Zondag 19 juni La Loge-aux-Chèvres - Bar-sur-Seine

19 juni 2011 - Bar-sur-Seine, Frankrijk

Goedenmiddag allemaal,

Eerst alle vaders onder de volgers een prettige vaderdag toegewenst en verder lezen we van de reacties dat alle sporters onder de volgers gisteren een natte dag hebben gehad, net als wij.Jammer als jullie maar wel plezier hebben gehad.

Maar nu vandaag, vanochtend met z'n vieren onbijten en al om 8.00 uur op weg want er stond een route van 28km op het programma, het eerste gedeelte liepen we direct door het bos en het was nat, het heeft vannacht ook nog geregend.De karresporen staan vol water en het is glad, Na La Villeneuve-au-Chêne, besloten daar waar het kon de weg te nemen, het is koud en de regen kan je grijpen hierdoor komen we door wat andere dorpjes dan de route, dit bracht dit keer geluk, want omdat we gisteren onze noodvoorraad hadden aangesproken voor het eten was het ontbijt wat schraal en volgens het boekje zouden we ook niets tegenkomen.

Maar omdat we over de weg liepen kwamen we door Villy en Trodes en hier stond een opaatje langs de weg, wij vragen of er een bakker was, nee er was geen bakker, maar hij zou zo komen met de auto, als we die kant opgingen liepen we hem tegemoet en ja hoor voor het eind van het dorp de bakker broodjes gekocht, omdat we gelijk zouden koffie drinken wilde Leo een broodje met mokka glazuur en ik had groene glazuur, de enige zitplaats in de buurt was een sierwaterput nou op het randje was het goed rusten, het broodje was een een hele hap, gevuld met pudding (Leo mokkapudding), zo konden we er weer een poosje tegen, niet zo lang gerust, daar was het te koud voor.

Door naar Fralignes, het loopt over de weg niet vervelend, het uitzicht is weids, maar het is zwaar bewolkt, maar het blijft redelijk droog, soms geeft de zon een knipoog en dat voel je gelijk aan de temperatuur, zijn de laatste dagen redelijk vlak geweest nu komen er weer hellingen in de weg, bij Bourguignons, pikken we de route weer op en merken direct weer de nattigheid en gladdigheid, ook ging de laatste km in Bourguignons steil naar beneden zodat we weer handen en voeten nodig hadden, maar eenmaal beneden was er een soort parkje bij een sluis van de Seine en daar hebben we geluncht, nog 4 km en we zijn in Bar-sur-Seine, eerst nog langs de Seine en langs het spoor, en toen kwam de stad in zicht, een oude stad veel oude gebouwen, matig onderhouden, veel agenebische steegjes, maar wel leuk.

Uiteindelijk hebben we 26 km gelopen, dus is het over de weg niet zoveel korter, wel loopt het makkelijker en op zondag minimaal verkeer 3 auto's en een motor tegekomen.

Nu liggen we uit te rusten, want de lange dag van gisteren, is nog voelbaar en hangt de was ook van gisteren (was vanochtend niet droog) te drogen aan een geïmpoviseert lijntje.

We genieten van de luxe van het hotel, de volgende dagen is het weer mogelijk om in Gites te slapen en wordt het improviseren.

Groetjes Nanda en Leo

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    19 juni 2011
    Hallo Nanda en Leo, Ik zie het helemaal voor mij, net de vierdaagse met vreselijke regen. Soms een beetje armoedig hé, maar met het zonetje komt alles weer op een rij. Wat maak je veel mee. Maar wat een groot land is Frankrijk, je komt als je loopt heel weinig mensen tegen, af en toe een auto. Vinden jullie ook dat de oude mensen in Frankrijk eruit zien als bij ons na de oorlog. Zulke types zie bij ons bijna niet meer. Nog steeds een wens van mij om de weinige die er hier nog zijn op de foto te zetten. Nu ik vertrek morgen naar Nederland en ben ongeveer 4 juli weer terug. Inmiddels hebben wij tot half juli gasten maar ik verwacht jullie niet eerder. Veel loopplezier, het weer gaat beter worden. Tot mails van Thomas en Catherine.
  2. Rien en Magda.:
    19 juni 2011
    Hallo Luidjes.Heb weer jullie reisverslag gelezen nou ja af en toe barbaarse tocht maar jullie zijn echte volhouders petje af.Het weer is hier ook niet best we hebben al veel mooier weer gehad.Maar ook dat komt wel weer goed.Gr.en tot de volgende mail.
  3. Hans en Elly Geel:
    19 juni 2011
    Nanda en Leo, we volgen jullie iedere dag.Knappe prestatie goede reis en beter weer toegewenst.
    gr Hans en Elly

ps volgende week is er geen biljarten
  4. Fred en Jos:
    Hallo Nanda en Leo,
    Hier de groeten van Jos en FRed Koppen
    Wij zitten op het ogenblik in Italië maar hebben de afgelopen nacht ook veel regen gehad.
    In jullie verslag lees ik ook dat het weer niet zo best is.
    Toch een prestatie en lezen hier elke dag jullie reisverslag.
    Noch veel wandel plezier en maar hopen dat het weer voor jullie beter wordt.
    Groetjes Jos en Fred Koppen
  5. bep en dik keizer:
    hoi nanda en leo,
    Jullie verhalen, waar hebben we het dan over met de 4 van Alkmaar, appeltje/eitje en de regen zullen we verwaarlozen. Gister middag zaten we heerlijk op het Waagplein, na een koninklijke intocht alsof we een 'topprestatie' geleverd hadden!!! Ook bij jullie af en toe flinke regen!! dat maakt het pad niet altijd even gemakkelijk.
    Desondanks, geniet ervan, wij genieten van jullie verhalen.
    groetjes,
    bep en dik
  6. Marion van der Riet:
    20 juni 2011
    Hoi Leo en Nanda,

Gaat lekker he ondanks af en toe een donderbuitje.
    Was jouw vaderdag nog een beetje leuk Leo?
    Zeker ontbijtje op bed en Nan heeft denk de hele dag jouw rugzak gedragen.:) Wat zal jij een makkie hebben gehad! Maar alle gekheid op stokje wat gaan jullie goed. We hebben van Irene en Maikel mail ontvangen met foto's van Joshua bij honkbal. Wat leuk en wat wordt t al weer een ventje he. Hier gaat verder alles goed. Nap strompelt niet meer en loopt weer gewoon en nu maar hopen dat zo blijft.
    Luitjes zet um op en we blijven jullie volgen.

X Marion
  7. Vera & Marian:
    20 juni 2011
    Goh,we worden er helemaal stil van,wat is dit een belevenis zeg.daar zal menigeen van dromen. En wat zal dit straks een hoop fijne herinneringen geven,en wat zullen jullie een hoop te vertellen hebben bij elk plaatje wat je nu maakt.Wij zitten nu te genieten van het avond zonnetje achter het glas,we hopen dat er nog een hoop zon voor jullie in het verschiet is/komt zal zijn.Rob gaat mee naar duitsland,we gaan op een snel heen en weertje,dus lieve Nanda je kan gerust zijn. dikke knuffel en veel geluk bij de verdere pelgrimstocht.