liep de route Vught -Den Bosch - Vught over dezelfde route, heen en terug.

Dus gaan we morgen naar Middelbeers 30 km, want er is eerder geen slaapplaats.

gr. Nanda en Leo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. frans en Marion:
    5 juni 2011
    Zijn jullie hier al, nou kort bericht en weg met die nul...
  2. frans en Marion:
    5 juni 2011
    groeten uit Hillegom en weer is die verradelijke nul weg
  3. frans en Marion:
    groet en sterkte