Maandag 5 september Sahagún - Reliegos

5 september 2011 - Reliegos, Spanje, Spanje

Gisteren was echt 'n rotdag en niet alleen voor ons, in de refugio bleken duistere figuren rond te lopen, want bij 'n Spanjaard die uit de douche kwam, bleek zijn portefeuille leeggehaald te zijn, hij belt gelijk de politie en die zijn de hele middag en avond in de hal van de refugio gebleven. Wij hebben onze portemonee altijd in onze zak en en we douchen om de beurt dus onze waardevolle spullen staan nooit alleen, als we de stad in gaan hebben we ze altijd mee.

Vanochtend na wat gelanterfant om half negen bij de bank en na 'n cheque en dubbel cheque kreeg ik m'n pas terug nu weer activeren, we kregen wat telefoon nrs, maar die bleken niet te kloppen, we zijn om kwart over 9 gaan lopen en hebben in de loop van de dag de telefoontjes gepleegd om mijn pas weer te activeren, dit is gelukt nu moeten we nog geld op nemen dus de finishing touch komt pas over 'n paar dagen.

Toen we Sahagún uit gingen liepen er mensen met handschoenen, dat deden wij niet maar het was wel fris. Eenmaal de stad uit was de route weer net zo als gisteren en eergisteren graanvelden en nog eens graanvelden, de eerste 10 km gingen naar Bercianos, hier hadden we gisteren willen aankomen, maar goed nu zijn we er toch, we komen bekenden Spanjaarden tegen en als we aan komen gaat net 'n herder met schapen weg gauw nog 'n foto maar of het wat lijkt weet ik nog niet. Na de koffie met appelwalnotentaart (voor Leo) en tortilla voor mij gaan we richting El Burgo Ranero 8 km, deze weg lijkt het zelfde maar we komen 'n stalletje tegen met pruimen (reine claude) erg lekker stop 'n tasje vol en betaal wat je wilt. Er worden erg veel wegen aan gelegd in de omtrek en nu is er zomaar 'n waterplas met riet en watervogels, zelfs 'n hut voor vogels te kijken is aanwezig er loopt 'n lepelaar in de plas maar ver weg, voor de Spanjaarden is dit byzonder maar bij ons lopen regelmatig de lepelaars in de sloot achter de tuin.

Zo komen we via 'n asfaltweg in El burgo Ranero (8 km)aan nu lopen we in het dorp op 'n keienweg is weer eens wat anders, we eten 'n broodje en beraden ons het is nog vroeg 1 uur, het volgende dorp met slaapplaats is 13 km ver, minstens 3 uur lopen wat doen we hier is niets te beleven het wordt de hele middag hangen op bed of in 'n stoel, het is nog steeds niet heel warm de zon is regelmatig weg, we besluiten de gok te wagen en door te lopen wel is het het saaiste stuk camino wat we tegen komen, heel vlak alleen maar graan velden en dan is 13 km wel lang, maar we hebben het gehaald om half 5 zijn we in Reliegos, hebben zelfs nog 'n bed voor 5 euro pp. en 'n goede douche. Na de was gaan we eerst even naar het terras zien heel wat bekenden en omdat het inmiddels 7 uur is blijven we hangen tot half 8 en eten het pelgrims menu. 10,00 euro pp. eerst paela voor Leo en ik aardappelen met Lagostines is 'n soort soep, met grote garnalen(erg lekker), daarna voor Leo Lomo zijn dunne filetlapjes met salade, paprika en patat en ik heb kalamaris(inktvis) met salade (heerlijk) ijs en koffie toe, met daarbij 'n fles rode wijn, hoe kunnen ze het er voor maken? maar wij vinden dit erggggggggg lekkkuuuuuuur.

Nu type ik nog even m'n stukje Leo ligt al plat we hebben toch geen internet op onze eigen pc, maar we kunnen de pc alleen opladen als we erbij blijven dus 2 dingen tegelijk opladen en m'n dag verslag.

Morgen komen we in León 23 km is wat langer dan gepland we weten nog niet hoe het daarna gaat hoeveel tijd we nodig hebben in de stad want ik wil deze stad wel goed zien,maar omdat we niet hoeven te winkelen is 'n halve dag genoeg.

Jullie lezen morgen uit hopelijk 'n zonnig Spanje.

Groetjes Nanda en Leo

PS

Voor ons is het prima weer hoor heerlijke wandel temperatuur 10/12 in de ochtend en 20/22 gradenin de middag en als we aankomen toch vaak weer tegen de 30 dus wat willen we nog meer

1. Maud:
    6 september 2011
    Dag Leo en Nanda,
    Gelukkig zijn jullie geldzaken weer in orde. Martin en Wim zijn al voorbij Leon. Ze missen jullie. Wie weet zien jullie elkaar wel in Santiago.
    Nog heel veel energie en kracht.
    Maud
  2. Eric en Wil:
    6 september 2011
    Hallo Leo en nanda.
    Het is goed om te lezen dat het fijn wandel weer is.
    Het is bij ons zeer slecht het regend heel veel en met veel wind zeg maar storm.
    We blijven jullie volgen het is dan ook elke weer leuk om te lezen wat jullie weer meegmaakt hebben.
    Voor de rest nog veel wandel plezier.
    Eric en Wil
  3. Rien en Magda.:
    7 september 2011
    Hallo Leo&Nanda.
    Nog even een berichtje uit een winderig Haarlem.De eerste herftsstorm hebben we gisteren al gehad volgens de Weermannen is dat wel erg vroeg dit jaar.Het is nu 18 graden.Nou voor Spanje vindt ik het weer ook tegenvallen.Fijn dat het toch weer goed gekomen is met jullie pas het is toch altijd eng.Nou loop ze nog lekker verder en tot de volgende mail.Rien&Magda.