Donderdag 23 juni Tonnere-Chablis

23 juni 2011 - Chablis, Frankrijk

Nu we zelf voor het onbijt moesten zorgen hebben we dat gelijk goed gedaan eitje, jus o'range, yochert, en nog lekker brood van de bakker gisteren.

De zon scheen toen we opweg gingen, maar het waswel fris, eerst naar de bakker voor lunchbrood, en toen op weg, de stad uit en het eerste stuk door het bos omdat de weg te druk is in de spits, zo liepen we door de akkers en redelijk paralel aan de TGV treinbaan, nou die racen er over vooral als je er dicht bij bent. Zo kwamen we in Tissey aan, inmiddels was de zon achter de wolken verdwenen en kon je de regen weer grijpen.

Via Tissey naar Collan weer langs het bos en door de akkers, zagen we weer een hert weg vluchten voor ons en het uitzicht was weer prachtig ook al was het donker weer, zo liepen we Chablis en kwamen we weer volop in de druivenvelden terecht, ook werd het klimmen en dalen weer steiler.

Vlak blij Chablis het was inmiddels half 1, was er een picknick veld, daar hebben we geluncht, de tafels stonden onder de bomen en opeens een hoop gekraakt valt er een dode tak uit de boom op Leo z'n hoofd, die vloeken en wij lachen en we kwamen niet meer bij.

Eenmaal in Chablis was de toeristinfo nog dicht, gewacht tot half 2, maar de info ging niet open, wij naar de Mairie, die was tot 4 uur dicht, zagen we mannen van de gemeente lopen, wij erop af, en Phillip was de pieneut die moest ons helpen. Hij eerst bellen, werd niet opgenomen, ging de sleutel halen, maar kwam zonder sleutel terug, de mevr. van de Gite, was een weekje met vakantie dus Gite dicht, werden we naar de toerist info gestuurt, die was inmiddels wel open, konden we 2 tenten krijgen, maar voor ons geen optie, hotels, geen optie kamers 90,00 euro.

Inmiddels was het al 3 uur, van alles werd geprobeerd maar niets lukte, uiteindelijk zijn we opgehaald door een meneer die ons 14km van de route af bij een marchall heeft afgezet en die marchall zet ons morgen weer in Chablis af, we mogen niet zelf koken, maar als we gedoucht zijn moeten we beneden komen, we wachten het af, het zal wel goed komen, het is inmiddels half 6 niets van Chablis gezien, nog niet uitgerust, maar morgen vast weer een ervaring rijker, jullie horen nog.

Tot morgen groetjes Nanda en Leo

1. anki:
    hoi hoi

wij gaan naar chablis voor de gande rencotre des 2cv.Dit grote feest van 5 dagen vindt eind juli plaats. Kijken jullie even of ik er kan fietsen???
    KNUS
    Anki en Jack
  2. frans en Marion:
    23 juni 2011
    zo drie dagen in een, er was al lichtelijk paniek waar de teksten bleven. Maar Chablis,oef dat is lekkere wijn, dus jullie zitten goud...... jullie nemen er toch nog wel een paar he en ehhh bestel maar een paar dozen, stuur ze naar Hillegom en wij rekenen, ooit, wel eens af.
    Doe voorzichtig en blijf genieten.
    Frans
  3. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    23 juni 2011
    Ja mensen ook mijn reactie was "hmmm lekkere Chablis, daar wil ik ook wel mee gestraft worden. Maar niet door donker weer met een regenlucht lopen. Eén troost, ik ben momenteel in Holland en het regent hier pijpestelen. Maar jullie lopen het mooie weer tegemoet, een schrale troost, maar wel een warm vooruitzicht. Overigens dat verhaal van het wakker worden door een brullende leeuw vond ik een gouwe. Sterkte maar weer tot de volgende mail
    Catherine.
  4. Rita:
    23 juni 2011
    tja, bij Chablis denk ik als eerste aan een lekker wijntje. En na al jullie geploeter zou ik zeggen...neem het ervan, trek die fles maar open, er komen nog genoeg dagen van water en brood.
    Geniet morgen maar weer van een lekkere dag met nieuwe verrassingen.
    groetjes Rita
  5. frans en Marion:
    26 juni 2011
    Tis zondag 26-6 en als sinds donderdag geen nieuwtjes. Is dat de invloed van de Chablis of het feit dat jullie ff geen Internet hebben? Nou als ik de route doortrek (ik zorg wel even voor het nieuws voor jullie meer dan 100 volgers) dan zijn jullie na Chablis inmiddels Auxerre voorbij en zitten jullie vandaag zondag 26-6 in Vézelay, mag je een nieuw boekje pakken en gaan jullie in een week of 3 naar St. Leonard. Klopt dat? Nou geniet en wandelse.