Woensdag 29 juni Boswachterij van Breuil - Lac des

29 juni 2011

Hallo,

Nadat gisterenavond het onweer niet losbraste maar het wat rommelde en regende, barste vanochtend om kwart voor 7 de bui los, we waren blij dat we nog niet weg waren.

Het routeboekje gaf voorvandaag veel bos en akker paden die soms vol water konden staan, dus na die onweersbui hebben we besloten om over de weg te gaan. Dit is wel meer km, maar de route was niet zolang, tevens kwamen dan over St. Brisson, wat op de kaart een redelijke stad leek, waar we boodschappen en konden pinnen, want de bodem van de portemonaie, was bereikt en wat we hebben voor de lunch is karig.

Nu het was er uitgestorven, alleen een snackbar, maar om kwart over 9 is nog dicht. Door naar Gouloux, hier zouden we met de route langs lopen, en daar was alleen Souterie, (klompenmakerij) en een museum hier over. dus door naar het volgende dorp, Saut de Gouloux met waterval hebben we nu niet gezien, jammer maar veiligheid gaat voor. het liep verder best mooi al was het een sombere dag met veel laag hangende bewolking de temperatuur was een graad of 17/18, de weg liep toch veel door het bos, of verdiept langs weilanden ook kwamen we veel gehuchten tegen 4 of 5 huizen meer niet.

Uiteindelijk na 20 km waren we bij Lac des Settons, dus 6 km om, maar dat is niet erg, we waren er om 12 uur, wij vragen naar een pinautomaat, moeten we naar Montsauche-les-Settons 4 km lopen, op de kaart staat dat daar de toerist informatie is dus wij op weg. Onder tussen overleggen dat we dan niet in de Gite gingen slapen, maar wel wat zoeken in deze plaats, ook was hier een winkel voor de boodschappen want er moet meer noodvoorraad komen.

Maar aangezien de Fansen slapen tusen 12.00 en 14.00 is alles dicht, onder tussen met Jose en Han contact gehad, wan die zouden naar Lac des Settons komen. Eenmaal Montsauche geld gehaald, maar winkel dicht barretjes dicht, de inwendige mens konden we niet versterken, dan maar naar de Marie, want ook de toeistinfo kunnen we niet vinden, dit klopte allemaal want dit zit in Lac des Settons en voor een slaapplaats moeten we ook terug naar Lac des Settons. wel kregen we een papier met telefoon nummers en zo logeren we in La Roches een Chambre dote beheert door Hollanders, helemaal compleet met alles erop en er aan.

Han en Jose weer gesmst en zij komen ons opzoeken, uiteindelijk was de tocht vandaag opgelopen tot 28 km en waren we kwart voor 4 op de plaats van bestemming. We werden onvangen met thee, en even later waren Han en Jose er ook, en die blijven vannacht ook slapen, en gaan morgen verder Frankrijk in. Morgen gaan wij naar Athez, 25 km., en het wordt warmer dan vandaag maar geen hittegolf.

Verder hebben we besloten om niet de weg van Cluny te lopen, maar de GR3 dan komen we langs Bert en daar vlak bij woont Gabe een relatie van Leo(TATA) ,n daar gaan we een nachtje slapen, we denken daar eind volgende week te zijn, ook hebben we dan meer adressen van Gite's verder was ons hoogste punt vandaag 750 meter en ligt het meer op 580 meter.

Dus vandaag de groetjes van Nanda en Leo en Jose en Han

1. Anneke en Gerard Baltus:
    30 juni 2011
    Hoi Nanda en Leo we zijn weer terug van vakantie en pakken de draad weer op.We hadden veel te lezen.Jullie zijn op veel plaatsen geweest die bij ons bekent zijn en dat is wel leuk!Het gaat hartstikke goed hé.Sterkte en volhouden en toch veel plezier. Gr. Anneke en Gerard Baltus
  2. Tante Cor:
    30 juni 2011
    Beste Nanda en Leo, Dit is de eerste brief naar jullie.Dank voor zoveel nieuws via internet of hoe het dan ook mag heten. Hoe bevalt het zo'n reis te maken met allerlei afwisselingen? Hadden jullie dat verwacht, of valt het wat tegen ? Fijn dat jullie zoveel reacties krijgen daarbij sluit ik me ook bij aan. Zr. Corrie neemt de atlas om plaatsen op te zoeken. De tekst van de preek op de dag dat jullie zijn vertrokken, heb ik naar Ger gestuurd. Ik hoop datjullie het er goed vanaf zullen brengen. En.... natuurlijk van harte geleficiteerd Nanda met je verjaardag en Leo deelt zeker in de vreugde.Ik hoop dat het een heel gezellige dag wordt, misschien wel met vrienden? Het zal wel een heel bijzondere verjaardag zijn. In elk geval zal ik op afstand bidden om zegen op jullie tocht.Jullie hebben al heel wat meegemaakt aan uitgebreide experimenten.Ik wens jullie verder nog een heel goede tocht, nogmaals dank voor de uitgebreide post en ook voor de kaarten.Tot ziens, hartelijke groet van tante Cor. (en van de zusters)
  3. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    30 juni 2011
    Hallo Nanda en Leo, Was even afzien hé om steeds verder te moeten trekken om je zaakjes te regelen. Jullie lopen ontzettend veel kilometers doordat je kriskras door het land trekt. Dat vraagt wel wat van je uithoudingsvermogen! Maar je maakt van alles mee dat zie je allemaal niet als je thuis achter de geraniums zou blijven zitten. Ik vertek a.s. zondag weer naar Frankrijk dus ik ga jullie echt bijna op de voet volgen. Het is en blijft een enorme onderneming wat jullie doen, dat breng je alleen maar op als je je tanden erin blijft zetten.
    Succes en tot mails van Catherine.
  4. Erik-Jan Waag:
    1 juli 2011
    Leo,

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Als ik het goed heb word je 61 jaar, nog 4 jaar dan mag je van
    Drees trekken! Nanda natuurlijk ook gefeliciteerd met de verjaardag van Leo, gaan jullie dit nog op een speciale manier vieren?
    Groetjes van Erik-Jan en familie.
  5. Rien en Magda.:
    1 juli 2011
    Hoi Leo & Nanda.
    Bij deze Gefeliciteerd met je Verjaardag.Het weer is hier ook wisselvallig.Anja heeft haar examen gehaald.van die school bloemschikken enz.Jullie zullen wel veel eelt op je voetzolen krijgen van al dat lopen.Wens jullie verder nog veel sukses op jullie verdere voettocht.gr.Fam. Knol.
  6. harry en nel:
    2 juli 2011
    wat leuk om jullie verslag te lezen,en wat een respect hebben wij voor jullie reis.hopen dat verder

alles goed gaat. groetjes uit monnickendam
  7. Tonny H.:
    6 juli 2011
    Hoi Nanda en Leo,

geweldig wat jullie doen. Flinke doorzetters en dan elke dag weer een bedje moeten zoeken.
    Veel succes verder en groet Gabe van mij.
    Groetjes, Tonny