donderdag 6 mei Vlist - Bleskensgraaf

6 mei 2011

Goedenavond allemaal,

Na een dag van weinig km waren we toch moe en lagen al om 9.00 te bed in onze blokhut, omdat de rest van de voorzieningen net als een camping waren, was het vannacht koud piezen, verder prima geslapen,om 8.00u ontbijt en toen van start, eerst naar Schoonhoven waar we een dongel hebben gekocht en wat nieuwe dunnere sokken,ik heb nl wat dikkere voeten, waarschijnlijk daardoor blaren.

Daarna over met de pont naar Nieuwpoort en via Liesveld en Groot-Ammers  de Donk en Bleskensgraaf.

Niet de gezelligste route, wel het eerste stuk, en tot Groot-Ammers liep het wel leuk, we kwamen ook ooievaars nesten tegen, maar daarna heel veel polder, aan je ene hand water (zonder bootjes) en aan de andere hand kaal grasland, zonder bankjes dus maar gepicknict in het gras onder aan de dijk.

In Bleskensgraaf een aller liefste hospita, ze heeft onze kleren zelf in de wasmachine gewassen, het dorp heeft hier morgen rommelmarkt, en dat is niet ieder voorzich maar voor de clubs, iedere inwoner zet vanavond z'n spullen aan de straat dat wordt ophaald, en vanavond al op de kramen uitgestalt, vannacht lopen er wachten , zodat morgenochtend om 8.00 uur de verkoop kan beginnen.

Morgenochtend om 8.00u ontbijt en dan op weg naar Gorinchem, of te wel Gorkum.

Tot horens Leo en Nanda

1. Dory:
    6 mei 2011
    Hoi Nanda en Leo, gezellig om jullie berichtjes ´s avonds te lezen en vooral dat het goed gaat. Gelukkig geen gevolgen wat betreft je blaartjes.
    Het lijkt me ook heerlijk dat jullie het zo treffen met slaapplaatsen en vooral met de onverwachtse wasserete. De vooruitzichten zijn nog steeds mooi weer dus geniet er van en veel loop plezier, gr. Dory
  2. anki:
    7 mei 2011
    Hoi hoi
    gaat goed met jullie, fijn. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Toevallig was gisteren met "de wandeling" hella onderweg met drie bekende nederlanders op een stuk van jullie route.
    Succes en veel wandelplezier.
    Knus.
  3. José&Han:
    9 mei 2011
    Landgenoten!
    Ik ga er wèl vanuit dat er toch vast nog eerst wat gerommeld is op die markt!? En dat er beslist iets gevonden is dat nu ergens in 1 van de 2 rugzakken mee op reis gaat...? Al zijn het maar postzegels! Daar is altijd wel een gaatje voor te vinden maar dan moet de rugzak wel droog blijven reeds!
    Groeten van, zegt U maar Dolf als het ware.