Dinsdag 21 juni Bagneux-la-Fosse - Etourvy

21 juni 2011 - Étourvy, Frankrijk

Het slapen op een slaapzaal is Leo niet goed bevallen, hij heeft niet goed geslapen, na het ontbijt op weg en in het volgende dorp, (Bragelonge) zou er een winkel zijn, we moesten direct al weer klimmen en dalen, maar Leo liep niet lekker hij had last van z'n been.

Bij Bragelonge konden we de winkel niet vinden, gevraagd en we waren er voorbij gelopen, we stonden hier met Akke en Joop, het winkeltje ging open voor ons, maar er was nog geen brood, de bakker reed in een gele auto en wij moesten hem op de route tegenkomen. Nu had Leo last van z'n been Joop had last van z'n knie, en liepen we het zelfde tempo, vanwege deze mankementen en de bakker zouden we de weg houden nu liep dat prachtig want we hadden weer een mooi uitzicht, door de vele hoogte verschillen.

In Villiers-le-Bois kwamen we een bankje tegen, dus aan de koffie en op de bakker wachten en daar hoorden we de toeter, de mannen wilden graag een puddingbroodje, maar daar mochten ze van dromen, want de bakker had alleen brood. Daarna op weg naar Etourvy waar we om 1 uur arriveerden, hebben een redelijke dure Gite getroffen maar met een mooie tuin met bankjes en 2 persoons kamers, dus een uitstekende locatie om een rustdag te hebben, lekker geluierd in de tuin, al het eten bij elkaar en vanavond eerst tomatensoep, daarna macaroni met ham en yochert toe, dus een complete maaltijd en vanavond nog een biertje toe.

Verder zijn we hier nu met 6 Nederlanders allemaal op weg naar Vezelay en/of Compostella, er zijn nog 2 Groningse vrouwen bij gekomen.

Morgen naar Tonnere, (22 1/2 km) en gaan we op zoek naar een Gite.

Jullie horen van ons,

Groetjes Nanda en Leo