Zaterdag 18 juni Brienne-Château - La Loge-aux-Chè

18 juni 2011 - La Loge-aux-Chèvres, Frankrijk

hallo allen,

Gisterenavond om half 10 naar onze slaapplaats teruggelopen en heel Château al uitgestorven alle terasjes dicht en geen mensmeer op straat. Vanochtend om 8.uur alle terrasjes weer open het was fris, maar droog.

Het was 2 km voor we op de route waren en direct al slechte aanwijzingen dus, zoeken en discuciëren, ja hoor daar stonden de tekens op weg naar Dienville (4 km) maar toch, weer de route kwijt, hij stond heel slecht aanggeven, maar ook als het pad heel slecht is en je goed moet kijken waar je je voeten neer zet, heb je zomaar een teken niet gezien en ga je fout nu ook de GPS bracht ook geen uitkomst, want de weg zagen we wel maar we liepen iedere keer vast op de Aube, toen het water maar gevolgt, maar de soms liep de weg dan weer dood en moesten we toch weer rechts af, terwijl we links af zuidwaarts moeten naar de weg,uiteindelijk het bos uit, ik had het er benauwd van gekregen, op een grindweg aangekomen, op de GPS het dichts bij zijn de dorp opgezocht, bleken we ver van de route te zijn, wel weer op de hoogte van Brienne Château, we kwamen over een boeren erf en bleken 7 km van de route, we moesten eerst nog een km omhoog en dan 7 km naar beneden, de Aube daar moesten we over heen en dat kon alleen bij Epagne, de boer ging daar heen want die moest naar Mathaux, daar zouden we nog 5 km van de route zijn, gevraagd of we mee konden rijden en dat kon, heeft hij ons gebracht naar Randonvilliers, waren we nog 2 km van Dienville en om 11 uur 2km van het dag traject gelopen, eerst even koffie gemaakt, hadden we wel niet verdiend, maar ook rust heb je nodig, hierna ging het wel voorspoedig, nog even de weg genomen dus nog een km ingelopen en op weg naar Unienville, hierna stond er om de 2 bomen een teken op de route dus het kan wel goed.

Na Unienville kwam Amance, hier was een koffie tentje open dus nog maar even koffie , want er stond een harde wind en het regende af en toe poncho aan pocho uit, hierna kwam er 10 km bos,zou dit wel goed gaan, maar het ging goed, ook al was het goed opletten, want zo loop je op een goede bosweg en zo draait hij weg en moet jij rechtdoor een onkruidpad op, nou is 10 km bos best lang, vooral als het de laatste 1,5 km gaat onweren en plensen, maar ook dat hebben we ervaren en eenmaal in La Loge-aux-Chevers een gite opgezocht en daar treffen we het echtpaar uit Bolsward weer.Daar hebben we met z’n vieren gegeten en of internet wil lukkengaan we proberen, morgen gaan we naar Bar sur Seine. Jullie horen wel.

Groetjes Leo en Nanda

1. Christa en Andre:
    19 juni 2011
    Hallo Leo en Nanda,
    10 Tassers hebben de 15 km van 4 daagse van Alkmaar gelopen. Dat is wel wat anders dan de km's die jullie maken. Er waren bijna 8000 deelnemers. Het weer was 2 dagen goed, 2 dagen regenachtig. Dus het poncho aan , poncho uit kwam bekend voor.
    Groetjes Christa
  2. frans en Marion:
    19 juni 2011
    Nou ik heb het stukje vast weer even voorgereden via Google Earth in 3D. Nee nee ik zeg niks. Ik zeg ook niet dat jullie weer hele mooie dingen tegenkomen. Ik zeg niks. Alhoewel. Als je zo door de straten van deze Franse dorpjes rijdt, en je denkt even aan de Tour de France,(niet je ogen dicht want dan zie je niks) dan kun je met enige fantasie Theo Koomen achterop de motor zo weer voor je halen. En ik kan je vast verklappen dat als je de Google weg neemt je ongetwijfeld trek in chocolade krijgt. Waarom, je moet een flink aantal kilometers over de Rue de Cote 'Or en alleen al bij de gedachte krijg je spontaan trek. Nou luitjes jullie weten wat je te doen staat en blijven genieten en een troost. In Alkmaar zijn ze ook allemaal als verzopen katjes aangekomen.