Donderdag 28 juli - Rocamadour - Gourdon

28 juli 2011 - Gourdon, Frankrijk

Hallo,

Gisterenavond pizza gehaald en bij onze kamer buiten op het terras opgegeten, daarna nog 'n rondje camping gedaan en slapen. Vanochtend zelf ontbijt gemaakt want bij het hotel konden we pas om 8.30 uur ontbijten. Dit hield wel in geen thee drinken en geen koffie water mee.

We lopen Rocamadour uit langs de oude weg het is nu nog stil er is geen winkel open, zelfs de hotels stralen nog rust uit. Rocamadour ligt niet een zo hoog (257 mtr.) maar de bergen zijn heel stijl een dal is er niet. Lopen we eerst nog op 'n redelijkbrede weg al gauw lopen we op 'n bergweg van schouder breedte, aan alle bij de kanten rotsen, het heeft wel wat van de Dolomieten 'n heel ander gebied dan we tot nog toe hebben gehad we klimmen en dalen niet echt. Prachtig om te lopen na 6 km komen we langs visvijvers met 'n visrestaurant maar helaas datis niet open omhalf 10.

Toch maar gebruik gemaakt van het terras om wat te rusten en we vervolgen onze weg op asfalt gaan de rivier L'Alzou over we komen wat wandelaars tegen maar dat zijn dagjesmensen en na 'n poosje gaan we het bos weer in, lopen km in de middel of no where geen huis of iets dergelijks te zien, hebben nog even willen rusten in het gras maar ik zat al gauw onder de mieren geen sucses dan aan de wandel maar weer. Net als ik denk wel wat eentonig zo'n weg, moeten we er af en 'n waterloop in steil en vol stenen er kwam geen eind aan.

We steken 'n grote weg over lopen er 'n poosje langs en zien dan 'n bordje bar broca, eerst zien dan geloven zegt Leo, we moeten er 500 mtr voor om en weer terug maar we hebben koffie gedronken het was meer een brocante handel (Stiefbeen en Zn.) Erik-Jan hier staan nog wat brommers voor je en voor Anki nog wat Citroëns. We zien wel leuke dingen maar de rugzak is te klein. We gaan door naar Le Vigan het eerste stadje van vandaag we koem ook weer war in de bewoonde wereld, hebben weer meer uitzicht dan bomen alleen.

Vlak voor Le Vignan kamen we 'n meer tegen waar we ons broodje eten, Le Vignanis klein en oud maar leuk om te zien, we moeten nog 6 km. als we het dorp uit zijn en 'n bos door zien we ineens Gourdon liggen het steekt overal bovenuit. Mooi om te zien, we zien het maar heel even en dan is het weer weg allemaal bomen er voor. Eenmaal bij Gourdon loopt de route eerst om Gourdon heen zodoende zijn we pas om half 5 bij de toeristinformatie die belt voor de Gite en er is plaats, wij eerst even wat drinken en op naar de Gite niemand aanwezig gebeld naar 06 ingesproken, nog 15 min gewacht niemand te zien, weer naar de toeristinformatie gebeld blijkt de sleutel onder de mat te liggen. Had dat gelijk gezegd, 1 sleutel voor 3 deuren de keuken, de slaapzaal en de badruimte. Al met al 31 km vandaag.

Een redelijk nette Gite aan de route want morgen gaan we de GR 652 op, na het douchen in het stadje gegeten er was braderie en veel toeristen, we zien onderweg nu veel Nederlandse auto's en ook hier hoorde je regelmatig Nederlands spreken, we hadden geen internet, dus moeten jullie 'n dag langer op onze belevenissen wachten.

Groetjes want we gaan pitten, tot morgen Nanda en Leo

1. bep en dik keizer:
    30 juli 2011
    Zo te lezen eindelijk mooi weer!!! Het lopen gaat jullie nog steeds heel goed af, zelfs het dagje Rocamadour was er weer een wandelen. Wel gezellig die klein markten en brocante, de rugtas behoed je wel voor 'onnodige' aankopen :-)
    Groetjes,
    Bep en Dik