Dinsdag 28 juni - Marigny-l'Eglise - Boswachterij

28 juni 2011 - Le Breuil, Frankrijk

Hallo,

Gisteravond heeft Leo op het stoepje bij de Mairie een blikken kont opgelopen om de blog's weer te updaten, hier kon hij het internet van de Mairie oppikken. Ook hadden we een Francaise in de Gite die ook op weg was naar Compostella, ze woonde in de Bourgogne en ging via Vezelay naar Nevers, om volgend jaar weer verder te gaan naar Compostella.

Omdat zij via de radio hoorden dat het vandaag nog heet zou zijn we om kwart over 6 opgestaan en 7 uur lopen, we hebben een route van 16,5 km voor de boeg en slapen vannacht op 615 mtr hoog, dat wordt dus flink klimmen vandaag, eerst naar Crottefou, waar we naar toe op redelijke vlakke wegen, daarna het bos in naar La Chaume-aux-Renards, ook deze paden waren vlak al stonden ze soms onder water en moesten we een alternatief pad zoeken, toen we even uit het bos over de weg moesten, waren ze aan het asfalteren, wij missen dus gelijk een aanwijzing, maar oke na 750 mtr kwamen we hier al achter, terug dus en de goede kant op.

We steken ettelijke beekjes over meestal zonder brug, je weg zoekende over stenen, lopen ook regelmatig hoog of laag langs div. beken, zo komen we via le Vieux Dun, Champ Rebouleau, in Bonaré. Nu dalen we weer af naar de Cure, die steken we over en zijn in Pont-du-Montal, het is inmiddels 12 uur en lopen langs een camping, hier hebben we wat gegeten en gedronken, er waren Nederlanders ook de eigenaren waren Hollanders.

Omdat de Gite pas na 14.00 uur open gaat hebben we alle tijd, maar het vennijn zit meestal in de staart, we moesten nog 3 km en in die 3 km ging het van 430 mtr. naar 615 mtr. uiteindelijkwaren we toch nog te vroeg maar er stonden picknick tafels in de schaduw waar we konden uitrusten. We zijn vannacht de enige in een hele grote Gite, waar de beheerder vanmiddag alles heeft gepoetst, ook werd ons uitgelegd wat te doen als de stroom uitvalt want ze verwachten onweer, dat kan dus spannend worden vannacht.

Internet kunnen we wel vergeten vandaag, maar wie weet morgen.

Groetjes Nanda en Leo

PS

Voor iedereen die het gemist heeft de km's op de blog worden hemelsbreed gemeten en komen niet overeen met de GPS.