Vrijdag 20 mei Schin op Geul – Maastricht

20 mei 2011 - Maastricht, Nederland

De

asperges en piepertjes waren lekker en na een rustige tv avond, en goede nacht gingen we vanochtend de Keutenberg af, nu waren wij via het bos gekomen als een stel berggeiten, en vonden de weg wel mee vallen, vanochtend kwamen we direct een bord tegen steilste afdaling van Nederland 22%. Wat ben ik blij dat we gisteren, bospad hadden deze afdaling was steiler dan het bospad.
Langs de voordorpen Engwegen, en Schoonbron kwamen we echt in Schin op Geul, via het bos cq. berg kwamen we in Oud Valkenburg langs” kasteel  Schaloen”, dit is het eerste kasteel dat redelijk op de foto kon de meesten staan verscholen achter de bomen. Weer verder door bos en akkers op naar Scheulder, hier zetten ze net een bord buiten koffie met vlaai 2,50 euro, nou daar gingen we niet aan voorbij, dus koffie pauze 9 km gelopen dus het mocht.

Hierna kwamen we door een gebied waar ze bomen kweken, allerlei soorten en in allerlei grootte hele akkers vol, prachtig gezicht. Langs Groot en Klein Welsden naar Cadier en Keer hier was het broodjes tijd, geen lunch mee en we kwamen langs de bakker.

Omdat in mijn schoenen een torntje in de binnenvoering komt vraagt Leo naar een schoenmaker en ja hoor, een schoenmaker aan huis misschien wil hij helpen, wij er op af, en hij wil wel maar kan het niet maken. Nu heb ik er met lopen geen last van maar ja hoe lang houden die schoenen het vol??
Op naar Maastricht door dit schoenmaker verhaal verkeerde route opgepikt “Vanuit Cadier en Keer kun je nl. direct naar Visé, of naar Maastricht, 6 km gelopen en we staan bij Gronsveld ook een buitendorp van Maastricht maar toch verkeerd, met wat vragen en de GPS weer de goede richting op en waren we later dan gepland om half vijf bij Tante Cor.

Eerst aan de thee, toen gedoucht en gewassen (heel de badkamer hangt met was), tante Cor had na ons stukje van gisteren noch gevraagd of er wasmachine was maar die was er niet, vind ik niet erg een badkamer met afsluitbar wastafel is goed genoeg.

We gaan nu eten en vanavond naar de film in de gemeenschaps ruimte " een film over Maastricht van 1920 tot 1970" morgen gaan we ons beraden wat te doen met m'n schoenen wat is wijsheid, wie het weet mag het zeggen.
Morgen hoor je meer over deze story

groetjes Nanda en Leo

1. Agaath:
    21 mei 2011
    lopen en afwachten negeroide mensen lopen altijd op blote voeten jaar in jaar uit IDEE
  2. piet en annie:
    Hoi pelgrims,
    Geweldig om te kunnen volgen hoe het jullie vergaat. We leven alle dagen met jullie mee. We zijn redelijk bekend in Zuid Limburg (kennissen in Wylre aan het Geuldal) en dan is het leuk om te lezen welke route en welke dorpjes jullie allemaal doortrekken: "een pelgrim moet verder".
    Blijf vooral gezond: dat is onze wens.
    Groetjes Annie en Piet
  3. Vera & Marian:
    21 mei 2011
    hey doorzetters,wat geweldig om allemaal te volgen,en idd lopen er *bosjes* mensen op bloten voeten.En als er af en toe koffie en vlaaien zijn komen jullie een heel eind.P.S. we denken dat we gewonnen hebben van de vijver,het waterniveau is niet meer dalende.
    Heel veel groetjes en veel wandel plezier toegewenst.
  4. Marian:
    21 mei 2011
    Hallo Leo en Nanda, 282 kilometer zie ik op jullie "teller" staan. En al in Maastricht, een leuke,mooie oude stad. Daar hebben jullie natuurlijk ook oog voor. Ik kan je geen advies geven wat betreft je schoenen, maar weet wel dat zoiets héél fustrerend is. Maar misschien houden ze het gewoon wel vol..... Hoelang is de gehele tocht eigenlijk? Of willen jullie daar nog even niet aan denken en gewoon genieten van elke kilometer die jullie afleggen. Weer wens ik jullie goede loopdagen en ik blijf jullie volgen, Marian