Vrijdag 29 juli - Gourdon - Les Arques

29 juli 2011 - Les Arques, Frankrijk

Weer opgestaan met de zon Leo naar de bakker en ik ontbijt maken, zo gingen we om 8.00 uur op weg en koffiewater mee de sleutel weer onder de mat en lopen het was 'n ontspannen dag met makkelijke wegen, de route wordt goed aangegeven we lopen echt op de markering, met de GPS als ondersteuning. We hebben van deze route geen km indicatie, we toetsen 'n routeplaats met 'n gite d étappe of toeristinformatie aan in de GPS deze gaf aan 20 km dat is dan hemelsbreed, in het echt ongeveer 25 km denken wij dan, werd gisteren 31km en vandaag zien we wel.

Na 'n poosje lopen we nog steeds via de markeringen maar ik snap niet waar we lopen op de kaart, tot we bij l'Abbaey komen de route staat niet goed op de kaart we lopen langs de rivier en de D673 maar we komen uiteindelijk aan in Salviac hier loopt de D673 dwars door het door smalle straatjes en ook nog 'n bocht en 'n helling, we drinken koffie op het pleintje voor de kerk en zien enorme vrachtwagens voorbij komen met oude stoommachines, er is in de buurt vast 'n stoomfestival.

Het is inmiddels lekker warm en we gaan weer op weg lekker relext het laatste stuk weg in weer lastig steil omlaag en stenig, maar om half viet zijn we in Cazals op naar de touristinformatie en dan komen de problemen in de hele regio geen kamer meer vrij alles complet ivm. het festival de dame op de toeristinformatis spreekt deze keer alleen maar Frans, ze kan wel 'n tent voor ons regelen, maar wij hebben geen matje en geen slaapzak, wij vinden dit geen optie, maar we begrijpen elkaar niet helemaal, dan bedenkt ze 'n oplossing in de bar ernaast zit 'n Nederlander die daar woont en Frans spreekt en die neemt ze mee als tolk, en dan komt alles in 'n stroomversnelling, we kunnen bij hem slapen, moeten we alleen nog 6 km lopen, neemt hij de rugzak vast mee, hij draagt ook 'n oplossing aan voor morgen.

Het is inmiddels half 5 eerst wat gedronken en de boel even op ’n rijtje gezet want het overliep me allemaal wat, geld aangevuld wat te snaaien gekocht en op weg, om kwart over 6 na 34 km zijn we op de plaats van bestemming "Residence Le Magnolia " van Berdien en Vincent Oostvogel "vakantiehuis en kookworkshops" het vakantiehuis is vol maar we mogen op hun eigen logeerkamer slapen, hun plannen voor die avond zijn naar de nachtmarkt in Montcabier, hier gaan ze eten we mogen mee, dus vlug douchen en op naar de markt, dit is geen markt zoals bij ons maar allemaal eetstalletjes met in het midden allemaal lange tafels en banken, Berdien had 'n picknick mand mee met borden, glazen en bestek inclusief tafelkleed, plaatsje gezocht tafel gedekt en begonnen met knoflooksoep, salade met pate van eend en gans, slakken (heb ik geproefd Leo niet) 'n stuk vlees van de BBQ met wat frietjes, geitenkaas, walnotencakejes, en Leo en Vincent nog ijs. Met 'n lekker wijntje erbij je kan ook met plastic borden,glazen en bestek eten maar dit gaat beter.

Onderweg van en naar de markt zie we nog reeën langs het bos, en om half 12 zijn we thuis vlug naar bed en morgen slapen we uit.

Het was ’n lange maar toch erg leuke dag groetjes Nanda en Leo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. catherine de Zinger ontmoet bij Toon en Ida:
    30 juli 2011
    Hall Nanda en Leo, wat een gewldige oplossing, slapen en eten alles ineen. Volgens mij hebben deze mensen met een artikel in de Maison en France gestaan. Ja, Racamadour is net als b.v. Lourdes en Carcassonne, veel winkeltjes echt ingesteld op het massa tourisme, kijk je daar doorheen dan zie je vaak nog wel de mooie oude huizen en straatjes.
    Nu het wordt vandaag een kort mailtje want ondanks dat ik niet met jullie meeloop voel ik ook mijn benen. VOORLOPIG MOOI WEER.
    Groetjes van Catherine en Thomas.