woensdag 18 mei - Sittard - Ransdaal

18 mei 2011 - Voerendaal, Nederland

Goedenavond allemaal,

Sittard uit liepen we langs de zeven statie weg en de kapel van Rosa de beschermheilige van Sittard,ook konden  we direct merken dat we echt in Limburg zitten, want er was geen weg vlak vandaag, nu dus via Windraak langs  Munstergeleen naar Puth leuke bos wandeling met veel hoogte verschil zelfs een trap van 33 treden moest het hoogte verschil overbruggen.

In Puth even langs de bakker annex slager voor een lunchpakket want dat kregen we vanmorgen niet mee. Daarna kwamen we langs kasteel Terborg, en dat had een gasterij die open was, wij aan de koffie met limburgse vlaai inmiddels scheen de zon, en we konden niet voor vieren bij onze hospita terecht, dus alle tijd. De route ging verder langs veel holle wegen (dit zijn uitgesleten wegen door mens, vee en water waar de beplanting op oog hoogte of hoger is.) naar Spaubeek,daarna naar Grijzegrubben en Nuth. Vlak voor Grijzegrubben hebben we ons broodje opgegeten bij een vliegveldje voor modelvliegtuigen, waar ze net gingen vliegen. Langs de weg vind je hier veel wegkruizen of kapelletjes.

Na Nuth kwam Wijnandsrade toen Brommelen en Weustenrade, Retersbeek en Voerendaal. Het loopt in Limburg anders de omgeving toch wijds door veel akkerbouw maar de horizon is altijd hoger of lager en iedere keer anders prachtige omgeving waar lopen genieten is.
In Voerendaal aangekomen eerst even naar de Aldi voor eten, toen naar het informatiebord, bleek het adres waar we slapen in Ransdaal te liggen ruim 3 km verder op langs een sterk stijgende en dalende weg, een schattig dorpje zoals Lut maar dan op z'n Limburgs.

Viel even tegen maar driekwartier later een hartelijk ontvangst door de heer des huizes.
Ons slaapadres voor morgen hebben we al geregeld, en ligt boven op de Keutenberg, in het volgende stukje horen jullie wel hoe we dit beleefd hebben.
Prettige avond allemaal en tot morgen.
Nanda en Leo

1. frans en Marion:
    18 mei 2011
    he wandelaars, alles goed zo te zien. En ehhh je komt nu in het land waar het bier het lekkerst is. Limburg en Belgie. Dus dat wordt extra genieten. Je hoeft in Belgie niet bang te zijn, want de vrouw van Dutroux zit nog altijd vast en ik heb mij laten vertellen dat het nu tot half november mooi weer wordt. geniet en tot de volgende update
    Frans