Donderdag 2 juni Matagne-la-Petit - Olly-sur-Viroi

Goede

middag luitjes,

We sliepen gisteren in een bijgebouwtje van een oud klooster, en in die gebouwen zijn de muren zo dik dat er helemaal geen verbinding kan worden gemaakt met internet, maar na dat ik het stukje had geschreven is Leo als nog even buiten op eeen bankje gaan zitten, en ja hoor het kon nog worden verzonden.

We hadden een goede nacht ik was om 6 uur wakker dat is gewoon, en om half 8 opgestaan, ontbeten en op weg, Ik zit echt overal onder de blauwe plekken en schrammen, maar ze doen geen zeer, Leo z'n been was wat stijf maar dat loopt hij liever los, dan dat hij een dag rust. We hebben voor de makkelijste weg gekozen over de weg, mijn bovenbenen geven wat spierpijn en ook ging m'n rugzak na een uur toen schoot het in de kramp. We waren toen net bij Vieres-sur-Viroin aangekomen, en daar ophet park in de zon koffie gedronken, om half  12 waren we al in Olly-sur-Viroin, en daar was in het centrum een rommelmarkt, dus eerst naar het hotel de rugzak afgezet, en terug naar het dorp, via de kortste weg nl. de toeristische spoorlijn, de trein kwam net voor bij dus het kon geen kwaad, zo gaat dat hier.
Om 12,15 zaten we aan de koffie op een terras, daarna de markt over, streek biertje genomen met een broodje sausijs, en mensen kijken, we waanden ons nog even in Raiman is laat we zagen nl. tante Es,  daarna grote zak friet, en om 3 uur zou er muziek zijn op het plein,  we gingen vandaag vooral van terras naar terras, vooral mensen kijken ook Robin Hoed kwam nog voorbij affijn ogen te kort, die 10 km was een goed idee.

Matagne-la Petit is net Lutjewinkel, niets te doen en als je dan alleen een bed hebt is een rustdag een verveeldag, nu zitten we in een hotel ik kan niet weer geven wat voor sfeer, maar we kunnen op het balkon zitten ook al is het stoffig en grijs, we hebben  een douche met hydrojets ook al weten we niet precies hoe ze werken beneden brandt de openhaard ook al is het buiten 25 graden. kortom van alles te beleven, en te genieten, dus toch een echte rustdag.

Morgen zien we wel waar we belanden Leo wil naar Rocroi en ik naar  Oignies-en Thiérache.We zien wel we moeten naar door het bos en ik ben m'n vertrouwen een beetje kwijt in de bospaden ook weet ik niet hoe m'n schouders het houden.
Maar vandaag was een top dag mede door het weer, en morgen laten we over ons heen komen, we zijn voorzichtig.
groetjes Nanda en Leo

1. Rien en Magda.:
    2 juni 2011
    Wij hebben jullie mail gelezen en mensen kijken is o zo leuk.We hebben bewondering voor jullie want het is niet niks wat jullie gaan doen.We wensen jullie veel succes en gezondheid toe op jullie tocht.We blijven jullie volgen.Gr.van rien @ Magda Knol.
  2. bep en dik keizer:
    2 juni 2011
    Zo te lezen een relax-dag!!! Helemaal fijn, geniet ervan, want na zoveel afzien is het heerlijk om even gewoon van terras naar terras te gaan.
    liefs,
    bep en dik
  3. annet van der snoek:
    5 juni 2011
    hoi leo en nanda, heb alles nog eens achter elkaar gelezen! wat een tocht ...maar het lijkt me wel heel leuk om zo het landschap steeds te zien veranderen...lekker dat het nu weer goed gaat met de voetjes van nanda...blijf jullie volgen!
    doei xxx annet