Maandag 27 juni - Foissy-lès-Vézelay - Marigny-l'E

27 juni 2011 - Marigny-l'Église, Frankrijk

hallo hier Frankrijk,

Gisteravond weer geen internet, de bar had het niet en de beheerster van de Gite, kwam om 8.00u. thuis van een paardenwedstrijd die had het wel, we kregen ook wel het toegangs nr. maar we kregen geen contact dat hebben we ook vaak met de telefoon.

Na een warme nacht, vroeg gestart, om kwart voor 8 al op weg,vanwege de hitte het werd een dag van 30 tot 35 graden, er was op de hele weg geen winkeltje en een rijdende bakker zijn we niet tegen gekomen, dus waren we onthand met brood, maar er was boven de schuur een groot appartement en daar waren meerdere 10 wandelaars en die hebben ons geholpen met brood, beleg hadden we nog en yochertje voor onbijt ook, het koffiebroodje werd een musliereepje en zo was het eten voor overdag weer geregeld.

Nu zitten we duidelijk in een andere streek, want we klimmen en dalen dat het een lieve lust is, we lopen vlak naast of hoog boven de Cure (rivier), eerst kwamen we Pierre-Perthuis tegen maar daar gingen we niet in en het lag te hoog om het even te bekijken, omlopen is met deze temperatuur van vandaag niet verstandig, zo vlug mogelijk naar de Gite en uit de zon blijven. We hadden vandaag veel bospaden dat is voor de schaduw lekker, maar het zijn ook vaak droge waterlopen met veel grove stenen, dit is minder het daalt en stijgt niet makelijk en ook speelt nu mijn scheenbeen weer op, dit is natuurlijk mijn eigen schuld had ik maar een dag langer ibruproven moeten slikken, maar ja het lopen ging weer goed dus gestopt, Leo z'n voeten geeft ook problemen op die keien, ook daar moeten we ons op beraden, maar ja die wil niets dus dat is erg moeilijk, ik hoop dat hij morgen een ibruproven neemt voor we gaan lopen dan loopt hij tenminste pijn vrij en geeft het geen verdere blessures.

Na Piere-Perthuis kwamen we langs een stuwmeer met vele diverse beekjes over waar we dan bijna door het water moesten waden omdat de brug te scheef of verrot was, daar waar mogelijk nemen we de weg, ook omdat ze in de ned.beschrijving al aangeven dat de bospaden vaak onder water staan of erg modderig zijn. Zo komen we in Saint-André-en-Morvan, daar was een boerenerf met koffie een echtpaar van ongeveer 70 jaar dat de tabak zaak nog beheert. De koffie was redelijk, maar het toilet heb ik maar niet geprobeerd, ik vond het bos beter.

Daarna kwamen we langs een ven waar wel 100 kikkers kwaakten en bereiken het gehucht La Rue Chenot, gingen toen richting Marigny (gehucht), komen langs La Rue de la Croix en La Rue Perrin en via een beek komen we via de weg aan bij de brug van Lac du Cresent.

Nu moesten we nog 2 km het was inmiddels half 3 en het loopt loodzwaar vanwege de hitte, het asfalt zindert, het bos heeft een keÏen weg en loopt moeilijk, eerst bij het meer maar even gerust en wat water gedronken, er was een tappunt dus lekker koud water.

De laatste km’s waren over de weg 3km en door het bos 2km, we moesten toch klimmen, want het plaatsje ligt op 450 meter hoog. Toch het bos genomen en hopen dat de weg mee valt. Uiteindelijk om 3.00 u in de Gite van Marigny-l”Eglise, waar het beneden lekker koel is, even uitgerust, gedoucht en de zweetzooi van vandaag maar gewassen, tenslotte droogt het ook snel met deze hitte.

Toen even op bed, daarna boodschappen, nu eten koken en Leo mag kijken of hij het onbeveiligde internet van de Mairie op kan pikken. We hebben een sms gehad van Han en Jose die zitten morgen in de buurt en komen misschien langs als we mekaar kunnen vinden. Want onze slaapplaats ligt vanwege de hitte waarschijnlijk bij een boswachterij in het bos. De weersverwachting is morgen weer als vandaag heel heet en de route ingekort en het plan is om 7.00 uur te starten.

Kusjes uit het hete Frankrijk, Nanda en Leo

1. Rien en Magda.:
    27 juni 2011
    Hoi Leo & Nanda.Heb jullie belevenissen weer gelezen en iedere dag is toch steeds weer een verassing.Nou je beleeft meer als ik in mijn aanleunwoning.Het weer is hier ook weer warm maar morgen avond krijgen we weer onweer dan zakken we weer naar 19 graden.Wij wensen jullie weer veel sukses en sterkte met de benen.Fam. Knol.
  2. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    27 juni 2011
    Hallo jullie zitten volgens mij niet ver van Marigny sur Yonne. Daar had mijn zwager een huis, net verkocht. Jullie maken wel kilometers ongelovelijk. Met deze kilometers zitten wij met de auto al in Toulouse, het zal wel komen doordat je zigzagt door het land. Ook in Nederland was het vandaag, maandag 37 gr. niet mis en dat aan de kust! Jullie hebben grote kans dat ons nieuwe huis vrij is tegen de tijd dat jullie komen. Wijs om vroeg te vertrekken want de ochtende zijn meestal koel, dan kun je kilometers maken. Met blessures wel oppassen hoor, sprak zij bezorgd!!!! Pijnstillers helen niet maar v erdoezelen, meer rustpauzes inlassen kan een optie zijn. Bij mij gaan door al jullie verhalen de kriebels komen om zo een reis te maken naar Rome, Santiago de Compostella zag ik al. Veel kracht en wijsheid, koel weer en veel proberen te lachen dat helpt tegen alles. Groet met veel respect voor jullie moed, Catherine
  3. Eric en Wil:
    Hallo leo en Nande.

Het was wel even wachten op een bericht van jullie.
    Elke avond vol verwachting kijken weer geen bericht.
    Nu ze allemaal weer gelezen,gelukkig gaat het jullie goed.
    Maar leo luister is naar je vrouw,en neem dus een inbruproven in het voorkomt andere omgemakken.
    Hopelijk hebben jullie morgen niet al te slecht weer,want bij ons wordt het volgens de berichten bar en boos.
    Voor de rest veel wandel plezier en blijf gezond.

groetjes Eric en Wil.
  4. ger van honschoten:
    27 juni 2011
    het was dit keer echt wachten op jullie berichten,maar nu veel leesvoer.
    De warmte zal wel niet meevallen hoewel jullie wat dat betrefd wel wat gewend zijn .
    verder veel groeten,ger,
  5. Roos en André Boonstra:
    Hallo Leo en Nanda,
    We waren gisteren (26-06-2011) bij Lies en Ton en we hoorden toen van jullie pelgrimtocht.
    We willen jullie via deze weg veel succes toewensen en we blijven jullie volgen via reislogger.
    Heel erg knap hoor.
    gr.v.Roos en André
  6. Gabe Hylarides:
    28 juni 2011
    Hoi Leo en Nanda. Wat hebben jullie al ontzettend veel kilometers afgelegd.Jullie zijn van harte welkom als jullie in de buurt zijn. We hebben een sms gestuurd met ons Franse telefoonnummer. We hebben niet altijd bereik in ons huis. Dus liefst eerst bellen op het Franse nummer. We maken de bedden alvast voor jullie op, een lekker glaasje wijn van de streek en een heerlijke maaltijd staan voor jullie klaar.
    Groeten en tot gauw. Guusta en Gabe
    Groeten Guusta en Gabe
  7. Maik:
    29 juni 2011
    Hee lieverds! Wat gaan jullie toch hard!!! Als een trein! Jullie maken inderdaad van alles mee, leuk al die reacties van mensen onderweg! Dat moet je zeker een goed gevoel geven.
    Kijk wel uit met blessures hoor, dan kun je inderdaad beter een dagje rust inbouwen.
    Wij hebben gisteren inderdaad slecht weer gehad, veel onweer en regen, maar gelukkig niet de hagelstenen die in het zuiden van het land gevallen zijn.
    Jullie kaarten zijn binnengekomen! Dank namens de kids!
    Dikke kus, Irene
  8. Cees Kersten:
    29 juni 2011
    Hoi Leo en Nanda,
    Leuk om jullie uitgebreide verslagen te lezen. Ik zal duimen dat het met de blessures mee valt. Geniet.
    Cees