Woensdag 11 mei Vught - Middelbeers

11 mei 2011

Goedenavond allemaal,

Ons ritme ziet er tegenwoordig zo uit 7.00 u op 8.00u ontbijt half 9 vertrekken, ook vandaag kregen we een goed ontbijt en een lunchpakket mee. Na dat we Harm en Ineke heel erg hebben bedankt, want zij doen dit alleen voor pelgrims, voor een minium bijdrage in de kosten, Bedenk je "wat zijn er toch nog veel lieve mensen op de wereld, die zomaar wild vreemde mensen in huis halen en verzorgen."

Na de route weer hadden op gepakt, liepen we langs de Vughtse Hoeven, dan naar Schorvert en Belvert, ondertussen Ruud en Mieke even gefeliciteerd, want die zijn jarig vandaag. aangekomen bij Belvert, gaf het routeboekje aan koffie te koop, inderdaad 2 restaurants maar helaas allebei dicht. Op het terras maar plaats genomen en onze eigen koffie gedronken.

Vervolgens door het natuurgebied Kampina door het bos en over de heide langs allerlei riviertjes, erg afwisselend, alleen jammer dat er erg weing bankjes stonden, dan loop je eigenlijk te lang door, en dat is moeilijk met zo'n lange dagtrip.

We kwamen nog langs Spoordonk en Landgoed Beast, waar ook een kapeltje van de heilige Eik staat, even een kaarsje opgestoken, en weer door over het Wilhelminakanaal langs het Kanaal Breeze, naar Middelbeers naar boerke Jansen, een boerderij uit 1902 met veel kamers, waar wij vannacht slapen, in het dorphebben we pizza gegeten.

Morgen een korte route, want anders wordt het weer een hele lange ivm met slaapplaatsen.

gr. en tot morgen

1. Corry Klokkers:
    11 mei 2011
    Het is leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Voor tante Greet kopieer ik jullie tekst in 'word'.
    Met lettertype 16. Met de atlas erbij is zij jullie aan het volgen.
    Tante Cor kan het niet volgen. Zuster Marjan is ziek.
    En tot heden niemand die haar jullie verslag aanreikt. (Misschien door haar bescheidenheid dat ze het ook niet vraagt???)
    Nou dacht ik aan het volgende:
    Als jullie bij t. Cor zijn misschien even aan de receptie vragen of zij het verslag (met lettertype 16) voor haar willen printen dagelijks. Even perforeren en een mapje erbij.
    Misschien dat een onkostenvergoeding dit mogelijk maakt.
    Wij gaan nu met vakantie en zijn 26 mei weer terug.
    Nou wandelaars, veel succes en plezier.
    Groetjes Koos en Corry