Zondag 26 juni Vezelay - Foissy-lés-Vézelay

26 juni 2011 - Foissy-lès-Vézelay, Frankrijk

hallo allemaal,

Na om 6 uur gewekt te zijn door vertrekkende pelgrims, toch pas om 8.00 uur ons bed uit, alles weer gepakt nog even wat thee en yochert en op weg naar het dorp naar de bakker voor het ontbijt, Akke en Joop hebben inmiddels besloten de mis te laten schieten want ze hadden pas na 20km de eerste slaapplaats en het was nu al warm dus moesten ze zo vroeg mogelijk weg. Bij de cafe bar koffie gedronken met onze koffiebroodjes en croissantjes, waarna we afscheid namen van Akke en Joop, ook de boer van gisteren was met z'n vrouw in Vézelay en wenste ons nog even bon route.

Wij door naar de kerk, het was er al erg druk, de mis was in de baseliek omdat het feest is, er was een processie met kinderen en die stonden ook op het altaar en werden bij naam genoemd, ook was er veel familie van de kinderen in de kerk, al met al een indrukwekkend gebeuren, dat pas om half 1 was afgelopen en ik niet had willen missen, (we hadden de rugzakken bij ons omdat we 10 uur uit de herberg moesten zijn) we werden veel aan gesproken, waar we vandaan kwamen en wanneer we vertrokken waren en ze wensten ons bon route.

Het is inmiddels tegen de 30 graden hebben eerst maar geluncht, en toen onze route opgezocht, dat ging redelijk, goed opletten want we moeten naar de Gr 13 maar die loopt nog even samen met de Gr 654, die gaat er af en komt er weer bij, en verkeerd lopen met deze hitte doen we niet graag. Net op weg komt er een auto voorbij die ook weer achteruit naar ons toe rijd, de mensen stappen uit, vragen Compostell?? en vertellen hun eigen verhaal ,we krijgen afscheid zoenen, ze wensen ons bon route en ze gaan weer.(dit maakt de tocht toch byzonder)

Na 7 km (1.45 uur) hebben we de eerste gite de etappe en daar slapen we vannacht, hij zit naast een barretje, dus als we gedoucht hebben gaan we vragen of we z'n internet mogen gebruiken en een biertje drinken, nu drinken we thee in een Gite waar het binnen lekker koel is. Als het morgen weer warm wordt gaan we vroeg lopen en zijn dan met de ergste hitte weer in de volgende Gite.

Groetjes uit een zonnig en warm Frankrijk -Nanda en Leo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade