maandag 16 mei Ell - Maaseik (België)

16 mei 2011 - Maaseik, België

Hallo Volgers,

Vanochtend ontbeten met Lei en Nel, nou blijkt Lei een limburgs dialect van Leo te zijn, zo leer je iedere keer wat bij. Om half 10 vertrokken met droog maar somber weer het was ook fris dus jassen en lange broeken aan.

Vanuit Ell waar we weer vlug op de route zaten, langs diversen paden op weg naar Hunsel, we lopen langs veel asperge velden, ook doperwten hebben we vandaag gezien, vanuit Hunsel naar Ittervoort en door naar Thorn het witte dorpje (Leo is daar ooit geweest met een misdienaars reisje) hier hebben we de abdijkerk bezocht, en een diavoorstelling gezien over het ontstaan van het dorp een oud feministisch bolwerk ooit woonden er alleen vrouwen. Ook nog veel oude gebouwen heel mooi.

Na Thorn werd het koud en veel tegenwind af en toe miezer,maar de poncho's hoefden niet aan.We kwamen al gauw in België, en via Kessenich en Geistingen, langs de Maas en Ophoven naar Maaseik.

Het was een weidslandschap goed te overzien, en omdat het koud was konden we goed doorstappen, ook m'n voeten deden weer wat ze moesten en ik liep lekker. De zusters van de Liefde zitten in het centrum van Maaseik in een oud klooster, we werden welkom geheten door zr. Marie Jeane kregen een stempel in ons paspoort en de sleutel van de kamer en buiten deur, maar geen koffie of thee, na de douche (Leo warm en ik koud) zijn we gaan eten, de meesten tentjes waren dicht of heel duur, dus het werd het frietkot, maar met nederlandse mayonaise, nog een biertje meegenomen voor vanavond.

Al met al een goede dag, nu draadloos internet, dus even wat foto's bewerkt enzo, want we zijn hier als enige, liggen nu in bed dit stukje te schrijven, want het is koud, we zijn duidelijk nog geen echte pelgrims want die kunnen al die ontberingen beter aan.

Morgen weer terug naar Nederland naar Sittard.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties we lezen ze met plezier.

Welterusten allemaal en tot morgen.

PS. hoop dat Leo niet door z'n bed zakt want dat maakt rare geluiden.

1. Agaath:
    16 mei 2011
    dan maar op de grond met dat matras en dicht bij elkander zijn jllie ook snel warm doei doei
  2. ab en ciska:
    Hallo Leo en Nanda,

Knap dat jullie al zo ver zijn gekomen maar het is nog een heel eind. Toevallig hebben we ruim een week geleden twee etappes van het Pieterpad gelopen met Ton en Danny en Jaap en Corrie. We zagen toen ook het schelpsymbool van het pelgrimpad gedeeltelijk op de route van het Pieterpad en zijn jullie dus al een stukje vooraf gegaan. Ons eindpunt was Sittard waar jullie nu ook naar toe lopen. Een leuke stad met een gezellige markt waar ongetwijfeld voldoende eetcafe's zijn. Ik hoop dat het blarenbal voor jullie geeindigd is en dat het vervolg van jullie avontuur voorspoedig zal verlopen.

gr. ab en ciska
  3. gerard en corrie dubois:
    hallo leo en nanda,

wat gaaf dat jullie hier aan begonnen zijn. we hoorde het vanmorgen van buuvie. We zullen jullie zo af en toe volgen. heeft Leo goed geslapen op zijn bedje?

heel veel succes!
  4. jacques en lies:
    17 mei 2011
    hallo sportieve Lutters !!
    eindelijk even een berichtje van ons; prachtig alle belevenissen , heerlijk om te lezen; zelfs Belgie hebben jullie al bezocht; Leo nog bedankt voor de plaatjes; ben de 15 e weer een jaartje ouder geworden, 36 nu dus; volgende week reageren we wel weer; sterkte en sukses samen!!!!
  5. Vera & Marian:
    Hey Leo en Nanda,
    volgende keer eerst even op je knieen voor je een bed in een klooster instapt,voorkomt misschien een hoop *rare* geluiden.
    De vijver heeft zijn laagste punt bereikt,hij zakt niet meer.
    Het gat zit ongeveer 10 cm boven waar we het vorige gevonden hebben,dus nu zoeken en plakken.
    Heel veel wandel plezier,en fijn dat je voeten het weer doen.Hoe gezond en lekker , bier en friet met mayo yummmm.
    Dikke knuff Vera en Marian