donderdag 19 mei Ransdaal - Schin op Geul

Goedemidag Volgers,

Vanochtend vroeg vertrokken kwart voor 9, en we zijn door een landweg direct naar Ubachsberg gelopen, we hebben Voerendaal laten liggen, qua km maakt dit niet uit, Voerendaal - Ubachsberg is 6 km en Ransdaal - Ubachsberg is ook 6 km, het route boekje gaf een 10 km vrije horeca aan, en dat gaf niet want we hebben zelf bij ons.

Maar toen we na Mingersberg in Trintelen kwamen was daar een oude boerderij, een terras met prachtig uitzicht, koffie en vlaai, hier hebben we direct gebruik van gemaakt de km teller stond voor vandaag toch al weer op 10. Vervolgens ging de route langs stijgende en dalende bospaden of akkerpaden, holle of bolle wegen, variatie in overvloed.

Na Trintelen kwam Eijserheide en Cartils, en hebben we een uitstapje gemaakt naar Wittem, hier staat het klooster van de orde Redemptoristen tot deze  behoort ook Tante Cor. Dit klooster is een bedevaart plaats waar jaarlijks nog 200.000 pelgrims naar toe komen. Bij het beeld van de Heilige Gerardus hebben we een kaarsje aangestoken. dit deed ik eerder in elke kapel, maar in Limburg is er geen beginnen aan. in Wittem werden we welkom geheten door een bord van "heerlijke koffie met vlaai om de eertse hoek" kijk dan weet je waar je naar toemoet.

We moesten nog ongeveer 10 km dus eerst aan de thee, daarna een broodje en op weg naar Gulpen dit stadje deden we aan langs de buitenrand, en gingen daarna direct het bos weer in, op naar Beertenshoven naar Wijlre. In Wijlre boodschappen gedaan voor het eten vanavond ik kan zelf koken en had wel trek in asperges met gebakken aardappeltjes en met ham, ei laten we zitten want bijna iedere dag hebben we een ei bij het ontbijt.

Met een extra zware rugzak dus op weg naar de Keutenberg, we moeten na de 2e camping een bospad nemen, dit was ongeveer 2 km na Wijlre, bij de camping eerst maar even uitgerust met een ijsje, om de laatste horde te nemen.

Nou het viel erg mee, we hebben vandaag al meer van deze beklimmingen gehad. Hospita niet thuis sleutel lag klaar, we hebben een slaapkamer met gemeenschappelijke douche, keuken en woonkamer, alles heel netjes, alleen dacht ik even een heleboel te wassen maar in geen enkele wasplek een stop, dus maar weer verplicht onderbroek uitwassen onder de douche. Misschien morgen bij tante Cor, of heeft Maastricht een wasserette?

Als de hospita thuis is even boter vragen voor gebakken aardappeltjes en dan kunnen we eten, en anders maar gekookte krieltjes.

Morgen naar Maastricht je hoort ervan

Groetjes Nanda en Leo

1. Hans en Wil Weijers:
    Hoi Leo en Nanda
    Dan is het nu toch echt zo dat je je onderbroek
    onder de douche moet wassen, weet je nog dat we daar
    bij Frans en Marion zo om gelachen hebben.
    Maar ach als dat het ergste is toch?
    Het ga jullie goed!!
  2. Carole en Ger:
    Hallo luitjes,
    Als ik het zo allemaal lees vermaken jullie je prima. Het weer is inmiddels ook weer beter dus genieten maar. Zaterdag komen we naar Maastricht, we vertrekken al vroeg vanuit Diemen. Leuk jullie nog even te zien. Hebben wel zin in een gezellig weekendje. Tot zaterdag, groetjes Carole
  3. Harry Mieke:
    20 mei 2011
    Heeeeeee Leo Nanda,

Heb net even de laaste reisverslagen gelezen.
    Erg leuk geschreven Nanda.
    Petje af voor jullie.
    Gezellig met die foto's erbij.
    Het weer is lekker met het zonnetje erbij.

Succes verder Groetjes.
  4. Anneke en Gerard Baltus:
    23 mei 2011
    Hoi Nanda en Leo hier een wat late reactie op de Heilige Gerardus ik hoop dat je het gerardusbier ook geproefd heb? Dat had je toch niet achter mij gezocht.Succes in België en Sterkte. Gr Anneke en Gerard Baltus