Zaterdag 30 juli Les Arques - Touzac

30 juli 2011 - Touzac, Frankrijk

Vanochtend om 8.00 uurr wakker zachtjes de rugtassen gepakt want alles was nog stil, Leo heeft even geïnternet want Vincent had internet zonder sleutel, kan dus mooi even gebruik maken.

Om half 9 ook de rest wakker, koffie gedronken en Vincent bracht ons naar Frayssinet-le-Gélat, bij de bakker dit moest wel anders werd de route te lang het werd 24 en anders 33 km dit was gisteren al bekend dat hij te lang zou zijn maar er was geen slaapplaats eerder, Vincent heeft nog even uitgezocht op internet waar we precies moeten zijn zodat we geen ommetje hoefde te maken. Vincent en Berdien nogmaals hartelijk dank dat jullie ons zo spontaan onderdak aanboden en ons zo’n gezellige avond lieten meemaken op de markt.

Bij de bakker afscheid genomen en gelijk onze lunch gekocht en op weg naar Montcabier waar we gisterenavond waren, onderweg wat gehuchtjes waar we de naam niet van kunnen achter halen en door veel boswegen die redelijk vlak bleven kwamen we om half 2 in Montcabier het was weer prachtig weer 30 graden ongeveer, van het feest van gisterenavond was niets meer te zien. Wij hebben onze lunch gegeten, door gelopen langs de bosrand naar Saint-Martin le- Redon hierna moeten we het dal over steken en lopen 'n poos vlak, maar daarna moet we weer klimmen naar Cavagnac hier lopen we langs en daarna dalen we door de druivenvelden weer naar het dal van de Lot.

We komen bij Touzac en moet over en soort smalle hangbrug over de Lot naar Touzac en aan de linkerkant komen we direct al chambre d’hotes Mado tegen dit zijn Marokkaanse vrouwen die ons onthalen met ’n biertje we kunnen niet mee eten maar gaan in het dorp eten, hier hebben ze ook internet dus kunnen we ook julie het dagverslag weer sturen.

Voor morgen hebben we geen kaart maar lopen op de markeringen en de GPS duim dus dat dit goed gaat groetjes en tot morgen.

Nanda en Leo

1. Joop Nota:
    30 juli 2011
    Hallo Leo en Nanda

We hebben jullie dag verslagen van deze week gelezen. Wat een belevenissen iedere dag weer. Wat fijn dat het nu mooi weer is, geen handschoenen meer aan en niet meer soppen in de schoenen. Het is goed te lezen dat het iedere keer lukt met overnachten en dan zoals jullie het troffen bij de nederlanders Vincent en Berdien wat gezellig,dat is dan treffen. Akke en ik hopen dat het jullie ook verder goed mag gaan met veel mooi weer, ook niet te warm, en nog vele goede ontmoetingen mogen hebben. Het is heel mooi om jullie pelgrimstocht zo te kunnen volgen, het is zo herkenbaar.Het is net of lopen we op afstand nog mee.

Groejes Joop en Akke
  2. Vincent Oostvogel:
    30 juli 2011
    Hallo Nanda en Leo.
    Succes met jullie voettocht. Respect hebben we ervoor! Jullie zijn gezellige gasten en we hebben tussen het eten en de wijntje(sss) veel lol gehad. Ik hoop dat jullie de reis helemaal afmaken en dat onderdak geen probleem zal zijn.
    Bon voyage! Berdien en Vincent
  3. Ad en Lies de Klerk:
    31 juli 2011
    Heb net weer eens na een tijdje afgestemd op jullie website. Gelezen dat jullie nog al wat natte dagen achter de rug hebben.Nu hier is het niet veel beter. Het gaat echter nog steeds volgens plan en tijdens zo'n wandeltocht is het ook wel eens afzien zo is het nu eenmaal. We spreken uit ervaring want wij hebben indertijd de GR 5 gelopen en zijn toen tot het meer van Geneve gekomen. Alleen wij deden het niet in een ruk.Welnu Leo en Nanda volhouden en blijven lachen want als de wandeling helemaal is voltooid zal je daar best een goed gevoel aan over houden. Groetjes Ad en Lies
  4. Rien en Magda.:
    31 juli 2011
    Hoi Leo & Nanda.
    Gelukkig hebben jullie beter weer.Hier kwam om 3 uur.
    de zon weer te voorschijn eindelijk.Het zijn leuke mensen die Vincent en Berdien daar hebben jullie het mee getroffen.Ik wens Jullie verder weer een voorspoedige tocht.Gr.Rien & Magda.