Maandag 20 juni Bar-sur-Seine - Bagneux-la-Fosse

20 juni 2011 - Bagneux-la-Fosse, Frankrijk

Hallo allemaal,

Vanochtend zonder ontbijt op pad want de laatste keer hadden we voor 6,50 euro pp. 2 stukjes stokbrood, 1 croisant en een potje thee, nou daar kunnen we in het dorp samen voor eten, eerst naar de bakker, toen naar de tabac voor thee, en ja hoor ons ontbijt hier genutigd, veel Fransen doen dat ook, komen ze gelijk, de krant lezen en/of gokken.

Toen op zoek naar een supermarkt, weer buiten het dorp en buiten de route dus, Leo de pest in, supermarkt gevonden en daar treffen we Akke en Joop, wachten want de supermarkt is pas om 9 uur open. Akke had de route voor vandaag al door gelezen en zei dat het beter was om over de weg te gaan omdat zein het routeboekje al spraken van modderige paden, zo gezegd, zo gedaan.

Door het dorp en bij het laatste stukje huizen een Aldi, (had je Leo moeten horen), maar toen langs de bos rand, want de weg was een N weg en die zijn te druk op te lopen, halverwege het traject naar Polisot zouden we de route weer oppikken, en op dat punt was het een modderbende, maar het werd iets beter, zodat we toch redelijk in Polisot aankwamen, het regende de hele tijd, zodat we in Polisot in een bushokje koffie dronken, uit het huis er tegenover kwam een man, stapte in de auto en er ook weer uit, en kwam naar ons toe, en vertelde jullie moeten de eerste links en dan rechts, het was een Nederlandse man die al 50 jaar in Frankrijk woont, maar nog accentloos Nederlands spreekt, dat oefende hij ook nog steeds met z'n familie die nog in Holland woont.

Het miezerde regelmatig en wij op weg naar Avirey-Lingey 12 km alleen maar akkers, het wordt weer meer glooiend zodat we af en toe redelijk moeten klimmen en dalen, ook zijn ze hier al aan het oogsten hele velden met gerst, en erwtjes zijn al kaal. Het was inmiddels wel droog geworden, ook lopen we weer langs druiven, maar weer geluncht in een bushokje het enigste bankje, nu moeten we nog 4 km door de druivenvelden, die staan op hellingen, dus jullie begrijpen het flink klimmen, uiteindelijk om 14.00 uur in Bagneux-la-Fosse, naar de Mairie voor de gite en slapen op een slaapzaal voor 6 bedden er zou een kookhoek zijn, dat blijkt een magnetron met een waterkoker te zijn, maar goed je kan niet alles hebben, wel kon ik hier even flink wassen en omdat we vroeg waren heb ik dat gedaan, het zonnetje kwam ook nog door, al was dat toen de was klaar was weer verdwenen.

Later op de middag kwamen ook Akke en Joop aan, dus vermaken we ons weer met z'n vieren.

Hopelijk kunnen we nog een flesje wijn ergens scoren, want in de Champagne streek hoort dat er toch bij.

Ik ga kijken of de was droog is, dus tot morgen

Groetjes Nanda en Leo

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    20 juni 2011
    Hallo Luitjes, zo herkenbaar alles. Soms waan je je hier nog in de middeleeuwen, je kunt je er in ieder geval een voorstelling van maken. Jullie zakken gestaag af un het franse land, zo zie je nog een wat!!Je moet hier ook goed op je centjes passen want vanmiddag in Parijs wilde ze mij het dubbele laten betalen van een Menu du jour. Gelukkig was ik toen nog niet moe. Ik hoop voor jullie dat het mooie weer ook jullie kant op komt want bij ons was het vandaag 29 graden, gasten in het zwembad allemaal zeer tevreden. Goeie reis verder en ik ga nu de koffer in. Van auto rijden word je ook moe. Groet vanuit Ned. van Catherine.
  2. bep en dik keizer:
    21 juni 2011
    Hoi Nanda en Leo,
    En wij maar denken dat het in Frankrijk overwegend mooi weer is, maar hopelijk komt dat nog.
    Bushokjes bieden dan toch uitkomst! maar met een wijntje, neem aan dat jullie die toch hebben kunnen scoren ben je de regen snel vergeten.
    groetjes,
    bep en dik
  3. Irene:
    22 juni 2011
    En? Is het gelukt met de wijn? Lekker van genoten?
    Jullie hebben wel veel regen hoor, pertj af dat jullie nog zo positief blijven! Ik zou toch wel een beetje sacho worden....
    Doei lieverds!
    Irene