Woensdag 27 juli - Figeac - Rocamadour

27 juli 2011 - Rocamadour, Frankrijk

Goedendag familie, vrienden en bekenden,

Hebben we 'n vrije dag worden we vanochtend om half 6 op geschrikt door gebons op de deur, allemaal wakker, we sliepen op 'n kamer met 7 personen waarvan er 5 frans spreken dus hebben we het reageren, aan 'n ander overgelaten, maar wakker waren we wel nog even omgedraaid en om half 8 ontbijt, de rest ging wel lopen en wij moeten toch ook de gite uit. We ontbijten met z'n zessen in 'n antiekwinkel aan de overkant heel chique met ieder 'n eigen koffie of theepot en yochurt uit 'n potje met 'n theelepeltje jam daar hebben we maar van bij gevraagd want droog brood eten is 'n beetje te gek.

Om 9.00 uur verlieten we als laatste de gite en wandelen door de stad naar het station en kopen vast een kaartje voor de trein die vertrekt om 11.17 uur alle tijd dus, vlak bij het station is hotel/restaurant/bar St. Jacques en daar gaan we koffie drinken. Ze hebben daar ook internet en omdat dat gisteren niet wou lukken gaan we heel relext de spullen versturen en de reacties lezen. Allemaal weer bedankt voor jullie trouwe berichtjes we genieten er steeds weer van.

Het is inmiddels schijnt de zon en wordt het warmer en we gaan het laatste kwartier op het station op 'n bankje in de zon zitten, dan komt de trein hij is niet groter dan 'n bus en er zit niet veel volk in. Na 40 min. komen we in Rocamadour aan dat denken we dan, het station heet wel Rocamadour maar we moeten 2,8 km lopen voor we in het plaatsje zijn, valt even tegen maar we hebben gelukkig onze wandelschoenen aan dus draaien we voor die km onze hand niet om en de zon schijnt vandaag wat willen we nog meer.

Eerst komen we bij Rocamadour l'Hospitalet en daar hebben we 'n hotel geboekt, want hier is het begin van de rondwandeling van 2 á 3 km door Rocamadour. Gites zijn er niet hier en de eerstvolgende ligt op 3 km bovendien weten we nog niet of hij op de route van morgen ligt. Dan maar 'n eenvoudig hotel naast de camping en midden in het centrum van het gebeuren tenslotte is het een rustdag.

Prachtig weer en in korte broek en mouwen aan de rondwandeling begonnen, het ziet er indrukwekkend uit, maar de sfeer valt tegen het lijkt Valkenburg of Volendam wel, hardstikke druk. Veel souvenierswinkels en restaurants het plaatje is zo tegen de rotsen gebouwd, echt het bekijken waard, we lopen wel 200 traptreden op en zigzaggend naar boven de kruisweg van 12 staties naar het chateau. Het is niet zo als in Conques, daar voel je de sfeer van de middeleeuwen.

Morgen lopen we via de GR 6 en de GR 64 naar Gourdon en daarna wordt het de GR 652 naar Condom waar we dan weer op de Via Podiensis GR 65 lopen.

Morgen weer meer

Groetjes Nanda en Leo

1. Rien en Magda.:
    30 juli 2011
    Hallo tippelaars.
    Het heeft toch geholpen dat ik voor jullie geduimd heb voor beter weer.Hier is de zon op de bon.Nu wordt
    het Maandag beter eerst zien dan geloven.We houden de
    zonzijde.Groetjes en loop ze lekker Rien & Magda.